Guz schreef:
Saven, je hebt in sommige opzichten wel gelijk. Vergissen bij het bijtanken kan wel eens gebeuren maar is toch wel een hele grove fout. 25 jaar geleden is iets soortgelijks gebeurd op een hoogte van 12 km. De piloten hebben door middel van een zweefvlucht het vliegtuig aan de grond gezet. Het te weinig brandstof kwam geloof ik doordat een soldeerverbinding slecht was en er vrolijk nog iets van 10.000 liter kerosine werd aangegeven. Maar op zo'n lage hoogte kun je niet echt meer zweven door je neus flink omlaag te drukken zodat je snelheid maakt en op het juiste moment optrekt.
Toch heb ik laatst op een vlucht van Easyjet een half uur rondgecirkeld aangezien het mega druk was en waarna de tanks nog maar 1500 liter aangaven. Ik vloog niet heh
Dat was een boeing 767 van Air Canada als ik mij niet vergis. Is zelfs nog een film over geweest
als dat tenminste die gene is die je bedoelde.
was onderweg naar winnipeg ofzo. was best wel intressante film trouwens
'Maar op zo'n lage hoogte kun je niet echt meer zweven door je neus flink omlaag te drukken zodat je snelheid maakt en op het juiste moment optrekt'
dat klopt wel, maar ik snap ff niet waarom je dat nu aanhaalt dat hebben die turkse piloten waarschijnlijk ook niet gedaan.
maar het is sowieso vreemd, want ik neem aan dat als die turkish airways inderdaad weinig brandstof had, ze wel voorrang vroegen voor het landen. Aangezien de warninglights wel werken... Of het hele vliegtuig moest zo fucked up zijn dat geen enkel waarschuwings iets meer werkte ofzo maar das een beetje sterk
Artofdead schreef:
Zouden ze dit probleem niet kunnen oplossen met zo vlieg simolater dinges?
Mwah als je er de hele tijd voor zou trainen wellicht
Maar meestal komt het bij dit soort dingen aan op de skills van de piloot