Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

CPU temperatuur?

Saven
admin
Geplaatst op: 23 Jan 2009, 21:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heyz, even een vraagje van mijn kant. Wat is zo'n beetje de max. redelijke temperatuur (stressed) voor een processor? Het gaat hierbij om een Intel Core2Duo E6600

Ik heb hem namelijk van 2,4 naar 2,7 ghz geclocked. En nu heb ik hem naar 3,06ghz geclocked.
De temperatuur idle was bij de 2,7 ongeveer 36 graden Celcius. nu is hij idle zo'n 42 graden Celcius.

Stressed loopt dat toch wel op tot tegen de 60 graden.. Is dat nog een beetje veilig of moet ik hem terug clocken of betere cooler kopen.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 23 Jan 2009, 22:10
💸+
Bewerken Quote

Ik heb stage gelopen bij een computer bedrijf, en ze hebben me heel wat informatie gegeven en het wordt gevaarlijk bij de 60/70 graden

[Laatst bewerkt door Artofdead op vrijdag 23 januari 2009, om 22:11]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 23 Jan 2009, 22:10
💸+
Bewerken Quote

50-60 graden kan wel, daarboven(±70) zal hij waarschijnlijk gaan haperen.
Zet hem eens een half uurtje aan met Prime95, en kijk of hij stabiel blijft.
Als je hem nog verder wilt overclocken kan je dus beter een andere koeler kopen, maar voor die kleine snelheidswinst zou ik het niet doen

Saven
admin
Geplaatst op: 23 Jan 2009, 23:58
💸+
Bewerken Quote

Hm ja ik denk dat ikvoor een andere cooler + nieuwe processor ga Dan issie sowieso sneller

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 02:12
💸+
Bewerken Quote

Boven de 70 graden moet je sowieso niet komen, dat begint de levensduur van de processor flink te verlagen. 60 Graden max gaat nog wel en zou ik je ook geen zorgen om maken, tenminste als je een uur stressed.

Een nieuwe cooler in combinatie met een e6600 zal inderdaad wonderen doen, op een pc hier is hij max 44 graden stressed @ 2,9 Ghz

Ik zou sowieso dan voor een i7 gaan als je een nieuwe processor neemt...

[Laatst bewerkt door Guz op zaterdag 24 januari 2009, om 02:13]
Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 10:01
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Boven de 70 graden moet je sowieso niet komen, dat begint de levensduur van de processor flink te verlagen. 60 Graden max gaat nog wel en zou ik je ook geen zorgen om maken, tenminste als je een uur stressed.

Een nieuwe cooler in combinatie met een e6600 zal inderdaad wonderen doen, op een pc hier is hij max 44 graden stressed @ 2,9 Ghz

Dan moet je ook een nieuw mobo nemen + nieuw geheugen, denk niet dat ie daar zin in heeft.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 10:47
💸+
Bewerken Quote

Dan blijft de keuze inderdaad beperkt tot een 775 socket, waar op dit moment ook hele redelijke processoren in zitten.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 17:30
💸+
Bewerken Quote

Je harde schijf maakt ook veel verschil
Misschien is dat een betere 'investering' dan je processor?
ik weet niet waar je je pc het meest voor gebruikt maar voor 'normaal' gebruik zou ik eerder een snelle hardeschijf nemen
bv. de WD1001FALS

Paul
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 17:36
💸+
Bewerken Quote

Waarom niet gewoon eerst even terugclocken naar 2,7, dan in kleine stapjes omhoog gaan, en een goede kloksnelheid kiezen met een veilige temperatuur? Ik denk dat 2.9 Ghz geen zorgen zou moeten geven. Betere cooler kopen is ook nooit een overbodige luxe.

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 24 januari 2009, om 17:36]
Kosty
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 21:59
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

ik weet niet waar je je pc het meest voor gebruikt maar voor 'normaal' gebruik zou ik eerder een snelle hardeschijf nemen
bv. de WD1001FALS

Wat de fck Je CPU wordt helemaal niet sneller door je HDD hoor ?
Het gaat hier om CPU, overclocken en bijhorende temperatuur, niet automatisch gelinkt aan snelheidsverschillen

Tijn
;-D
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 22:07
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Wat de fck Je CPU wordt helemaal niet sneller door je HDD hoor ?
Het gaat hier om CPU, overclocken en bijhorende temperatuur, niet automatisch gelinkt aan snelheidsverschillen

Ja weet ik, beetje offtopic maar als je je pc wilt upgraden kan je beter een nieuwe hd nemen, de prijzen van nieuwe hardware (core i7 enz.) zijn nu nog duur, terwijl hardeschijven nu goedkoop zijn.
(voor een nieuwe processor moet je ook nieuw RAM nemen + moederbord=nog duurder) en een hardeschijf kan makkelijker 'meenemen' naar een nieuwe pc

Het was meer een suggestie voor nieuwe pc hardware, dan een reactie op het topic

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 22:15
💸+
Bewerken Quote

Over nieuwe pc hardware gesproken, ik heb me een setje samengesteld met 4 GB geheugen, quad-core @ 2,8 GHz, ATi HD 4870
Voor <€600,-.
Ga ik kopen over een maand ofzo

Kosty
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 22:41
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

bv. de WD1001FALS

Je hdd maakt geen zak verschil als je CPU traag is, en al helemaal niet als de snelheden gelijk zijn aan die van je oude HDD - misschien een beetje meer plaats voor je pagefile maar dan koop je beter RAM

Ohja, en je kan ook nog gewoon een LGA775 CPU kopen ? Ok, niet zo heel slim, maar als het kan ? Waarom niet

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 22:59
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

[...]

Ja weet ik, beetje offtopic maar als je je pc wilt upgraden kan je beter een nieuwe hd nemen, de prijzen van nieuwe hardware (core i7 enz.) zijn nu nog duur, terwijl hardeschijven nu goedkoop zijn.
(voor een nieuwe processor moet je ook nieuw RAM nemen + moederbord=nog duurder) en een hardeschijf kan makkelijker 'meenemen' naar een nieuwe pc

Het was meer een suggestie voor nieuwe pc hardware, dan een reactie op het topic

Complete bullshit,

Als je echt in Hdd's wilt investeren moet je niet zo'n soort harde schijf kopen maar een raptor of een raid opstelling. Maar de HDD is meestal niet de bottleneck voor het spelen van het spel.

Saven
admin
Geplaatst op: 24 Jan 2009, 23:01
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Ik heb een Asus P5N32-E SLi mobo maar die heeft geen i7 socket En om nou meteen weer een nieuwe pc te halen..

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login