Guz schreef:
[...]
Bullshit, kan bijna geen foutje zijn bij het tanken tenzij het echt een turken maatschappij is
.
Toch moet een vliegtuig nog wel voor ongeveer een half uur extra brandstof hebben, ik dacht dat de betreffende boeing ongeveer 26.000 liter mee kon neme wat dus wel een paar 1000 liter extra benzine is. Als een vliegtuig een Go-around (doorstart) moet maken omdat het verkeerd aan komt vliegen of iets dergelijks mag hij toch ook niet meteen uit de lucht vallen? Daarnaast moeten er dan sowieso een paar honderd lichtjes gaan knipperen en zullen de motoren langzaam gaan haperen en niet direct uitvallen. En ja ik spreek uit ervaring...
'Bullshit, kan bijna geen foutje zijn bij het tanken'
oh jawel hoor
'Toch moet een vliegtuig nog wel voor ongeveer een half uur extra brandstof hebben'
maak daar maar rustig anderhalf uur of langer van
'ik dacht dat de betreffende boeing ongeveer 26.000 liter mee'
een 737-800 kan dat inderdaad maximaal bij zich hebben
'Als een vliegtuig een Go-around (doorstart) moet maken omdat het verkeerd aan komt vliegen of iets dergelijks mag hij toch ook niet meteen uit de lucht vallen?'
gebeurt toch ook niet?
'Daarnaast moeten er dan sowieso een paar honderd lichtjes gaan knipperen en zullen de motoren langzaam gaan haperen en niet direct uitvallen.'
Zeker weet jij niet waar je over praat. als een tank heel weinig brandstof bevat krijg je inderdaad een warninglight. Maar als jij ineens je neus omhoog wil halen om wat voor reden dan ook dan stroomt de weinige brandstof die nog over is, niet meer naar de ontbrandingskamer maar blijft achter in de tank waar het niet meer weg kan (in een hoekje). De motoren zullen ook niet zomaar nog een half uur ofzo gaan haperen, die vallen bijna meteen uit
'En ja ik spreek uit ervaring'
Misschien heb je zoiets meegemaakt maar je weet duidelijk niet waar je precies over praat.
Anyways, mensen maken fouten, en het is vaak zat voorgekomen dat ze het vliegtuig helaas te weinig brandstof geven.
Heeft vooral te maken met het liters/gallons verhaal (niet iedereen kan goed rekenen, om vliegtuigjes te vullen heb je geen vwo nodig, maar kun je ongeschoold worden). En ja, tuurlijk krijgen die training. Maar zoals ik al zei: mensen maken fouten.
En dan nog iets om terug op je verhaal te komen, over die zogenaamde fuelindicators. hoe weet jij nou of ze niet gewoon hebben geprobeerd te landen, en dat ze geen warninglights zagen? Dat weet je helemaal niet. Dat weten alleen een klein deel van de onderzoekers als ze de zwarte doos en de cockpit voicerecorder tevoorschijn toveren