Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

🔒
HELP Vista kapot!!

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 17 Feb 2009, 15:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja ik ben Saven, nee ik heb twylight niet gehaxord, ik wist zijn password maar ik weet mijn eigen wachtwoord niet uit mijn hoofd !!!! Dus mocht ik van mijn skatje zijn account gebruiken

Maargoed, ik heb een zéér vervelend probleem. Zojuist is de stroom uitgevallen heel even en kapte mijn PC met Windows Vista 32-bit Home Premium er dus mee. PC starte wel op, maar liep bij Firefox opstarten vast. Paar keer rebooten enzo, even op msn aanmelden tot hij weer vastliep. Ik wou weer rebooten. No operating system found! (ofzo is de error in DOS style).
Dus ik helemaal in paniek natuurlijk want allemaal belangrijke stuff staat er op die nog niet gebackupped is.

Ik heb met de Vista DVD geprobeerd te herstellen wat niet lukte en de volgende error data gaf:

De opstartsector voor de partitie van de systeemschijf is beschadigd

Herstelbewerking: opstartsector herstellen
Mislukte foutcode: 0x490

Ik begin hem al flink te knijpen, maargoed ik probeer in het command promt:
bootrec /fixboot en bootrec /fixmbr maar ook dit heeft geen nut.

De error die hij ook nog gaf (ben even kwijt waar, wel via een tool die op de Vista DVD stond, niet het POST scherm ofzo als je de PC opstart waar de error No Operating System Found stond) is: corrupt bootsector.

Kan iemand mij ALSJEBLIEFT helpen. Ik weet mij geen raad meer ;(
Ja, ik weet dat ik vaker backups had moeten maken maar het is nu helaas niet anders

EDIT:
Ik zie als ik de recover dvd start bij dit scherm:
[img=388,294]http://www.imgdumper.nl/uploads/499acc0cdb426/499acc0cd4e96-fixmbr4.jpg[/img]
Ook geen partitie ofzo!

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 17 Feb 2009, 16:17
💸+
Bewerken Quote

Kun je in de bios komen?

Kosty
Geplaatst op: 17 Feb 2009, 16:32
💸+
Bewerken Quote

Als je een externe hardeschijf hebt kan je 2 dingen proberen :

De HDD uit die PC halen en aan je PC nu hangen, ofwel kan je dmv. Acronis bootdisks backups nemen van je data (Zonder te hoeven Windows booten)

Als je géén externe HDD hebt kan je misschien proberen om die interne schijf gewoon van PC te wisselen ? Dat werkt ook gewoon en backuppen gaat zelfs sneller dan bv. met een externe HDD

Als je zo'n bootdisk wilt, ik kan je een .iso maken met Acronis dan hoef je die enkel te branden

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 17 Feb 2009, 17:23
💸+
Bewerken Quote

Aah, daarom ben je niet online.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 17 Feb 2009, 22:43
💸+
Bewerken Quote

Twylight schreef:

Ik begin hem al flink te knijpen, maargoed ik probeer in het command promt:
bootrec /fixboot en bootrec /fixmbr maar ook dit heeft geen nut.

Is dat niet "chkdsk /mbr" ?

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 18 Feb 2009, 20:06
💸+
Bewerken Quote

Haha, lekker hoor. Vista -1.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 18 Feb 2009, 20:47
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]

Is dat niet "chkdsk /mbr" ?

Nee, /mbr is geen optie bij chkdsk. Doe maar eens chkdsk /? voor alle parameters.

Maar de snelste way om dit te fixxen:
Alles backuppen op een andere pc door je schijf ergens anders aan te hangen, incl wachtwoorden etc natuurlijk en gewoon een verse install. Ben je over 2 uur weer up en running. Afhankelijk van hoeveel je heen en weer moet kopieeren natuurlijk.

Saven
admin
Geplaatst op: 18 Feb 2009, 21:54
💸+
Bewerken Quote

tis al naar den kloten. maarja nieuwe install en had gelukkig nog een redelijk recente backup van alles blijkt achteraf

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login