Saven schreef:
[...]
Als ik met marokkanen rondloop (niet dat ik dat nou zo heel veel doe, maar goed) is er meteen een veel agressievere sfeer dan als ik met Nederlanders (ja ff niet bijdehand doen dat die marocs ook een nederlands paspoort hebben) rondloop.
Bevestigt al een hoop vooroordelen nietwaar?
Natuurlijk is dat overal weer verschillend, maar ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen dat denken als je afgaat op mijn ervaringen.
Dit komt in mijn ogen vooral door hun normen en waarden, die zijn gewoon anders. Zoals ik al eerder zei, ik ben het gedeeltelijk eens met Wilders. Hij zegt misschien niet dat hij alle moslims weg wil hebben, maar dit wil hij diep van binnen wel, dit laat hij merken door zijn houding. En doordat hij er zo op blijft hameren beginnen de mensen de moslims als een bedreiging voor onze samenleving te zien. Maar het woord zelf zegt het al, SAMENleving.
Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met moslims, maar dat heb ik net zo goed met Nederlanders, er zijn genoeg Nederlanders die zich net zo erg, en misschien wel erger gedragen als sommige moslims. Iedere cultuur heeft "goede en slechte" mensen, maar om ze nou meteen het land uit te sturen vind ik wat ver gaan, stop ze hier in de gevangenis en geef ze daar de kans om zich meer aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden dit door middel van educatieve activiteiten bijvoorbeeld. Gaan ze daarna nog de mist in, stuur ze dan maar terug, geen problemen mee.. Zolang ze maar wel de kans hebben gehad om zich te verbeteren.
Dit is allemaal een kwestie van respect, het gene wat Wilders vrijwel niet toont tegenover de moslims.
Kijk, Wilders is een extremistische anti-moslim, in hoeverre verschilt hij dan van de extremistische moslims?
Nederland is klein, 16 miljoen mensen bij elkaar, met daarin een mix van allerlei culturen van over de hele wereld, dan is het logisch dat er het een en het ander fout gaat. Bij de ene cultuur (moslims in dit geval) wat meer dan bij de anderen, probeer er dan een respect volle oplossing voor te vinden, maar ga geen drastische maatregelen nemen totdat het echt nodig word.
Het is nou eenmaal zou dat de mensen uit Arabische landen een aanleg hebben voor handel, geld verdienen dus. In hun eigen land hadden ze daar bijna geen mogelijkheden, hier in Nederland zijn deze er wel, alleen de jongere kiezen voor de makkelijke manier van geld verdienen, criminaliteit. Een deel van de verantwoorden leg ik dan ook bij de ouders, welke meestal erg rechtvaardig zijn en blij zijn dat ze in Nederland mogen verblijven, maar te weinig op hun eigen kinderen letten. Ook de scholen moeten meer aandacht hieraan besteden, vanaf groep 1 als het even kan.
Er zijn inderdaad problemen in de Nederlandse samenleving, maar hier moeten we wel op een normale manier zien uit te komen. Niet door middel van een video die alleen de slechte kant van een bepaalde cultuur laat zien, en dus logischerwijze haat oproept bij die bepaalde cultuur.