Ben er inmiddels bijna uit, ik ga denk ik een PC kopen bij Mycom. Mycom is s als je alles tegenover elkaar zet de meest veilige optie.
Ik ga dit model kopen, en er dan natuurlijk een videokaart in zetten(een HD4870), eventueel ook een andere voeding maar ze vertelden bij Mycom dat de voeding daarin een HD4870 gewoon zou moeten trekken:
[url]http://www.mycom.nl/Products/View/MyCom%20AMD%20Extreme%20X4%209950BE%20PC/212273.aspx[/url]
Natuurlijk is samenstellen wat goedkoper, maar ik heb nog nooit eerder een PC gebouwd, en ik ken ook niemand in de directe omgeving die het ook echt heeft gedaan, dus ja. Verder is het ook wel leuk dat je binnen 8 dagen je aankoop mag retourneren bij ze, dus als het echt een rotding is breng ik 'm gewoon terug ofcourse.
Ook heb ik daar vanmiddag met een typische tweaker/systeembouwer gesproken, was iemand die er veel ervaring mee had, en er ook een grote hobby van had gemaakt. Zo liet hij mij via hardware.info zijn systeem zien, een systeem met daarin twee 3870x2's in crossfire .
Hij liet me ook een paar voorbeelden van HD4870's zien(black knight edition bv, wat een mooie doos), en tja, vertelde gewoon veel. Beetje verkoperspraat natuurlijk, maar toch, ik ben nog nooit zo iemand met zoveel liefde voor PC's tegengekomen in een PC zaak.
En verder biedt het mobo van deze PC nog upgrademogelijkheden, het beidt ondersteuning voor toekomstige AM3 processoren, dus dat is ook gewoon mooi. Over een jaar of twee vervang ik de 9950 gewoon voor een Phenom II 940 ofzo.
[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 21 februari 2009, om 21:12]