Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Pin pas geblokkeerd.

Rian
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
De nieuwe Dodge Charger SRT pinnen met een Postbank pas noem jij voor de minder welvarende mensen?
Aardig wat boven modaal mensen met een Postbank rekening. Overigens ken ik niemand die maar 1 rekening heeft bij 1 bank, de minder welvarende mensen hebben maar bij 1 bank een rekening, bovenmodaal heeft risico verspreid over meerdere banken.

Oh dat doen ook niet alleen gefortuneerde, ik heb ook 4 rekeningen waar van 2 zakelijk.

2x Rabobank
1x ABN Amro
1x ING

[Laatst bewerkt door Rian op maandag 9 maart 2009, om 22:36]
Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:37
💸+
Bewerken Quote

Heb pas rekening ge opend bij Rabobank.. Goede support enzo kreeg meteen goed antwoord op alle vragen..

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:47
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Wie staat er nou rood .
Maar zit zelf ook bij de rabo en vind het allemaal wel best zo.

Ja jij en ik niet.
De ouders van die mensen wellicht.

Bedenk ook dat je bank door je ouders wordt gekozen. Tenzij je 20 bent ofzo en je van bank wil over gaan.
Maar meestal blijf je bij de bank die je van jongs af aan gebruikt.

Dus vandaar dat die 'kindertjes' van minder welvarende gezinnen ook postbank hebben

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:49
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
De nieuwe Dodge Charger SRT pinnen met een Postbank pas noem jij voor de minder welvarende mensen?
Aardig wat boven modaal mensen met een Postbank rekening. Overigens ken ik niemand die maar 1 rekening heeft bij 1 bank, de minder welvarende mensen hebben maar bij 1 bank een rekening, bovenmodaal heeft risico verspreid over meerdere banken.

Postbank is nou eenmaal een bank met dat imago. Ze willen extra rente trekken door langzame transacties te hanteren. Daarom betaal je ook minder als je rood staat
Het is gewoon een pauper bank. sorry
Dus beter ga je over naar de rabo (L)

En ik heb het over betaalrekeningen. Ik heb 2 betaalrekeningen bij de rabo lopen, een spaarrekening en een spaarrekening bij fortis () en bij de DSB bank.

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:53
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]
En over dat gespreid risico heb je wel gelijk, bij mij hetzelfde

Whehehehehe epische faal
dude je bent 12 ofzo

ga dan niet tof meepraten

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 22:53
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Postbank is nou eenmaal een bank met dat imago. Ze willen extra rente trekken door langzame transacties te hanteren. Daarom betaal je ook minder als je rood staat

En ik heb het over betaalrekeningen. Ik heb 2 betaalrekeningen bij de rabo lopen, een spaarrekening en een spaarrekening bij fortis () en bij de DSB bank.

Een bank is toch een commercieel bedrijf? Het is hun goed recht om op dat soort manieren winst te maken. Het zal me een ruk schelen of me geld dat ik nu overmaak er morgen of overmorgen is. Van postbank naar postbank is er bijna meteen, naar andere bank duurt een dag langer ofzo, zal me een ruk wezen, heb wel meer te doen dan de hele dag checken of het geld dat ik overgemaakt heb al is aangekomen.

Ik probeer de postbank niet te verdedigen, zal mij een worst wezen allemaal, maar zo raar is het allemaal niet.
Kan me wel vinden in dat je meestal de rekening houd die je ooit als eerste hebt aangevraagd, die heb ik ook nog steeds lopen.

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:00
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Een bank is toch een commercieel bedrijf? Het is hun goed recht om op dat soort manieren winst te maken. Het zal me een ruk schelen of me geld dat ik nu overmaak er morgen of overmorgen is. Van postbank naar postbank is er bijna meteen, naar andere bank duurt een dag langer ofzo, zal me een ruk wezen, heb wel meer te doen dan de hele dag checken of het geld dat ik overgemaakt heb al is aangekomen.

Ik probeer de postbank niet te verdedigen, zal mij een worst wezen allemaal, maar zo raar is het allemaal niet.
Kan me wel vinden in dat je meestal de rekening houd die je ooit als eerste hebt aangevraagd, die heb ik ook nog steeds lopen.

Ik snap dat mensen met postbank zich aangevallen kunnen voelen door de comments van mij en badeendje. Als ik geld over maakt boeit het ook niet
Als ik geld moet krijgen, van een pauper met postbank, dan komt hij imo al een stuk minder professioneel over. Moet ik weer 2 dagen op mn geld wachten..

Tuurlijk mogen, MOETEN, banken winst maken. Daar heb je verschillende manieren voor, zoals deze onprofessionele manier, waardoor mensen minder rente hoeven te betalen over hun geleende bedrag.
Dat is de enige reden om postbank te kiezen voor mensen die er bewust voor kiezen (niet rekening van je ouders gekregen dus als het ware).

Bij de rabo heb je vooralsnog beste support (als je die al nodig hebt) rekening openen, snel geld over maken etc allemaal geen probleem. Makkelijk en veilig internetbankieren. Die van de postbank ligt er elke week wel een dag uit.

Ja ik praat een beetje goed over de rabo . Daarom zit ik daar ook

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:14
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Ik snap dat mensen met postbank zich aangevallen kunnen voelen door de comments van mij en badeendje. Als ik geld over maakt boeit het ook niet
Als ik geld moet krijgen, van een pauper met postbank, dan komt hij imo al een stuk minder professioneel over. Moet ik weer 2 dagen op mn geld wachten..

Tuurlijk mogen, MOETEN, banken winst maken. Daar heb je verschillende manieren voor, zoals deze onprofessionele manier, waardoor mensen minder rente hoeven te betalen over hun geleende bedrag.
Dat is de enige reden om postbank te kiezen voor mensen die er bewust voor kiezen (niet rekening van je ouders gekregen dus als het ware).

Bij de rabo heb je vooralsnog beste support (als je die al nodig hebt) rekening openen, snel geld over maken etc allemaal geen probleem. Makkelijk en veilig internetbankieren. Die van de postbank ligt er elke week wel een dag uit.

Ja ik praat een beetje goed over de rabo . Daarom zit ik daar ook

Ik hoor inderdaad altijd mensen over de postbank, dat het er altijd uit ligt etc. maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Niet dat ik het heel vaak gebruik, ik gebruik meer paypal en iDeal en dat werkt vlekkeloos.
Dat is ook de reden dat ik nooit de rabobank zou gebruiken voor internet bankieren etc: die fucking random reader. Moet je de hele tijd dat kut apparaat bij je hebben/zoeken/gebruiken enzo. Bij de postbank krijg ik gewoon een sms met een code, instant, die ik dan gewoon in moet typen. En als je door een fout de sms niet ontvangt (gebeurt veel met vodafone) dan klik je op SMS NIET ONTVANGEN, en gaat ónmiddelijk je telefoon over en wordt je gebeld met de code.
Top.

Rian
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:21
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Ik hoor inderdaad altijd mensen over de postbank, dat het er altijd uit ligt etc. maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Niet dat ik het heel vaak gebruik, ik gebruik meer paypal en iDeal en dat werkt vlekkeloos.
Dat is ook de reden dat ik nooit de rabobank zou gebruiken voor internet bankieren etc: die fucking random reader. Moet je de hele tijd dat kut apparaat bij je hebben/zoeken/gebruiken enzo. Bij de postbank krijg ik gewoon een sms met een code, instant, die ik dan gewoon in moet typen. En als je door een fout de sms niet ontvangt (gebeurt veel met vodafone) dan klik je op SMS NIET ONTVANGEN, en gaat ónmiddelijk je telefoon over en wordt je gebeld met de code.
Top.

Hmm ik vind zo'n kastje juist handiger, zit altijd in mijn tas en als ik in Spanje zit (waar ik vaak zit) zou ik geen zin hebben om te SMS'en (mede door de kosten).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:23
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Hmm ik vind zo'n kastje juist handiger, zit altijd in mijn tas en als ik in Spanje zit (waar ik vaak zit) zou ik geen zin hebben om te SMS'en (mede door de kosten).

Ik betaal liever dat smsje dan dat ik er op moet letten dat ik dat kastje wel bij me heb, ik ben niet altijd op dezelfde locatie, en wil niet tegengehouden worden van me internet bankieren doordat ik me kastje niet bij me heb.

Rian
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:27
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ik betaal liever dat smsje dan dat ik er op moet letten dat ik dat kastje wel bij me heb, ik ben niet altijd op dezelfde locatie, en wil niet tegengehouden worden van me internet bankieren doordat ik me kastje niet bij me heb.

Tja ik ben het gewend, jaren geleden begon het al met zo'n kastje van de ABN en nu voornamelijk die van de Rabo. Hij zit gewoon altijd in me tas. Maar het kan denk ik wel even wennen zijn als je van die TAN codes af komt.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 23:55
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Tja ik ben het gewend, jaren geleden begon het al met zo'n kastje van de ABN en nu voornamelijk die van de Rabo. Hij zit gewoon altijd in me tas. Maar het kan denk ik wel even wennen zijn als je van die TAN codes af komt.

Ik heb het kastje ook wel, maar ontwijk altijd die rekening te gebruiken omdat ik anders dat ding op moet graven.

Saven
admin
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 01:18
💸+
Bewerken Quote

Kastje is veiliger, moet je de pincode van de pinpas weten. Lijkt me ook veel fijner dan die tan code shit
al die tokens ;r

rabo (L)

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 07:28
💸+
Bewerken Quote

Effe over Frenk, over chippen in Limburg,
Ik zie genoeg in Maastricht bij parkeerplaatsen (Q-Park)
Chip-automaten staan. Dus wat jij zegt vind ik niet echt kloppen.
Rabobank is inderdaad wel stukken veiliger met dat kastjes systeem, mijn ouders gebruiken het met hun pas, alleen als ik zo kijk lijkt het echt vreselijk irritant dat je elke keer een nieuwe code moet intypen enzo, om gek van te worden.

Zelf maakt het me ook niet uit of mijn geld de ene of de andere dag erop staat. Ik ben niet echt een massa-uitgever

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 08:38
💸+
Bewerken Quote

Saven, ik ben het met je eens dat de Rabobank echt pro is. Mijn moeder heeft daar de rekeningen lopen voor haar bedrijf en wat een gweldige service daar. Daarintegen doet mijn huidige ING rekening ook alles wat ik wil en werkt gewoon retefijn. Ik kan gewoon overal ter wereld met iDeal betalen en ik krijg dan gewoon een smsje met de tan-code. Veel handiger in mijn ogen dan zo'n stom apparaat dat je nog moet meezeulen.

Maar volgens mij ging het topic hier niet echt over

Headshot
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 11:30
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]

Rabobank (L)

Saven
admin
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 11:54
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

alleen als ik zo kijk lijkt het echt vreselijk irritant dat je elke keer een nieuwe code moet intypen enzo, om gek van te worden.

Wtf bij elke bank moet je bij elke keer dat je wil internetbankieren een nieuwe code intypen.
Als dat niet zo is, wat ik bijna niet kan geloven, is het wel heeel onveilig (voor zulke belangrijke systemen danwel)

Bob
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 12:27
💸+
Bewerken Quote

Saven die denkt dat hij beter is omdat hij bij een bank zit voor 'goed welvarende mensen'. /facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm/facepalm

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 16:57
💸+
Bewerken Quote

Zo dat is weer geregeld, schijnt te zijn dat na 48 uur de pas automatisch wordt gedeblokkeert

Sander
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:31
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Ja jij en ik niet.
De ouders van die mensen wellicht.

Bedenk ook dat je bank door je ouders wordt gekozen. Tenzij je 20 bent ofzo en je van bank wil over gaan.
Maar meestal blijf je bij de bank die je van jongs af aan gebruikt.

Dus vandaar dat die 'kindertjes' van minder welvarende gezinnen ook postbank hebben

Ik ben de enige van dit hele gezin die bij ING zit hoor, dus dat gaat ook niet altijd op.

[Laatst bewerkt door Sander op dinsdag 10 maart 2009, om 19:58]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:36
💸+
Bewerken Quote

ABN AMRO FTW!

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:38
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]

Ik ben de enigste van dit hele gezin die bij ING zit hoor, dus dat gaat ook niet altijd op.

Heb ik dus ook.
En ons gezin zit boven modaal dus denk niet dat wij echt 'onder gemiddeld' zitten .

Jaapje
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:47
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Nou bijv. als je ziet dat je bij de ING een apart pasje hebt voor te chippen.. Modern hoor bouw het gewoon op hetzelfde pinpasje in En transacties bij de rabobank gaan megasnel, is bij de ING/postbank niet altijd te zeggen .

In de nieuwe ING pas zit automatisch de chipknip al in, wat de Postbank inderdaad niet had.

Eigenlijk best handig, 2 aparte pasjes voor pin en chip. Mijn pinpas is namelijk gebroken, en ik kon dus geen geld meer opnemen. Totdat ik besefte dat ik ook nog een chippas had, die ik één keer per jaar gebruik (kluisje bestellen @ school). Nu kan ik dus gewoon betalen bij de AH met mijn chippas, zonder dat ik een nieuwe hoef te kopen die binnen 2 weken word vervangen.

Jaapje
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:53
💸+
Bewerken Quote

Niet waar, ik woon in een redelijk modaal gezin, heb 2 zussen, en mijn vader kan met zijn inkomen het gezin goed onderhouden.

Hoezo zullen kinderen van minder welvarende gezinnen allemaal bij de Postbank zitten?

Alsof de Postbank een cheap-imago heeft ofzo

[Laatst bewerkt door Jaapje op dinsdag 10 maart 2009, om 18:55]
Saven
admin
Geplaatst op: 10 Mar 2009, 18:55
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

[...]

Ik ben de enigste van dit hele gezin die bij ING zit hoor, dus dat gaat ook niet altijd op.

Dus jij koos toen je 2 jaar was ofzo bewust voor ING ..

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login