Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KLB Apple fanboys

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 27 May 2009, 15:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

[...]
Ehm.. ik heb geen eens een virusscanner op mijn pc staan, en heb geen last van virussen terwijl ik genoeg download.. en ik heb nooit last van vastlopers, raar

Maar ondertussen heb je wel tientallen netbots, spyware en virussen waar je niks van merkt maar toch wel je bankrenening nr, creditcard nr etc even vrolijk doorgeven.

En dan nog niet te vergeten dat je dezelfde virussen lekker doorgeeft aan al je familie en vrienden.

Maar, je heb geen anti virus nodig op windows hoor ^^

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 27 May 2009, 15:29
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]
Maar ondertussen heb je wel tientallen netbots, spyware en virussen waar je niks van merkt maar toch wel je bankrenening nr, creditcard nr etc even vrolijk doorgeven.

En dan nog niet te vergeten dat je dezelfde virussen lekker doorgeeft aan al je familie en vrienden.

Ow ok

Kosty
Geplaatst op: 27 May 2009, 15:31
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

[...]

Dat ze men bankrekening nummer maar doorgeven, kunnen ze me wat geld storten.

Voor de rest vind ik die "war" hier op Saven enorm kinderachtig.
Ja ik gebruik Windows, nee ik heb geen problemen.
Ja ik wil ook wel eens een Mac, nee ik heb niet genoeg geld daarvoor (over)

Ik ben best tevreden met m'n '05 HP laptp met XP, alles loopt soepel op 512mb RAM (Voor wat ik er mee wil doen is het goed) en een single core AMD s754 CPU.
Dat ding kan je tweedehands krijgen voor 150euro - als iemand me voor dat geld een gelijkwaardige Mac Laptop kan kopen, go ahead.

Ohja, op m'n desktop heb ik ook XP - alleen probleempjes met kapot grafisch geheugen Maarja that's a one time thing

[Laatst bewerkt door Kosty op woensdag 27 mei 2009, om 15:34]
tttommeke
Geplaatst op: 27 May 2009, 16:27
💸+
Bewerken Quote

Alleen sukkels installeren anti-virus. Denk je echt dat die maar een zeik tegenhouden? Misschien nog eens niet 2% van de virussen die echt rondgaan.

Wat je echt nodig hebt is gewoon een goede firewall en een routerfirewall en als je je PC/MAC/Schroothoop/... toch eens wilt nakijken op virussen gebruik dan maar een on-line virusscanner. Die zijn moeilijker te omzeilen omdat die bestanden op een server staan en niet op je PC.

En wat doen tieners nou met een macbook? Die zijn echt gemaakt om te werken. Als je echt muziek enzo wilt beluisteren moet je toch geen €300 meer betalen? Windows kan evengoed als een mac muziek, films,... aan en als je denkt van niet installeer dan linux, das gratis en kan zo goed als elke type aan (en anders heb je wel tweakers die ervoor zorgen dat linux het aan zal kunnen).

Ook voor games kies ik liever voor een windows of zelfs linux want daar heb ik een gevoel van "het zal werken" maar als ik bij een vriend van mij afkom met een game dan is er een grote kans dat het voor geen zak zal werken en we bootcamp maar zullen opstarten. Niet echt een pretje voor op LAN's die mac's.

Dus stop nou eens met zeiken over dat een mac zoveel exclusiever is want ondertussen zie ik zelfs de grootste luls op aarde ermee rondlopen waaronder ook mijn ex (die kon nog eens niet met windows werken na 10 jaar ofzo dus wat gaat die nou met mac zitten prullen).

En dat gemene "windows" reclame van dat PC > Mac is enzo... wie is ermee begonnen? ("I'm a mac and I'm a PC". Beide bedrijven zijn gewoon klootzakken het enige verschil is dat als de baas van apple ziek is of er maar een idee is dat het opstapt zijn aandelen plots dalen als een gek maar wanneer Bill Gates opstapt het bedrijf stabiel blijft.

En liever een SP1, SP2 dan jaren lang dezelfde bugs te hebben. Bij linux heb je toch ook upgrades? Maar daar zeikt dan niemand over...

En Macs veilig? http://www.milw0rm.com/search.php -> "Mac", "Safari", "Itunes", "Quicktime". Een macintosh is even veilig als een windows of een linux, het blijft de eindgebruiker die het echte gevaar is.

[Laatst bewerkt door tttommeke op woensdag 27 mei 2009, om 16:33]
Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 27 May 2009, 17:04
💸+
Bewerken Quote

De reden dat ik Mac draai is omdat ik niet zo van vastlopers hou en het feit dat er >1.000.000 virussen in omloop zijn voor Windows.
Als je normaal met een windows machine werkt, dan heb je ook bijna geen last van vastlopers. Met een fatsoenlijke virusscan heb je ook geen last van virussen.

Ik heb geen zin om zware antivirus programma's te runnen, en bovendien vind ik het lastig genoeg een goede pc te vinden die een paar jaar door kan gaan.
Er zijn zat goede virusscanners die niet zo zwaar zijn. Gamen kan je toch haast niet op een mac. Waarom zou je dan het snelste van het snelste moeten hebben? Met een normaal budget kan je gewoon een leuke computer samenstellen waar je een aantal jaar mee verder kan. Je gaat games dan niet op ultra high draaien maar dat wil niet zeggen dat je elk jaar een nieuwe pc moet kopen.

Rian
Geplaatst op: 27 May 2009, 17:10
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

Gamen kan je toch haast niet op een mac.

Er zijn nou niet veel games, maar je kan er heus wel op gamen hoor.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 27 May 2009, 17:45
💸+
Bewerken Quote

Apple is een prima merk, maar mij zie je nooit een Mac kopen. Ik wil de vrijheid hebben om mijn pc gewoon steeds aan te passen en dit kan niet altijd met Apple. iPods en dergelijken apparatuur werkt perfect en heeft een heel hoog mooi gadgetgehalte.

Ik ga dan liever voor wat meer performance dan meer betalen voor het merk, zelf heb ik al 7 jaar windows en heb nog nooit een echt virus gehad. Als je gewoon goed omgaat met je pc krijg je sowieso nooit rotzooi binnen...

Twisted
je zwarte moer
Geplaatst op: 27 May 2009, 18:14
💸+
Bewerken Quote

Ik sluit me bij Guz aan

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 May 2009, 18:31
💸+
Bewerken Quote

Mensen die nooit langer dan een week met een Mac hebben gewerkt kunnen er echt niks over zeggen, die missen de Mac ervaring.

Niks tegen Windows, heb een goeie degelijke XP machine staan, maar heb toch echt liever Mac OS X op me Eee PC dan Windows XP.

Een Mac werkt. Altijd, voor iedereen.
Dat gedoe over updates is ook bullshit, denk je nou echt dat Mac OS X geen updates krijgt oid?

Het is trouwens onzin om de prijzen van normale PC's te vergelijken met Macs, een Mac heeft nou eenmaal minder resources nodig, omdat Mac OS X Leopard veel minder zwaar is dan Windows Vista. Ik kan Mac OS X Leopard vloeiend draaien op een Asus Eee PC 900, probeer dat maar eens met Vista.

Overigens hebben alle Macs notebook onderdelen, dus prijzen vergelijken moet je dan wel met notebook onderdelen doen. Een gewone desktop kun je dus niet met een iMac vergelijken, al was het alleen maar omdat je gewoon minder resources nodig hebt op een Mac.

Teries
Wooha!
Geplaatst op: 27 May 2009, 18:34
💸+
Bewerken Quote

Ik zat zelf te twijfelen over of ik een mac moest kopen of niet. Apple heeft iig wel een heel mooi design en mooie interface enzo.. maar over de prestaties weet ik vrijwel nix eiglijk xD jij (saven) beweert nu dat dat heel erg tegenvalt dus dat zal dan wel xD Alhoewel een vriend van me (helemaal verslaafd aan Apple en heeft een macbook pro) er wel super positief over is . Ga ik gwoon lkkr door met mn Windows XP SP 3 laptoppie van Fujitsu Siemens xDD (Ja, ik heb toch wel Apple producten, iPod nano + classic waar ik erg blij mee ben ,, dus ik mag mee praten over Apple )

Anyways Rian is een zielig persoontje met zn stoere gedrag en gekanker

_T

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 May 2009, 18:43
💸+
Bewerken Quote

Teries schreef:

Ik zat zelf te twijfelen over of ik een mac moest kopen of niet. Apple heeft iig wel een heel mooi design en mooie interface enzo.. maar over de prestaties weet ik vrijwel nix eiglijk xD jij (saven) beweert nu dat dat heel erg tegenvalt dus dat zal dan wel xD Alhoewel een vriend van me (helemaal verslaafd aan Apple en heeft een macbook pro) er wel super positief over is . Ga ik gwoon lkkr door met mn Windows XP SP 3 laptoppie van Fujitsu Siemens xDD (Ja, ik heb toch wel Apple producten, iPod nano + classic waar ik erg blij mee ben ,, dus ik mag mee praten over Apple )

Anyways Rian is een zielig persoontje met zn stoere gedrag en gekanker

_T

Goeie investering, Macs blijven veel waard.

Je mag mijn MacBook kopen als je wilt, 750 euro, nog geen jaar oud (ik stap over op MacBook Pro).
Ik heb 4GB ram, meer dan je waarschijnlijk nodig zal hebben, maar hey, het kan.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 27 May 2009, 19:07
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

Oh en nog een nutteloos grappig iets van Mac, ik kan als draadloos router fungeren

Dat kan mijn mobiel zelfs, dus zo bijzonder is dat niet.
Suma schreef:

Gelukkig zijn er mensen die zoals jij denken, dan wordt Mac nooit voor newbs.

Joey had anders ook ooit een Mac
Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
PWND

Bjorg schreef:

- Apple geeft ondersteuning voor de complete computer, niet alleen zoals MS doet voor het OS.
Dit komt omdat Apple alle onderdelen zelf uitkiest enz enz.
MS zou dit ook kunnen doen, maar: van MS mag je zelf bepalen wat voor PC je koopt. Want meestal werkt hun OS er toch wel op.
Apple bepaald zelf op welke computers OS X geinstalleerd mag worden..

Dus bij MS heb meer keuze, in princiepe kan je zonder problemen op elke pc windows draaien terwijl Apple weer moeilijk moet doen en de consument verdomd weinig te kiezen geeft. Verder mail ik gewoon dell even mocht er iets mis zijn met me hardware en MS als er iets mis is met windows, niks mis mee als je het mij vraagt.
Thaan schreef:

Owja Windows gebruikers: moeten jullie je harde schijf misschien niet even defragmenteren?

Waarom zou ik?
Suma schreef:

De reden dat ik Mac draai is omdat ik niet zo van vastlopers hou en het feit dat er >1.000.000 virussen in omloop zijn voor Windows.

Ik heb geen zin om zware antivirus programma's te runnen, en bovendien vind ik het lastig genoeg een goede pc te vinden die een paar jaar door kan gaan.

Ik draai hier anders al bijna een jaar op windows zonder enige vorm van antivirus en heb nog nooit last gehad van iets dergelijks.
Digital schreef:

[...]

Al hebben ze me bankrekening, wtf willen ze ermee, als ze al in met telebankieren weten te komen (wat ze tóch niet lukt) kunnen ze toch niks jatten want dan bel ik wel ff de rabobank en kunnen ze de bak in.
Thaan schreef:

Overigens hebben alle Macs notebook onderdelen, dus prijzen vergelijken moet je dan wel met notebook onderdelen doen.

Een Mac is een desktop, dat Apple zo nodig notebook onderdelen erin wil pleuren is hun probleem, maar aangezien het gewoon een desktop lijkt het mij niet meer dan logisch dat je de prijzen vergelijkt met andere desktops.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 27 May 2009, 21:07
💸+
Bewerken Quote

Ff kopjes gemaakt voor duidelijkheid

Hardware
Dat je meer betaald voor een iMac bijv. klopt wel, qua hardware kan je inderdaad een betere pc samenstellen.
Maar bouw eens een PC, met een 20" beeldscherm, waar alle onderdelen achter de monitor zitten gebouwd én alles volledig passief gekoeld draait. Vergeet ook niet een besturingssyteem, webcam, bluetooth afstandsbediening, en TB+Muis.

Dús, je betaald meer, maar je krijgt wel een mooi design en je weet zeker dat alles naar behoren werkt, en dat na 10 jaar nog steeds doet. Natuurlijk betaal je ook voor het merk apple omdat het een statussymbool is, maar dan heb je ook wat

Software
En wat betreft Windows of OSX, Als het eenmaal goed werkt, maakt het voor mij niet veel uit welke ik gebruik.
Ik heb op beide Internet, Messenger, Office enz. dus ik kan er prima mee werken. OSX vind ik er zelf beter uitzien, dus 'voelt' het gewoon beter om te gebruiken, en heeft goede tools out-of-the-box. Terwijl ik windows overzichtelijker vindt.
Verder gebruik ik mijn iBook vrij basic, dus veel meer kan ik hier niet over zeggen.

~~
Gebruik gewoon de computer die je zelf wilt, alles heeft voordelen en nadelen. Zelf heb ik liever een windows desktop, waardoor ik lekker mijn eigen systeem in elkaar kan zetten, veel programma's kan gebruiken en spellen kan spelen.
Geld speelt natuurlijk ook een rol (als alles eens gratis was)

Ikzelf gebruik OSX en Windows naast elkaar, en het werkt beide prima. Maak er niet zo'n probleem van als iemand een ander systeem gebruikt dan jij

En @ de virussen, OSX is vatbaarder voor virussen dan Windows. Omdat er minder virussen zijn, heb je hier dus minder last van.

Dus geen meer 'Get a Mac' zeggen, want zo komen er steeds mer virussen

Helemaal geen virusscanner gebruiken is ook niet erg handig, je kan altijd een virus binnenhalen via bijv. een exploit waardoor iets automatisch installeert. (ook via betrouwbare sites via ads e.d.) Gebruik gewoon een gratis versie als vangnet.
Gordels gebruik je toch niet pas nadat je bent gecrashed

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 27 May 2009, 21:36
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Dat kan mijn mobiel zelfs, dus zo bijzonder is dat niet.
[...]
Al hebben ze me bankrekening, wtf willen ze ermee, als ze al in met telebankieren weten te komen (wat ze tóch niet lukt) kunnen ze toch niks jatten want dan bel ik wel ff de rabobank en kunnen ze de bak in.

@1e quote: ik bedoelde ook meer een internet kabel erin en dan dat doorsturen via wireless.

@2e quote: waarom lezen jullie alleen maar het bankrekeningnr xD ik zei ook creditcard nr en etc.. waar vrijwel alle persoonlijke gegevens, inlog gegevens en andere gegevens waarvan je niet wilt die andere te weten komen.
Maar als je die niet op je pc hebt staan is het geen probleem

[Laatst bewerkt door Digital op woensdag 27 mei 2009, om 21:37]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 27 May 2009, 21:41
💸+
Bewerken Quote

Als je een goede Windows hebt en niet al te retarded bent om virussen en zo binnen te halen geldt: Windows > Mac.

En alle posts van Saven zijn hierbij QFT'd.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 May 2009, 22:12
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Als je een goede Windows hebt en niet al te retarded bent om virussen en zo binnen te halen geldt: Windows > Mac.

En alle posts van Saven zijn hierbij QFT'd.

De enige virusscanners die er voor Mac OS X zijn, zijn om de retarded windows gebruikers te beschermen tegen zichzelf, ze houden namelijk alleen Windows virussen tegen.

Verder vind ik dit een nogal nutteloos topic, gebruik gewoon lekker het OS dat je chill vind, einde? Ik gebruik zowel XP als Mac OS X (en soms Vista, helaas, wat een schijt OS) en beide met plezier. Als het kon zou ik XP inruilen voor Mac OS X, maar voor bepaalde situaties is XP verplicht hier, dus kan dat niet.

Wat maakt het verder voor een bal uit.
Blijf alsjeblieft bij Windows als je dat zo geweldig vind.

Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 27 May 2009, 22:19
💸+
Bewerken Quote

Kijk ik eens een keer op saven.nl gaan ze apple zitten bashen, newbs.
Ja, ik ben een apple fanboy want IK vind het gewoon veel lekkerder werken (en dat zeg ik echt niet zomaar want ik heb jaren windows gedraaid).

De discussie is nogal nutteloos want er zal toch nooit een 'winnaar' zijn, iedereen werkt toch met wat ie 't prettigst vind.

Sander
Geplaatst op: 27 May 2009, 22:31
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Goeie investering, Macs blijven veel waard.

Je mag mijn MacBook kopen als je wilt, 750 euro, nog geen jaar oud (ik stap over op MacBook Pro).
Ik heb 4GB ram, meer dan je waarschijnlijk nodig zal hebben, maar hey, het kan.

Welk model MacBook is het?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 28 May 2009, 17:00
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

@2e quote: waarom lezen jullie alleen maar het bankrekeningnr xD ik zei ook creditcard nr en etc.. waar vrijwel alle persoonlijke gegevens, inlog gegevens en andere gegevens waarvan je niet wilt die andere te weten komen.
Maar als je die niet op je pc hebt staan is het geen probleem

Ik lees alleen bankrekeningnr omdat ze wel heel knap moeten zijn om mijn credit card nr te achterhalen aangezien ik die niet heb. Maargoed al hebben ze die merk je het toch wel dat je bestolen bent en is er dikke kans dat ze meteen weten vanwaar je 'gejatte' credit card is gebruikt en is de dief al half betrapt.

Rian
Geplaatst op: 28 May 2009, 18:10
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Joey had anders ook ooit een Mac
PWND

Incorrect, dat was gelogen.

Eerst stond die zogenaamd op z'n kantoor (Terwijl hij die niet heeft ) en later was hij ineens weg (verkocht), maar hij was wel gekregen van zijn ouders, dan verkoop je hem natuurlijk snel als dankbaar jong..

Saven
admin
Geplaatst op: 28 May 2009, 18:25
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Incorrect, dat was gelogen.

Eerst stond die zogenaamd op z'n kantoor (Terwijl hij die niet heeft ) en later was hij ineens weg (verkocht), maar hij was wel gekregen van zijn ouders, dan verkoop je hem natuurlijk snel als dankbaar jong..

Joey kennende vast wel

Rian
Geplaatst op: 28 May 2009, 18:27
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Joey kennende vast wel

Toch had 'ie hem niet.

Peuwn
Geplaatst op: 28 May 2009, 18:45
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]
Tenminste iemand die het toegeeft. Zonder windows zijn jullie niks

Lol, je moet even goed lezen .
Ik gebruik mijn Windows partitie alleen voor Counterstrike Source .
En als je slim bent, weet je dat er geen steam is voor Mac, maarja dat kan jij natuurlijk niet weten.
Ik kan games gerust laten, maar waarom?
Ik amuseer mij ermee, en er zijn nu eenmaal geen games voor mac die ik leuk vind.

Mac verouderd langzaam, en na 1 jaar is een gemiddelde windows bak al verouderd.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 28 May 2009, 19:48
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

[...]
Lol, je moet even goed lezen .
Ik gebruik mijn Windows partitie alleen voor Counterstrike Source .
En als je slim bent, weet je dat er geen steam is voor Mac, maarja dat kan jij natuurlijk niet weten.
Ik kan games gerust laten, maar waarom?
Ik amuseer mij ermee, en er zijn nu eenmaal geen games voor mac die ik leuk vind.

Mac verouderd langzaam, en na 1 jaar is een gemiddelde windows bak al verouderd.

Omg, wie kan er nou niet lezen...
Je zegt zelf al dat steam er niet is voor de mac. Je hebt dus windows nodig om steam te runnen. Jullie hebben dus perse windows nodig om bepaalde applicaties te runnen. Was dat niet wat ik zei?

En wat blaat je over het verouderen? Volgensmij verouderd de hardware in een mac even snel als in een windows bak hoor Dat je daar weinig van merkt omdat mac alleen pauper applicaties heeft, wil niet gelijk zeggen dat de mac minder snel verouderd.

[Laatst bewerkt door Christan op donderdag 28 mei 2009, om 19:48]
Rian
Geplaatst op: 28 May 2009, 19:53
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]
Tenminste iemand die het toegeeft. Zonder windows zijn jullie niks

Wat is dat nou voor een autistische opmerking, het systeem werkt prima en voor elke wens is er tegenwoordig wel een programma. Het enige waar wat voor te zeggen is, is games. Maar als je een gamenerd bent koop je ook geen Mac.

Op geen van mijn Mac's Windows.

[Laatst bewerkt door Rian op donderdag 28 mei 2009, om 20:02]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login