Christan schreef:
We weten nu wel dat microsoft een vies spelletje heeft gespeeld maar ik heb nog geen voordelen gehoord. Waarom mac en geen windows?
De reden dat ik Mac draai is omdat ik niet zo van vastlopers hou en het feit dat er >1.000.000 virussen in omloop zijn voor Windows.
Ik heb geen zin om zware antivirus programma's te runnen, en bovendien vind ik het lastig genoeg een goede pc te vinden die een paar jaar door kan gaan.
Nee, doe mij maar een Apple.
Die doet wat ik wil, veel minder kwetsbaar voor virussen en vee stabieler. Ja ik had ook Ubuntu kunnen draaien want daar zijn ook geen virussen voor.
Maar ik heb liever support van Apple, als er wat aan de hand is heb ik tenminste een expert aan de lijn. Die mijn product van top tot teen kent. Ik wil geen dell-hoer aan de lijn die een bigass catalogus voor zich heeft van alle 1001 modellen die zij verkopen.
Ik vind het daarom ook niet zo erg dat ik wat meer betaal voor extra support of design. De programmeurs van het MacOS mogen best wat verdienen aan me
Conclusie: Wil je een computer die < 1 jaar voldoet aan je eisen en goedkoop is, koop dan een Windows machine.
Wil je echter een computer waar je volledig op kunt bouwen, die niet kwetsbaar is voor virussen, minder vaak vastloopt.. Sja, dan zul je wat meer moeten betalen om een Apple te kunnen kopen.
Kortom, Apple ftw.
[Laatst bewerkt door Suma op woensdag 27 mei 2009, om 14:50]