Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KLB Apple fanboys

Rian
Geplaatst op: 30 May 2009, 01:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Binnekort een Dell laptop aanschaffen voor minder dan de helft van een Macbook Pro, waarvan de specs ook nog eens Even goed -al dan niet beter- zijn
Op de videokaart na, die is iets minder goed. Maar big care.

En dan 2 jaar later is die zo goed als waardeloos..

Terwijl een eMac uit 2002 nog gemakkelijk €150 doet op Martkplaats, of qua laptop een iBook die meestal voor €50 meer dan een eMac weg gaat. En dan heb ik het nog over hele oude modellen en niet 2 en een half jaar oude oid, dan zie je een nog groter verschil in waardedaling (in procenten).

Bovendien betaal je inderdaad meer maar krijg je toch heel wat anders, OS X, design, allure, kwaliteit..

Het is een keuze.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 30 May 2009, 10:30
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Terwijl een eMac uit 2002 nog gemakkelijk €150 doet op Martkplaats, of qua laptop een iBook die meestal voor €50 meer dan een eMac weg gaat. En dan heb ik het nog over hele oude modellen en niet 2 en een half jaar oude oid, dan zie je een nog groter verschil in waardedaling (in procenten).

Bovendien betaal je inderdaad meer maar krijg je toch heel wat anders, OS X, design, allure, kwaliteit..

Het is een keuze.

klikje, 3 jaar oud 550 euro, 263 als je de prijzen van de software eraf haalt, noem dat toch wel flinke waardedaling.
En nog een voorbeeldje van waardedaling:
Peuwn schreef:

Mijn iMac kostte vorig jaar 1400 euro (met wireless mighty mouse) en diezelfde iMac kost nu nog 1000 euro -.-"

Is wel ff zo'n 29% daling in een jaar tijd.
Saven schreef:

Binnekort een Dell laptop aanschaffen voor minder dan de helft van een Macbook Pro, waarvan de specs ook nog eens Even goed -al dan niet beter- zijn
Op de videokaart na, die is iets minder goed. Maar big care.

Ga dan is vergelijken met MacBook Air, schrik je je helemaal de pleuris: Ik neem een MacBook air van 2500 dollar (= zo'n 1800 euro) en krijg daarvoor een dual core @1.86 Ghz, 2gb ram, 128gb SSD, 13.3'' schermpie en een leuk grafisch kaartje en mijn laptop was zo'n 600 euro (idd 1/3 van de prijs dus) en krijg daarvoor een dual core @2.00 Ghz, 3gb ram, 320GB HD, 17'' scherm (idd veul groter) en een wat minder grafisch kaartje. Kiest u maar.
Thaan schreef:

[...]
Eh wat dacht je van het groene plusje linksbovenin?
Is toch echt een maximaliseer knop.

Waarom zou ik saven.nl trouwens groter dan 1280*712 willen? Dan krijg je niet meer te zien, maar alleen maar ongebruikte ruimte links en rechts.

Hoe doettie dat dan bij site's als ML met 100% breedte?

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 30 mei 2009, om 10:45]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 May 2009, 11:05
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Ga dan is vergelijken met MacBook Air, schrik je je helemaal de pleuris: Ik neem een MacBook air van 2500 dollar (= zo'n 1800 euro) en krijg daarvoor een dual core @1.86 Ghz, 2gb ram, 128gb SSD, 13.3'' schermpie en een leuk grafisch kaartje en mijn laptop was zo'n 600 euro (idd 1/3 van de prijs dus) en krijg daarvoor een dual core @2.00 Ghz, 3gb ram, 320GB HD, 17'' scherm (idd veul groter) en een wat minder grafisch kaartje. Kiest u maar.
[...]
Hoe doettie dat dan bij site's als ML met 100% breedte?

Vergelijk je nou een MacBook Air (met SSD!) met een willekeurige normale 17 inch laptop?
Dat is echt de scheefste vergelijking die ik ooit op Apple gebied heb gezien. Echt.

Mastaline past zich gewoon aan, zoals je zegt: 100% breedte, dus altijd gevuld. Echter is ML geen volledig 100% breedte site, want bij minder dan 712 inde breedte ongeveer krijg je een scrollbar naar links en rechts.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 30 May 2009, 11:30
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Vergelijk je nou een MacBook Air (met SSD!) met een willekeurige normale 17 inch laptop?
Dat is echt de scheefste vergelijking die ik ooit op Apple gebied heb gezien. Echt.

Mja die SSD maakt het wel een beetje scheef, maar ik heb liever 320GB HD dan 128GB SSD, maar dat blijft natuurlijk maar een mening. Maar feit blijft dat als je naar de specs kijkt apple gewoon veel te duur is, dat was eigenlijk het enige wat ik hiermee wou aantonen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 May 2009, 11:49
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Mja die SSD maakt het wel een beetje scheef, maar ik heb liever 320GB HD dan 128GB SSD, maar dat blijft natuurlijk maar een mening. Maar feit blijft dat als je naar de specs kijkt apple gewoon veel te duur is, dat was eigenlijk het enige wat ik hiermee wou aantonen.
Ik heb het niet alleen over die SSD, maar inderdaad een SSD (al helemaal 128GB!) is bloedduur en is dus totaal niet te vergelijken. Verder doet jouw mening er natuurlijk niet toe als we naar de prijs kijken. De Air is dan wel duurder, dat jij het niet wilt betekent niet dat het het niet waard is.

Je moet dan de normale variant met harddisk vergelijken, je vergelijkt nu jouw consumenten laptop met een speciaal extra licht model laptop met high end (grote en dure) SSD.

De MacBook air is beter in het feit dat hij OS X draait, vele malen lichter, kleiner en draagbaarder is, alle willekeurige taken aankan.
De MacBook air is er omdat hij licht en klein is, maar toch een sterke laptop. Jouw laptop is dat in de verste verte niet.

Dit is alsof je een MySQL database server gaat vergelijken met een high end gamemachine: ze zijn beide enorm goed, maar op totaal andere gebieden.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 01 Jun 2009, 12:11
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Je sig is wel érg ironisch.
En voor de rest : Op al jouw argumenten is een tegenargument te verzinnen.

Dat mag ook Het boeit mij niet of jij een Mac wilt of niet.

DJVG

Geplaatst op: 06 Jun 2009, 19:18
💸+
Bewerken Quote

Wat wel leuk is, van de 150 apple macbooks die wij in de in winkel verkocht hebben, zijn er 97 van teruggekomen met problemen xD

Apple is al tijden geen echte kwaliteit meer en je betaald dik voor de naam, helaas maar waar.

[Laatst bewerkt door DJVG op zaterdag 6 juni 2009, om 19:19]
Varesh
Geplaatst op: 06 Jun 2009, 19:51
💸+
Bewerken Quote

Feit: Mac = heaumeuax die aand8 nodig heeft.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2009, 15:08
💸+
Bewerken Quote

Varesh schreef:

Feit: Mac = heaumeuax die aand8 nodig heeft.

Doe even normaal, we zijn hier gewoon een discussie aan het voeren. Kun je daar niet normaal aan bijdragen dan hoef je hier niet te komen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 07 Jun 2009, 15:11
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
klikje, 3 jaar oud 550 euro, 263 als je de prijzen van de software eraf haalt, noem dat toch wel flinke waardedaling.

Hier had ik nog niet op gereageerd:
Die softwareprijzen kloppen voor geen meter, aangezien iLife gewoon bij Mac OS X komt en je daar dus niet voor betaald, en hij geen van die software waarschijnlijk gekocht heeft. Al helemaal niet los, want het komt er gewoon bij. Op iWork na.

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Jun 2009, 15:20
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Wat wel leuk is, van de 150 apple macbooks die wij in de in winkel verkocht hebben, zijn er 97 van teruggekomen met problemen xD

Apple is al tijden geen echte kwaliteit meer en je betaald dik voor de naam, helaas maar waar.

If real:

Rian
Geplaatst op: 07 Jun 2009, 15:29
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Zou me verbazen maar kan natuurlijk precies een partij met een mankement zijn, overal waar mensen werken worden fouten gemaakt zeggen ze altijd.

Ohja MyCom..

Die faalreclames en kijk ons "alles" van Apple hebben maar we weten er niks van.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 Jun 2009, 00:03
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Zou me verbazen maar kan natuurlijk precies een partij met een mankement zijn, overal waar mensen werken worden fouten gemaakt zeggen ze altijd.

Ohja MyCom..

Die faalreclames en kijk ons "alles" van Apple hebben maar we weten er niks van.

De enige reden dat ik soms wat bij mycom koop is omdat ik dan niet 2 dagen hoeft te wachten op een online shop, de 3 jaar garantie, en terugbrengen zonder opgaaf van reden (handig ivm beeldschermen en dode pixels!).

@DJVG:
Welke Mac's waren dat?

DJVG

Geplaatst op: 08 Jun 2009, 09:59
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Ohja MyCom..

Waar weten we niks van? Van Apple? Ik mag toch hopen dat al die weken Apple training me iets heeft bijgebracht, ook al was het hersendodend.

Thaan schreef:

[...]De enige reden dat ik soms wat bij mycom koop is omdat ik dan niet 2 dagen hoeft te wachten op een online shop, de 3 jaar garantie, en terugbrengen zonder opgaaf van reden (handig ivm beeldschermen en dode pixels!).

@DJVG:
Welke Mac's waren dat?

De één na laatste serie van MacBooks en imacs, veel geheugen problemen omdat ze het goedkope nanya geheugen overal ingepropt hebben en ja, nanya heef een uitval van 3 op 10 dus er is veel terug geweest
De scheurtjes in de behuizing waren ook leuk...

Trouwens mag jij best zeggen dat er een dode pixel in zit, wij nemen alles terug, zelfs als er 1 dode pixel inzit, maakt niet uit.

Om nog eventjes alles op een rijtje te krijgen:
Garantie op laptops = 3 jaar (incl. macbooks).
Garante op MyCom PC's = 5 jaar (ook onze eigen assemblage, niet op imacs)
Garantie op de andere producten = 2 jaar (behalve als het anders staat aangegeven).

Dat de reclames niet zo goed zijn aangeslagen is wel duidelijk, maar kraak daar het hoofdkantoor op af, en niet mij

[Laatst bewerkt door DJVG op maandag 8 juni 2009, om 10:00]
Saven
admin
Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:05
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Het is een keuze.

Ja lekker boeiend Dat staat in verhouding.
Ik betaal minder, ik krijg minder als ik 2e hands verkoop
Jij betaalt meer, je krijgt meer als je 2e hands verkoopt.

Doh logisch toch. Daar kan zelfs een eerste klas vmbo'er op komen

Rian
Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:08
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
Waar weten we niks van? Van Apple? Ik mag toch hopen dat al die weken Apple training me iets heeft bijgebracht, ook al was het hersendodend.

Ik kom nooit meer bij de MyCom, een of andere mongool die zogenaamd getraind was zat effe alles verkeerd te zeggen. Oh kan ik wel bestanden uitwisselen met me Windows PC? Nee dat kan de MacBook niet hoor. En ze moest perse een iPod kopen, d'r SanDisk kon er zogenaamd niet aan. Uiteraard heb ik er wat van gezegd, maar ik heb het maar opgegeven, hoe vriendelijk ik ook deed hij had gelijk.

Saven schreef:

[...]

Percentagegewijs is er echt wel een verschil in waardedaling, alleen de MacBooks verkoop je nu niet voor veel door de snelle veranderingen.

[Laatst bewerkt door Rian op maandag 8 juni 2009, om 23:11]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:16
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]

We hebben het over een Mac die 1000 euro kost, 2e hands nog veel meer waard is, dan een normale windows pc/laptop die 1000 euro kost, en die dan bijv. 2e hands maar 500 euro waard is terwijl de mac van 1000 euro 700 waard is.

Dat kun je toch écht niet ontkennen.

DJVG

Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:16
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:
Ik kom nooit meer bij de MyCom, een of andere mongool die zogenaamd getraind was zat effe alles verkeerd te zeggen. Oh kan ik wel bestanden uitwisselen met me Windows PC? Nee dat kan de MacBook niet hoor. En ze moest perse een iPod kopen, d'r SanDisk kon er zogenaamd niet aan. Uiteraard heb ik er wat van gezegd, maar ik heb het maar opgegeven, hoe vriendelijk ik ook deed hij had gelijk.

Ondersteund een OSX SMB? Standaard of aangepast? Zo ja, dan kan je bestanden uitwisselen.

Zomaar een quote van internet:

Ga naar finder (of klik gewoon op bureaublad) ga naar menu help, type in zoekveld 'windows' en een van de zoekfuncties is nu ' bestanden delen met windows' , klik daarop en ziedaar.... een complete guide hoe je je macbook instelt om met windows te sharen.

LINK: [url]http://forum.gamer.nl/showpost.php?s=8a4d1a808efdc2850f8d44822401eb0b&p=2148312&postcount=3[/url]

Dat is één.

Ten tweede vind ik het nogal kort door de bocht om zomaar alle MyCom medewerkers over één kam te scheren...

Maar iedereen zijn mening uiteraard, daar is niks op tegen.

Thaan schreef:

We hebben het over een Mac die 1000 euro kost, 2e hands nog veel meer waard is, dan een normale windows pc/laptop die 1000 euro kost, en die dan bijv. 2e hands maar 500 euro waard is terwijl de mac van 1000 euro 700 waard is.

Dat kun je toch écht niet ontkennen.

Dat is absoluut zo, het is ook gewoon een feit dat de meeste macbooks/imacs gewoon naar de laatste software versie geupdate kunnen worden, terwijl het gros van de laptop wat op internet wordt aangeboden nog niet eens normaal Vista kan draaien.

[Laatst bewerkt door DJVG op maandag 8 juni 2009, om 23:23]
Rian
Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:21
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
Ondersteund een OSX SMB? Standaard of aangepast? Zo ja, dan kan je bestanden uitwisselen.

Ze bedoelde gewoon via een USB stickje, maar de verkoper dacht dat die geformarteerd moest worden o.i.d.
DJVG schreef:

Ten tweede vind ik het nogal kort door de bocht om zomaar alle MyCom medewerkers over één kam te scheren...

Daar heb je wel gelijk in, maarja dit is het internet hé, lekker trollen.

DJVG

Geplaatst op: 08 Jun 2009, 23:26
💸+
Bewerken Quote

Offtopic:
Rian schreef:

[...]
Daar heb je wel gelijk in, maarja dit is het internet hé, lekker trollen.

Zolang het leuk blijft no problemo.

Rian schreef:

[...]
Ze bedoelde gewoon via een USB stickje, maar de verkoper dacht dat die geformarteerd moest worden o.i.d.

De meeste USB Sticks die verkocht worden zijn geformateerd in fat32, een bestandsysteem dat zowel onder Windows, OSX en Linux (vfat) functioneert.

Nu kan de verkoper gedoeld hebben op het feit dat de usb stick wellicht in een ander bestandsysteem geformatteerd was.

[Laatst bewerkt door DJVG op maandag 8 juni 2009, om 23:27]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 00:19
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Nu kan de verkoper gedoeld hebben op het feit dat de usb stick wellicht in een ander bestandsysteem geformatteerd was.

Nouja, hoeveel USB sticks ken jij die standaard in say, NTFS geformatteerd worden? Ik begin: 0.

Overigens is het inderdaad zo dat alle Macs van de afgelopen 5/6 jaar vloeiend Leopard kunnen draaien, dat kun je zeker niet van alle Windows PC's zeggen. Bij lange na niet.

Macs ondersteunen overigens OTB SMB. Gewoon naar smb://ip connecten (cmd + k).

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login