Teries, ABN nog correct? Kop dicht als je niet weet waar je het over hebt:
Een oude benaming die nog steeds wordt gebruikt, is ABN, de afkorting van Algemeen Beschaafd Nederlands. Vroeger waren er zgn. ABN-kringen, studiegroepen op scholen die zuiver taalgebruik bepleiten en welsprekendheidstoernooien organiseren. Deze aanduiding is in de vaktaal door andere benamingen vervangen, voornamelijk omdat het woord beschaafd kon worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn. Tot de spellinghervorming van 1995 gebruikte men voornamelijk de benaming Algemeen Nederlands (AN). In Vlaanderen is deze benaming nog steeds algemeen gangbaar.
Over je zinsopbouw en woorden keus, deze is nog slechter dan die van een 13 jarig breezer sletje.
bennik
btj
ikz elf, euwk
Ontopic: Bij sommige check topics heb ik zoiets van; zie je zelf nou niet dat het er niet uit ziet, en dan reageer ik gewoon niet. Dit zijn vooral de check topics waarin grafische elementen worden getoont die 5 jaar terug helemaal hip waren.
Zie ik dat een beginnend designer zijn best doet, maar het toch niet helemaal het gewenste resultaat bereikt krijgt deze tips en aanwijzingen waar hij ook daadwerkelijk iets aan heeft.
'T is heel simpel, als je een mening hebt kun je deze ook onderbouwen, kun je dat niet moet je toch even naar een psychiater.
[Laatst bewerkt door Phat op donderdag 2 april 2009, om 00:57]