Ff kopjes gemaakt voor duidelijkheid
Hardware
Dat je meer betaald voor een iMac bijv. klopt wel, qua hardware kan je inderdaad een betere pc samenstellen.
Maar bouw eens een PC, met een 20" beeldscherm, waar alle onderdelen achter de monitor zitten gebouwd én alles volledig passief gekoeld draait. Vergeet ook niet een besturingssyteem, webcam, bluetooth afstandsbediening, en TB+Muis.
Dús, je betaald meer, maar je krijgt wel een mooi design en je weet zeker dat alles naar behoren werkt, en dat na 10 jaar nog steeds doet. Natuurlijk betaal je ook voor het merk apple omdat het een statussymbool is, maar dan heb je ook wat
Software
En wat betreft Windows of OSX, Als het eenmaal goed werkt, maakt het voor mij niet veel uit welke ik gebruik.
Ik heb op beide Internet, Messenger, Office enz. dus ik kan er prima mee werken. OSX vind ik er zelf beter uitzien, dus 'voelt' het gewoon beter om te gebruiken, en heeft goede tools out-of-the-box. Terwijl ik windows overzichtelijker vindt.
Verder gebruik ik mijn iBook vrij basic, dus veel meer kan ik hier niet over zeggen.
~~
Gebruik gewoon de computer die je zelf wilt, alles heeft voordelen en nadelen. Zelf heb ik liever een windows desktop, waardoor ik lekker mijn eigen systeem in elkaar kan zetten, veel programma's kan gebruiken en spellen kan spelen.
Geld speelt natuurlijk ook een rol (als alles eens gratis was)
Ikzelf gebruik OSX en Windows naast elkaar, en het werkt beide prima. Maak er niet zo'n probleem van als iemand een ander systeem gebruikt dan jij
En @ de virussen, OSX is vatbaarder voor virussen dan Windows. Omdat er minder virussen zijn, heb je hier dus minder last van.
Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)Dus geen meer 'Get a Mac' zeggen, want zo komen er steeds mer virussen
Helemaal geen virusscanner gebruiken is ook niet erg handig, je kan altijd een virus binnenhalen via bijv. een exploit waardoor iets automatisch installeert. (ook via betrouwbare sites via ads e.d.) Gebruik gewoon een gratis versie als vangnet.
Gordels gebruik je toch niet pas nadat je bent gecrashed