Omdat ik best wel geïnteresseerd ben geraakt in mac, vooral in de Mac mini. Was ik van plan om meer info te zoeken en hem misschien ook wel te kopen.
En nee, ik koop niet de mac mini die nu op de mark staat, ik wacht even deze maand af op de nieuwe (als mijn bronnen kloppen).
Ik heb sowieso geen geld voor een iMac of Mac pro, of Mac book (arme stakker ). Maar mac mini is nog wel te doen. Het lijkt me een mooi ding waar ik genoeg aan heb.
Maar ik heb wel een PC die lekker draait op windows vista, maar ik wil weten of ik vooruit ga als ik een mini zou kopen (vergelijk het dan met de oude & nieuwe)
http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html[url]
[/url]
Daar staan de specs van de mac mini nu, en dan ging ik gewoon die van 499,- kopen. En de nieuwe moet je maar even googlen
Mijn specs van m'n PCtje zijn:
AMD 64x2 Dual Core processor 4000+ (2 CPU's), ~2.1GHz
1 GB RAM
320GB HDD
Windows Vista Premium
Direct X 10
Geforce 6150SE nForce 430
(beetje van dxdiag eruit gehaald )
En ja ik weet dat ik sowieso met HDD geheugen achteruit ga, maar echt. Ik heb niks aan 320gb
Ik heb geen idee wat voor videokaart er in de mini zit, maar ik heb gehoord dat er wel een betere in de nieuwe versie komt te zitten. Ook vind is OS X lovely
Bij de mini nu is dat GHz wel iets slomer, maar mijne is van AMD en die van de mini van Intel. Misschien heeft dat verschil? (de nieuwe mini 499,- ofzo krijgt gewoon 2,0 GHz)
Oja, ik heb het geld nu nog niet, maar ben goed op weg. Hopelijk kan ik hier wat wijze raad krijgen. En niet van: Mac rulez (zal vast wel zo zijn, maar daarmee is m'n keuze niet makkelijker).
Vraagjes kunnen gesteld worden, ik ben niet heel goed met alle technische dingen van m'n PC. Maar hopelijk is dit ong. genoeg
Volgens een anonieme bron op de website wired.com zouden we volgende maand tijdens de Macworld Expo wel eens verrast kunnen worden met de komst van een nieuwe Mac mini.

Dit verhaal klinkt niet geheel onwaarschijnlijk omdat de huidige Mac mini sinds 2007 niet meer vernieuwd is. Volgens de anonieme bron zou de nieuwe Mac mini een nieuwe uiterlijk krijgen en net als nu in twee versies op de markt komen. Namelijk met een 2.0-GHz Core 2 Duo processor en een versie met een 2.3-GHz Core 2 Duo processor. 

De eerste versie zal waarschijnlijk worden uitgevoerd met een GMA X3100 videokaart en de andere versie zal waarschijnlijk beschikken over een Nvidia videokaart die ook geschikt is voor het gamen. Standaard zou de nieuwe Mac Mini met een 160 GB Harddisk worden geleverd, 2 GB geheugen dat uitgebreid kan worden tot 4 GB, een Super Drive en de nieuwe Mini DisplayPort bevatten die op de laatste MacBook zijn intrede deed.

De 2.0 GHz versie zou 500 dollar gaan kosten en de 2.3 GHz 700 dollar. Dit is minder dan de huidige Mac mini.

Verhaalte van nieuwe mac mini's, misschien handig om mee te pakken
Oja, heel misschien wou ik dualboot erbij doen, en dan windows xp erop voor als ik soms een heel klein licht spelletje wil doen (maplestory, flyff, rakion). Maar als dat niet goed kan, is het ook geen enkel probleem hoor, want ik weet ook dat je geen mac moet kopen om games te spelen (ja, rian jouwe kan het natuurlijk wel maar dan betaal je ook flink wat )
Feedback!
[Laatst bewerkt door Bart op vrijdag 2 januari 2009, om 17:28]