Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KLB Apple fanboys

Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 11:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik snap serieus niet hoe ze steeds de veel te hoge prijs recht proberen te praten dat het zogenaamd beter is dan een gewone PC / laptop ...

Komen ze met het argument aan: zelfs Windows draait beter op een macbook dan de meeste PC's.
No shit! Windows is driver afhankelijk, en de hardware in een iMac / macbook wordt al ondersteund door Windows. Als je een fatsoenlijke PC hebt is dat ook het geval.

Er is niets wat een PC niet kan, wat een Mac wel kan. Wél andersom. Het oeroude voorbeeld van games bijvoorbeeld. Ga maar eens Crysis proberen te installeren op je macbook. Al zou dat kunnen trekt ie het niet eens. De meeste laptops van 800 euro tegenwoordig kunnen Crysis wel goed aan

En zogenaamd stabieler? Wanneer merk je daar iets van? Ja als je zo gay bent om allemaal virussen binnen te halen, of lopen te kutten met je videokaart drivers die eigenlijk niet ondersteund worden.
Verder qua vastlopers ligt het iig niet aan Windows, maar aan een brakke driver van Creative ofzo .
Ik zelf heb nog nooit meegemaakt dat Windows iets verneukte zonder mijn eigen schuld (zie het bovestaande van de drivers).

Oja en dan nog iets Ik ben geen MS fanboy, en opzich ook geen Apple hater. En ja, als ik wil kan ik een macbook pro kopen.
Maar ik vind het zo onzin he al die overpriced shit. Enige goede van Apple is dat hun eigen software zoals iTunes en Quicktime bijvoorbeeld goed met hun OS samen werkt. Handig voor je iPod bijvoorbeeld.

Maarja

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 26 May 2009, 12:58
💸+
Bewerken Quote

Ik heb een macbook omdat ik Windows saai vond worden, nu met Mac kan ik alles weer opnieuw gaan uitzoeken
Verder vind ik het multi-touchpad wel geyl en de grafische effecten in Mac vind ik ook wel leuk

Echt veel beter dan windows valt wel mee, maar vind het wel lekkerder werken.

Alleen de muis drivers zijn wel verneukt =/
Samen met de prijs vind ik dat de enige minpuntjes aan Mac.

Oh en nog een nutteloos grappig iets van Mac, ik kan als draadloos router fungeren

[Laatst bewerkt door Digital op dinsdag 26 mei 2009, om 13:02]
Rian
Geplaatst op: 26 May 2009, 13:24
💸+
Bewerken Quote

Ik ga hier geen tijd aan verspillen, you just don't get it..

En houden zo want dan blijf ik lekker exclusief bitch.

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 26 May 2009, 13:32
💸+
Bewerken Quote

Apple moet je kopen als je rijk bent en/of/dus geld teveel hebt. Alle producten van apple zien er wel héél stylo uit. Maar alle laptop technologie etc. maakt het weer kankerduur en is voor de casual gamer/gebruiker veels te duur. Verder vind ik de OS zelf 3x kut. Ik haat grafische effecten die alleen maar resources op eten. En zo zijn er nog wel wat dingetjes (rechtermuis knop?)

[Laatst bewerkt door Darkmystery op dinsdag 26 mei 2009, om 13:33]
Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 13:35
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Nou kankerstoer hoor Apple is al lang niet meer exclusief. Tegenwoordig loopt elke autist of pauper met een iPod of macbook. Dus ga vooral niet denken dat je nu meer aanzien krijgt ofzo

Darkmystery schreef:

Apple moet je kopen als je rijk bent en/of/dus geld teveel hebt. Alle producten van apple zien er wel héél stylo uit. Maar alle laptop technologie etc. maakt het weer kankerduur en is voor de casual gamer/gebruiker veels te duur. Verder vind ik de OS zelf 3x kut. Ik haat grafische effecten die alleen maar resources op eten. En zo zijn er nog wel wat dingetjes (rechtermuis knop?)

Welke technologie? Dat stukje aluminium om de goedkope hardware heen?
Als je diezelfde hardware koopt maar dan een stukje plastic van een ander merk er omheen, betaal je maar de helft of minder van de macbook.

En niet te vergeten dat je bij elk 'servicepack' van Mac OS moet betalen

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 26 May 2009, 13:48
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 13:37]
Rian
Geplaatst op: 26 May 2009, 14:04
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
En niet te vergeten dat je bij elk 'servicepack' van Mac OS moet betalen

Ten eerste is dat gewoon een heel nieuw OS zoals XP naar Vista, OS X doet niet aan een zielige SP2, SP3 e.d.

Ten tweede is Apple zo lief om geen beveiliging in te bouwen, mensen die het illegaal willen pwnen het toch wel dus Apple bespaard je heel wat moeite. Dus als jij naar Snow Leopard wil, kan dat gratis.

Saven schreef:

[...]
Nou kankerstoer hoor Apple is al lang niet meer exclusief. Tegenwoordig loopt elke autist of pauper met een iPod of macbook. Dus ga vooral niet denken dat je nu meer aanzien krijgt ofzo

Niet van jou misschien, maar als je met een MacBook i.p.v. een Acer kijken mensen toch heel anders tegen je aan mister kankerstoer.

En een iPod is inderdaad niet bepaald exclusief meer, maar het werkt wel veel beter en is helemaal zo duur niet.

[Laatst bewerkt door Rian op dinsdag 26 mei 2009, om 14:05]
Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 14:42
💸+
Bewerken Quote

Acer ...
Maare die snow leopard van je is nog steeds OS 10 en geen 11

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 May 2009, 14:46
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Idd.

Je hebt gelijk Saven, Macs zijn kut Ik gooi nu meteen m'n eMac, iMac, MacBook en mijn MacBook Pro de in de vuilnisbak.

Gelukkig zijn er mensen die zoals jij denken, dan wordt Mac nooit voor newbs.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 May 2009, 14:50
💸+
Bewerken Quote

Darkmystery schreef:

Jij bent een windows gebruiker, en dat is dik te zien.
Op windows draaien visuele effecten kanker kut, dat heb je op een Mac niet. De hard -en software kunnen beter communiceren op Apple computers.

Appe heeft sinds 1995 al rechtermuisknop Alleen niemand gebruikt het.. Je moet het ff aanzetten, en control+clik werkt altijd.

Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 15:12
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
Jij bent een windows gebruiker, en dat is dik te zien.
Op windows draaien visuele effecten kanker kut, dat heb je op een Mac niet. De hard -en software kunnen beter communiceren op Apple computers.

Appe heeft sinds 1995 al rechtermuisknop Alleen niemand gebruikt het.. Je moet het ff aanzetten, en control+clik werkt altijd.

al draaien die effecten kut. met dat geld wat je bespaart op een mac waarvan je een laptop/pc koopt is die hardware zo goed dat je dat toch niet merkt

Basjee
Octo
Geplaatst op: 26 May 2009, 15:55
💸+
Bewerken Quote

Kansloos topic, je hebt altijd mensen die het één adoreren en het ander verafschuwen. Voor alles is een voor- en een nadeel te noemen, maar is het wel nodig om alles uit te discussiëren? Laat mensen lekker met wat ze wel of niet hebben, wel of niet willen en wel of niet kunnen betalen..

Apple is duur, maar Mercedes ook. Waarom een Mercedes rijden als je ook in een Suzuki Swift kan rijden? Het gaat toch om het rijden?
De één vind BMW lekkerder rijden dan Mercedes, de ander vind Mac beter dan Windows.

Cartier, Breitling, Rolex en Omega zijn allemaal dure horloge merken. Waarom zou je zo'n horloge kopen als je er ook 1 kan kopen bij de V&D voor een tientje die het net zo goed doet?

Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 16:10
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Kansloos topic, je hebt altijd mensen die het één adoreren en het ander verafschuwen. Voor alles is een voor- en een nadeel te noemen, maar is het wel nodig om alles uit te discussiëren? Laat mensen lekker met wat ze wel of niet hebben, wel of niet willen en wel of niet kunnen betalen..

Apple is duur, maar Mercedes ook. Waarom een Mercedes rijden als je ook in een Suzuki Swift kan rijden? Het gaat toch om het rijden?
De één vind BMW lekkerder rijden dan Mercedes, de ander vind Mac beter dan Windows.

Cartier, Breitling, Rolex en Omega zijn allemaal dure horloge merken. Waarom zou je zo'n horloge kopen als je er ook 1 kan kopen bij de V&D voor een tientje die het net zo goed doet?

Die met de auto's is een hele scheve vergelijking omdat het gaat om wat vooral aan de binnekant zit.
Bij de mac aan de binnekant zit hetzelfde als in een goedkopere PC.
Met de horloges heb je gelijk, dat is ook mijn hele punt in dit verhaal... maar ik heb nooit gezegd dat macs lelijk waren of dat ik daarom een hekel heb aan de fanboys.
De fanboys doen alsof een mac heilig is terwijl het gewoon dezelfde hardware van een pc is met wat plasic/aluminium er overheen. Danwel met een ander OS

Bob
Geplaatst op: 26 May 2009, 16:48
💸+
Bewerken Quote

Peuwn
Geplaatst op: 26 May 2009, 16:53
💸+
Bewerken Quote

Ik heb een iMac voor mijn grafische opleiding.
Perfect daarvoor.
Ik ongeveer een klein jaartje geleden overgestapt van Windows naar Mac, en ik ga niet meer terug.
Ja, ik heb Windows op mijn Mac via Bootcamp maar dit is voor Counterstrike en andere games.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 26 May 2009, 16:56
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

Ik heb een iMac voor mijn grafische opleiding.
Perfect daarvoor.
Ik ongeveer een klein jaartje geleden overgestapt van Windows naar Mac, en ik ga niet meer terug.
Ja, ik heb Windows op mijn Mac via Bootcamp maar dit is voor Counterstrike en andere games.

Tenminste iemand die het toegeeft. Zonder windows zijn jullie niks

Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 17:11
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 26 May 2009, 17:13
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 13:37]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 May 2009, 17:34
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]

Ik denk dat jij het verkeerd op vat.
Je bedoeld hiermee, dat jij zonder CounterSrike niks bent..

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:01
💸+
Bewerken Quote

Apple heeft mooie dingetjes qua buitenkant. Echter, ik koop absoluut geen Macbook / de software ervan. Mac is zogenaamd sneller, beter en stabieler. Daar ben ik het niet mee eens, omdat dat namelijk een soort van nepfeit is, dat in de wereld is geholpen door alle Mac-fans die stoer willen zijn met hun Apple producten. De Mac software is in mijn ogen absoluut onoverzichtelijk. Ik vind het niet fijn werken en allerlei programma's (en games) werken er niet op. Derhalve is het zo dat Microsoft niet voor niets zo'n groot marktaandeel heeft in de computers.

Aan de Mac-fans: noem de voordelen van de software van Mac
En de verschillen tussen de Macbook- en Windows besturingssysteem software (waarom wel een Mac en geen Windows).

[Laatst bewerkt door Paultje91 op dinsdag 26 mei 2009, om 18:04]
Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:03
💸+
Bewerken Quote

Paultje91 schreef:

Apple heeft mooie dingetjes qua buitenkant. Echter, ik koop absoluut geen Macbook / de software ervan. Mac is zogenaamd sneller, beter en stabieler. Daar ben ik het niet mee eens, omdat dat namelijk een soort van nepfeit is, dat in de wereld is geholpen door alle Mac-fans die stoer willen zijn met hun Apple producten. De Mac software is in mijn ogen absoluut onoverzichtelijk. Ik vind het niet fijn werken en allerlei programma's (en games) werken er niet op. Derhalve is het zo dat Microsoft niet voor niets zo'n groot marktaandeel heeft in de computers.

Maar dat laatste wat je zegt is niet 100% waar. Microsoft had een beetje een vuil spelletje gespeeld vroeger via een deal met IBM en een ripoff van de GUI

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:06
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]

Maar dat laatste wat je zegt is niet 100% waar. Microsoft had een beetje een vuil spelletje gespeeld vroeger via een deal met IBM en een ripoff van de GUI

De Mac-boys doen dat niet omdat ze dom zijn vmbo inderdaad ja (geintje heur)...

In ieder geval vraag ik me af: waarom meer betalen als het goedkoper + beter (in mijn ogen, en die van vele anderen) kan?

Saven
admin
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:09
💸+
Bewerken Quote

Paultje91 schreef:

[...]

De Mac-boys doen dat niet omdat ze dom zijn vmbo inderdaad ja (geintje heur)...

In ieder geval vraag ik me af: waarom meer betalen als het goedkoper + beter (in mijn ogen, en die van vele anderen) kan?

Ja precies. Daarom had ik het erover dat ze kortzichtig zijn maargoed

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:13
💸+
Bewerken Quote

Yep... de enige redenen waarvoor een Mac handig zou kunnen zijn, is vb:

- voor je studie
- omdat je hem cadeau krijgt
- je bent er mee opgegroeid ('papa' heeft er eentje)
- je wilt je pc verneuqen met 'grafische ELEMENTEN'
- je wint er eentje

Maarja, dat was dan mijn aandeel in dit topic ik heb niks tegen Mac-gebruikers, maar ik vind de software (e.d.) gewoon KUT.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 May 2009, 18:16
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]

Het gaat nog verder dan dat. Als je ook veel weet over Silicon Valley dan weet je ook dat Microsoft nooit groot geweest zou zijn als Apple niet bestond.

Er is ook een leuke film over Silicon Valley, imdb maar wat..

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login