Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Klacht: vliegramp

Rian
Geplaatst op: 25 Feb 2009, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Ik bedoelde: dat die ook in een woonwijk vloog?

Weet ik veel ken heel die ramp niet.

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 25 Feb 2009, 19:03
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Weet ik veel ken heel die ramp niet.

$end discussion ?>

Saven
admin
Geplaatst op: 25 Feb 2009, 19:15
💸+
Bewerken Quote

idd een foutje tijdens het tanken denk ik, of iemand heeft een foute berekening gemaakt.
minimale brandstof + wat extra heb je sowieso, alleen laatste tijd stoppen ze steeds minder extra brandstof er bij om kosten te besparen (minder brandstog kost minder geld, minder gewicht kost minder brandstof, dus dubbele winst)

Wesley
Frankiej
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 13:04
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

idd een foutje tijdens het tanken denk ik, of iemand heeft een foute berekening gemaakt.
minimale brandstof + wat extra heb je sowieso, alleen laatste tijd stoppen ze steeds minder extra brandstof er bij om kosten te besparen (minder brandstog kost minder geld, minder gewicht kost minder brandstof, dus dubbele winst)

Waarom betaal je als passagier brandstofkosten dan?

Jordi
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 14:37
💸+
Bewerken Quote

Wesley schreef:

[...]
Waarom betaal je als passagier brandstofkosten dan?

Een vliegtuig vliegt toch evengoed niet op water?

Wesley
Frankiej
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 14:50
💸+
Bewerken Quote

Jordi schreef:

[...]
Een vliegtuig vliegt toch evengoed niet op water?

Joh meen je niet, maar Saven zei dat ze er steeds minder indoen, maar je betaalt brandstofkosten, dus is er geen reden om er minder in te doen.

Saven
admin
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 15:20
💸+
Bewerken Quote

Wesley schreef:

[...]
Joh meen je niet, maar Saven zei dat ze er steeds minder indoen, maar je betaalt brandstofkosten, dus is er geen reden om er minder in te doen.

Faal. Die maatschappijen zijn zeker een liefdadigheid instelling die vooral niet maximale winst willen halen

Wesley
Frankiej
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 15:51
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Faal. Die maatschappijen zijn zeker een liefdadigheid instelling die vooral niet maximale winst willen halen

Ze mogen er niet eens 'precies genoeg' in doen, er moet ALTIJD iets meer brandstof erin dan nodig is (voor 't geval als er iets is gebeurd en de vliegtuig dan naar een andere vliegveld moet), als er precies genoeg in zit om op de bestemming te landen, mag 't betreffende vliegtuig dus niet vertekken.

Veiligheid heeft toch 't hoogste prioriteit .

Bjorg schreef:

[...]

er is wel een vliegtuig uit de lucht gevallen ja

Idd, maak je niet elke dag mee.

[Laatst bewerkt door Wesley op donderdag 26 februari 2009, om 15:59]
Melvin
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 15:52
💸+
Bewerken Quote

Ik vind dat er te veel nieuws over is
9 doden,nou en?
Nou ja het is wel erg voor hun enzo maar 1 nieuwsbericht vind ik voldoende

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 15:58
💸+
Bewerken Quote

Melvin schreef:

Ik vind dat er te veel nieuws over is
9 doden,nou en?
Nou ja het is wel erg voor hun enzo maar 1 nieuwsbericht vind ik voldoende

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 16:52
💸+
Bewerken Quote

Ze dachten dat ze maar een litertje nodig hadden, omdat ze dachten dat ze van Nederland vlogen, daar zitten toch al die stinkende turken.

Rian
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 16:54
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

Ze dachten dat ze maar een litertje nodig hadden, omdat ze dachten dat ze van Nederland vlogen, daar zitten toch al die stinkende turken.

Zeer slechte grap, je had hier wel een goede mee kunnen maken maar je zegt het kankersaai.

Stfn
1th
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 17:37
💸+
Bewerken Quote

Wat een paupertopic

En 3 blikjes? Dat is echt wel veel!

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 17:45
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Zeer slechte grap, je had hier wel een goede mee kunnen maken maar je zegt het kankersaai.

Het is ook geen grap, het is een ik-haat-turken reactie.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 17:46
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Bullshit, kan bijna geen foutje zijn bij het tanken tenzij het echt een turken maatschappij is .

Toch moet een vliegtuig nog wel voor ongeveer een half uur extra brandstof hebben, ik dacht dat de betreffende boeing ongeveer 26.000 liter mee kon neme wat dus wel een paar 1000 liter extra benzine is. Als een vliegtuig een Go-around (doorstart) moet maken omdat het verkeerd aan komt vliegen of iets dergelijks mag hij toch ook niet meteen uit de lucht vallen? Daarnaast moeten er dan sowieso een paar honderd lichtjes gaan knipperen en zullen de motoren langzaam gaan haperen en niet direct uitvallen. En ja ik spreek uit ervaring...

[Laatst bewerkt door Guz op donderdag 26 februari 2009, om 17:48]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 18:14
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Verbeter hem dan is op z'n rians manier

Ieder geval, gebeurt er iets in nederland word het gelijk levenloos gespammed

Rian
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 18:20
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

[...]
Het is ook geen grap, het is een ik-haat-turken reactie.

Triest jij, het enige volk waarvan de meeste graag kutwerk doen en het is weer niet goed.

JoeyK
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 18:38
💸+
Bewerken Quote

Te weinig benzine... anders was die wel in de brand gevlogen?

Wesley
Frankiej
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 18:54
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Ga jij ff heel snel alle reacties doorspitten.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:00
💸+
Bewerken Quote

Ik kan het niet meer dan eens zijn met de TS

Saven
admin
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:25
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]
Bullshit, kan bijna geen foutje zijn bij het tanken tenzij het echt een turken maatschappij is .

Toch moet een vliegtuig nog wel voor ongeveer een half uur extra brandstof hebben, ik dacht dat de betreffende boeing ongeveer 26.000 liter mee kon neme wat dus wel een paar 1000 liter extra benzine is. Als een vliegtuig een Go-around (doorstart) moet maken omdat het verkeerd aan komt vliegen of iets dergelijks mag hij toch ook niet meteen uit de lucht vallen? Daarnaast moeten er dan sowieso een paar honderd lichtjes gaan knipperen en zullen de motoren langzaam gaan haperen en niet direct uitvallen. En ja ik spreek uit ervaring...

'Bullshit, kan bijna geen foutje zijn bij het tanken'
oh jawel hoor

'Toch moet een vliegtuig nog wel voor ongeveer een half uur extra brandstof hebben'
maak daar maar rustig anderhalf uur of langer van

'ik dacht dat de betreffende boeing ongeveer 26.000 liter mee'
een 737-800 kan dat inderdaad maximaal bij zich hebben

'Als een vliegtuig een Go-around (doorstart) moet maken omdat het verkeerd aan komt vliegen of iets dergelijks mag hij toch ook niet meteen uit de lucht vallen?'

gebeurt toch ook niet?

'Daarnaast moeten er dan sowieso een paar honderd lichtjes gaan knipperen en zullen de motoren langzaam gaan haperen en niet direct uitvallen.'
Zeker weet jij niet waar je over praat. als een tank heel weinig brandstof bevat krijg je inderdaad een warninglight. Maar als jij ineens je neus omhoog wil halen om wat voor reden dan ook dan stroomt de weinige brandstof die nog over is, niet meer naar de ontbrandingskamer maar blijft achter in de tank waar het niet meer weg kan (in een hoekje). De motoren zullen ook niet zomaar nog een half uur ofzo gaan haperen, die vallen bijna meteen uit

'En ja ik spreek uit ervaring'
Misschien heb je zoiets meegemaakt maar je weet duidelijk niet waar je precies over praat.

Anyways, mensen maken fouten, en het is vaak zat voorgekomen dat ze het vliegtuig helaas te weinig brandstof geven.
Heeft vooral te maken met het liters/gallons verhaal (niet iedereen kan goed rekenen, om vliegtuigjes te vullen heb je geen vwo nodig, maar kun je ongeschoold worden). En ja, tuurlijk krijgen die training. Maar zoals ik al zei: mensen maken fouten.

En dan nog iets om terug op je verhaal te komen, over die zogenaamde fuelindicators. hoe weet jij nou of ze niet gewoon hebben geprobeerd te landen, en dat ze geen warninglights zagen? Dat weet je helemaal niet. Dat weten alleen een klein deel van de onderzoekers als ze de zwarte doos en de cockpit voicerecorder tevoorschijn toveren

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:31
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

Ik kan het niet meer dan eens zijn met de TS

Jij daagt me echt uit he

Verder JoeyN, loopt een vliegtuig niet op benzine.

Rian
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:38
💸+
Bewerken Quote

JoeyN schreef:

Als er nog een paar duizend liter kerosine in zit hoeft hij niet in de fik te vliegen hoor, gebeurt wel vaak aangezien de vleugel vaak ernstig beschadigd raakt tijdens dit soort ongevallen en er daardoor kerosine gaat lekker terwijl de ramp gebeurt en vanalles gaat vonken door de wrijving maar ik geloof dat de tank in dit geval niet ernstig beschadigd is. Net was ook op TV dat kerosine waarschijnlijk niet de oorzaak is en dat dit toestel de afgelopen tijd al 2 technische problemen heeft gehad!

Melvin
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:39
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Gebeurt wel vaker

Wesley
Frankiej
Geplaatst op: 26 Feb 2009, 19:45
💸+
Bewerken Quote

Ach we zien wel wie er gelijk heeft, de zwarte doos is in Frankrijk en na 't weekend verwachten ze de resultaten.

[Laatst bewerkt door Wesley op donderdag 26 februari 2009, om 19:47]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login