Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KLB Apple fanboys

Peuwn
Geplaatst op: 28 May 2009, 19:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]

Omg, wie kan er nou niet lezen...
Je zegt zelf al dat steam er niet is voor de mac. Je hebt dus windows nodig om steam te runnen. Jullie hebben dus perse windows nodig om bepaalde applicaties te runnen. Was dat niet wat ik zei?

En wat blaat je over het verouderen? Volgensmij verouderd de hardware in een mac even snel als in een windows bak hoor Dat je daar weinig van merkt omdat mac alleen pauper applicaties heeft, wil niet gelijk zeggen dat de mac minder snel verouderd.

Ehh, lol.
Jij bent grappig, hihi.

Wat ben je nou aan het zeggen jongentje .
Pauper applicaties?
Hihi, jij bent grappig (nogmaals).
iTunes, toch wel wat beter dan die lelijke WMP, niet?
De finder, zoveel keer overzichtelijker dan het onoverzichtelijke, lelijke en onhandige start menu.
Exposé en spaces, lekker handig switchen tussen 10-tallen vensters die open staan, door slechts 1 enkele klik op de muis of een druk op het toetsenbord (maar dat ken je natuurlijk niet).
Dock, hmm is er zoiets in Windows? Oja, wel als je zo'n kut programma's erop zet die je pc alleen maar verneuken.
Dock is gewoon het handigste wat er is, geen start menu nodig om een programma op te starten.
Dashboard, allerhande widgets installeren zoals kalender, rekenmachine, notities en zoveel meer.
iPhoto, simpel en goed programma om eens een foto'tje te bewerken, en om foto's makkelijk en overzichtelijk te importeren.

Maar voor de rest is Windows toch zoveel beter dan Mac hoor

[Laatst bewerkt door Peuwn op donderdag 28 mei 2009, om 19:57]
Peuwn
Geplaatst op: 28 May 2009, 19:56
💸+
Bewerken Quote

Kut, fail bij bewerken

[Laatst bewerkt door Peuwn op donderdag 28 mei 2009, om 19:57]
Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 28 May 2009, 20:19
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 13:39]
Peuwn
Geplaatst op: 28 May 2009, 20:46
💸+
Bewerken Quote

Is idd een feit, maar die games kosten over het algemeen wel meer dan Windows games.
Jammer dat Mac zo'n klein aanbod heeft aan games.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 28 May 2009, 22:58
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

[...]
Dock, hmm is er zoiets in Windows? Oja, wel als je zo'n kut programma's erop zet die je pc alleen maar verneuken.
[...]
Dashboard, allerhande widgets installeren zoals kalender, rekenmachine, notities en zoveel meer.
[...]

Eerst zeg je dat zo'n dok je pc verneukt en daarna prijs je widgets (wat een dock dus ook is) de hemel in.

Gast, daar staat C&C RA3 nog tussen nieuwste games, zegt genoeg lijkt mij .
Peuwn schreef:

Mac verouderd langzaam, en na 1 jaar is een gemiddelde windows bak al verouderd.

Bij ons staat hier anders nog een windows xp bak van een jaar of 6/7 oud met beeldbuisje die het nog altijd prima doet. Veroudering hangt er gewoon vanaf hoe je ermee omgaat.

Rian
Geplaatst op: 28 May 2009, 23:13
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Eerst zeg je dat zo'n dok je pc verneukt en daarna prijs je widgets (wat een dock dus ook is) de hemel in.

Een widget is geen dock maar een applicatie voor je dashboard, soort sidebar gadget dus (Guess waar dat vandaan komt).

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 29 May 2009, 00:08
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

dan een gewone PC / laptop ...

Je zegt het eigelijk zelf al.
Een gewone PC / laptop.

Ik stel voor dat alle Windows addicts van hun lang zal ze leven OS X niet aanraken, zou ze veelsteveel gestress opleveren omdat ze opeens heel makkelijk moeten doen om een programma op te starten.

Stel je voor dat je gewoon de naam intypt in spotlight en het programma meteen start!

Dat is nog eens even wat anders dan met snelkoppelingen kloten of in je startknop naar de ontwikkelaar van je programma moet zoeken om je programma te starten.

Ah die rant voelde lekker.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 29 May 2009, 12:01
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Stel je voor dat je gewoon de naam intypt in spotlight en het programma meteen start!

Ja, dat zou nog is handig zijn, dat hebben we met windows ook nog geen jaren.
Rian schreef:

[...]
Een widget is geen dock maar een applicatie voor je dashboard, soort sidebar gadget dus (Guess waar dat vandaan komt).

En zoiets kan dus ook een dock zijn.

[Laatst bewerkt door sandr op vrijdag 29 mei 2009, om 12:03]
Rian
Geplaatst op: 29 May 2009, 13:41
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:
En zoiets kan dus ook een dock zijn.

Dat is gewoon een lame widget en niet het echte dock.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 29 May 2009, 13:59
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Dat is gewoon een lame widget en niet het echte dock.

/care
Maar voor windows heb je ook gewoon widgets die als dock kunnen werken.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 29 May 2009, 15:36
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

iTunes, toch wel wat beter dan die lelijke WMP, niet?

Ja, vooral handig als je een filmpje wil kijken, Quicktime komt hier alleen maar met vage erros (-XXXX).
Peuwn schreef:

De finder, zoveel keer overzichtelijker dan het onoverzichtelijke, lelijke en onhandige start menu.

Daarvoor heeft windows explorer een zoekvak
Peuwn schreef:

Exposé en spaces, lekker handig switchen tussen 10-tallen vensters die open staan, door slechts 1 enkele klik op de muis of een druk op het toetsenbord (maar dat ken je natuurlijk niet).

Windows heeft ook helemaal geen windowsknop + tab combinatie, of alt tab voor mijn part.
Peuwn schreef:

Dock is gewoon het handigste wat er is, geen start menu nodig om een programma op te starten.

Tuurlijk als je een dock download voor windows verneukt het meteen je pc en dat komt puur en alleen door dat dock, dus daarom was Dell zo vriendelijk die er bij mij standaard al op te zetten.
Peuwn schreef:

Vista heeft ook helemaal geen sidebar die daar voor bedoeld is.
Peuwn schreef:

iPhoto, simpel en goed programma om eens een foto'tje te bewerken, en om foto's makkelijk en overzichtelijk te importeren.

Photoshop werkt hier anders ook prima.
Peuwn schreef:

Maar voor de rest is Windows toch zoveel beter dan Mac hoor

Zekers.

Peuwn
Geplaatst op: 29 May 2009, 17:36
💸+
Bewerken Quote

Leuk dat je altijd eerst naar de bureaublad moet gaan, voor je o-zo handige site bar, hé?
Tsja, ik had het dan ook over programma's die er standaard opstaan, dus niet photoshop.
Lol, quicktime zuigt inderdaad, daarom gebruik ik VLC voor films.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 29 May 2009, 18:05
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

Leuk dat je altijd eerst naar de bureaublad moet gaan, voor je o-zo handige site bar, hé?

Geen flauw idee, heb hem uitstaan, vind die widgets niet zo boeiend.
Peuwn schreef:

Tsja, ik had het dan ook over programma's die er standaard opstaan, dus niet photoshop.
Lol, quicktime zuigt inderdaad, daarom gebruik ik VLC voor films.

Mja ik ken heel iPhoto eigenlijk maar nauwelijks, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het beter is dan paint, maargoed jij gebruikt VLC voor films, ik gebruik Photoshop voor plaatjes dus geen van beide systemen doet alles goed.

Peuwn
Geplaatst op: 29 May 2009, 19:03
💸+
Bewerken Quote

Klopt, maar met WMP kan je tevens ook geen gedownloade films (met .srt ondertiteling) standaard afspelen, dus dan moet je ook weer plugins downloaden en dit moet je bij quicktime dan ook doen.

Kosty
Geplaatst op: 29 May 2009, 20:04
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

Klopt, maar met WMP kan je tevens ook geen gedownloade films (met .srt ondertiteling) standaard afspelen, dus dan moet je ook weer plugins downloaden en dit moet je bij quicktime dan ook doen.

Jij bent toevallig geen medewerker uit die Applestore ?

Saven
admin
Geplaatst op: 29 May 2009, 20:26
💸+
Bewerken Quote

Ik ben net bij de Apple store in Nijmegen geweest omdat een vriend van mij nieuwe oordopjes nodig had. Dus ik ff mijn kans schoon gepakt om het uit te proberen.
En ik ergerde mij meteen aan het volgende: geen maximaliseer knop. Dat vind ik zo relaxed van Windows. Tenminste geen vage half geopende schermen

Maargoed iedereen wat ie zelf wil natuurlijk

Paul
Geplaatst op: 29 May 2009, 20:33
💸+
Bewerken Quote

Klopt, dat vind ik ook zo vreemd. Je ziet ook altijd in winkels en bij mensen een schermpje half geopend staan. Ik dacht dat dat voor show was, maar het is gewoon een eigenschap van de Mac.

Rian
Geplaatst op: 29 May 2009, 21:00
💸+
Bewerken Quote

Dat is juist handig, kan je makkelijker meer dingen tegelijk doen, maargoed ieder zijn ding.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 29 May 2009, 22:21
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Dat kan mijn mobiel zelfs, dus zo bijzonder is dat niet.
[...]
Joey had anders ook ooit een Mac
Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
PWND

[...]
Dus bij MS heb meer keuze, in princiepe kan je zonder problemen op elke pc windows draaien terwijl Apple weer moeilijk moet doen en de consument verdomd weinig te kiezen geeft. Verder mail ik gewoon dell even mocht er iets mis zijn met me hardware en MS als er iets mis is met windows, niks mis mee als je het mij vraagt.
[...]
Waarom zou ik?

Ik ben hier niet om mensen over te halen , ik lichte alleen mijn mening toe.

Ik heb het idee dat veel te veel mensen hier "overgehaald" willen worden door de voordelen van Mac, maar het keihard niet willen zien.

Dat is verkeerd Daar gaat dit topic niet over..

Sander
Geplaatst op: 29 May 2009, 22:25
💸+
Bewerken Quote

Ik heb op windows ook nooit de schermen helemaal open hoor, ligt gewoon aan hoe groot je scherm is denk ik.

Saven
admin
Geplaatst op: 29 May 2009, 22:31
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

Ik heb op windows ook nooit de schermen helemaal open hoor, ligt gewoon aan hoe groot je scherm is denk ik.

Ik zit op verschillende locaties met verschillende monitoren. Op 24" monitoren gebruik ik nog bijna altijd volledige schermen.
Althans, iig voor de browser enzo. Sommige explorer mappen niet, maar goed

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 29 May 2009, 22:31
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Tuurlijk als je een dock download voor windows verneukt het meteen je pc en dat komt puur en alleen door dat dock, dus daarom was Dell zo vriendelijk die er bij mij standaard al op te zetten.

Haha kerel, je zult moeten wennen aan een dock. Windows 7 heeft het namelijk overgenomen van Mac OSX. Tóch wel handig dus

Saven schreef:

Ik ben net bij de Apple store in Nijmegen geweest omdat een vriend van mij nieuwe oordopjes nodig had. Dus ik ff mijn kans schoon gepakt om het uit te proberen.
En ik ergerde mij meteen aan het volgende: geen maximaliseer knop. Dat vind ik zo relaxed van Windows. Tenminste geen vage half geopende schermen

Dat komt omdat windows het helemaal voor je verneuqt heeft.. Ondanks dat het OS Windows heeft doet dit helemaal niet wat hij hoort te doen...

Als je bijvoorbeeld 1 firefox window (venster) open hebt, en je drukt op het kruisje, dan is het hele programma afgesloten Dat is niet wat je bedoelde... je wilt alleen dat venster sluiten .

Dat is onder mac wel gewoon goed, je kunt vensters sluiten zodat wanneer je die applicatie weer nodig hebt, je hem supersnel weer kunt opstarten.

Over dat fullscreen: dat is onhandig.. Waarom zou je in godsnaam nou allemaal "whitespace" willen zien? Het groene (+) knopje op Mac laat alleen zien wat je nodig hebt.
Als je een venster open hebt waarvan de content 800*600 is, dan laat hij dat zien.. en niet 1920*1200 omdat er ander te veel onnodige ruimte wordt misbruikt.

Onder Mac heb je ook vaak veel schermpjes open dat werkt erg snel en super relaxed.

Kosty
Geplaatst op: 30 May 2009, 00:04
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
Haha kerel, je zult moeten wennen aan een dock. Windows 7 heeft het namelijk overgenomen van Mac OSX. Tóch wel handig dus

[...]
Dat komt omdat windows het helemaal voor je verneuqt heeft.. Ondanks dat het OS Windows heeft doet dit helemaal niet wat hij hoort te doen...

Als je bijvoorbeeld 1 firefox window (venster) open hebt, en je drukt op het kruisje, dan is het hele programma afgesloten Dat is niet wat je bedoelde... je wilt alleen dat venster sluiten .

Dat is onder mac wel gewoon goed, je kunt vensters sluiten zodat wanneer je die applicatie weer nodig hebt, je hem supersnel weer kunt opstarten.

Over dat fullscreen: dat is onhandig.. Waarom zou je in godsnaam nou allemaal "whitespace" willen zien? Het groene (+) knopje op Mac laat alleen zien wat je nodig hebt.
Als je een venster open hebt waarvan de content 800*600 is, dan laat hij dat zien.. en niet 1920*1200 omdat er ander te veel onnodige ruimte wordt misbruikt.

Onder Mac heb je ook vaak veel schermpjes open dat werkt erg snel en super relaxed.

Je sig is wel érg ironisch.
En voor de rest : Op al jouw argumenten is een tegenargument te verzinnen.

Saven
admin
Geplaatst op: 30 May 2009, 00:40
💸+
Bewerken Quote

Binnekort een Dell laptop aanschaffen voor minder dan de helft van een Macbook Pro, waarvan de specs ook nog eens Even goed -al dan niet beter- zijn
Op de videokaart na, die is iets minder goed. Maar big care.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 May 2009, 01:12
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Eh wat dacht je van het groene plusje linksbovenin?
Is toch echt een maximaliseer knop.

Waarom zou ik saven.nl trouwens groter dan 1280*712 willen? Dan krijg je niet meer te zien, maar alleen maar ongebruikte ruimte links en rechts.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login