Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

! Nieuwe Game PC

Saven
admin
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 14:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omdat i7 sneller is?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 17:24
💸+
Bewerken Quote

Ik zeg: doen!

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 18:18
💸+
Bewerken Quote

Het verschil tussen een i7 920 en een i5 750 is te verwaarlozen met het idee dat je van het bespaarde geld op moederbord/processor een SSD kunt kopen. Een conventionele harde schijf is echt de bottleneck op dit moment van je computer, alles werkt vele malen sneller met een SSD.

Gewoon voor een i5 750 met ssd gaan, heb je veel meer plezier van.

Paul
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 20:13
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Omdat i7 sneller is?

Verschil is heel erg klein, en het i7 platform is een beetje dood aan het gaan, er komen geen nieuwe processors meer voor uit.
De kans dat je straks een hele vette nieuwe processor voor dit moederbord kan kopen is heel klein. De i5 mobo's krijgen in de toekomst zeer waarschijnlijk nog wat mooie processors.
Overigens ie een SSD of een Raid opstelling wel een must. Ik erger me echt kapot aan de trage harde schijf. Opstarten van programma's gaat langzaam, langere laadtijden bij games, langere installeertijden bij games, traag bladeren door folders met veel video's/andere data.. Een SSD maakt dan een groot verschil. Daar heb je dus echt veel meer profijt van. Zodra de SSD's echt betaalbaar zijn sta ik iig in de rij.

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 1 december 2009, om 20:13]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 18:01
💸+
Bewerken Quote

Ey Saven nog ff over die Hardeschijf,

De Samsung Spinpoint F3 500GB is de snelste hardeschijf mbt. Sequentieel lezen/schrijven (kopieren dus)

Helaas is deze schijf niet zo snel in de "alledaagse" taken. De snelste schijven op dit gebied zijn op het moment de WD Raptor 300GB, WDC Black 2TB of 640GB

Ik heb zelf de 640GB (WD6401AALS) en ben er zeer tevreden over, Windows laadt snel en alles installeert een stuk sneller

Benchmarks
SamsungF3
WDCBlack

Dus wat wil je, snel kopieren (Samsung) of snelle "Windows Ervaring" (Western Digital)

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 19:44
💸+
Bewerken Quote

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 20:36
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]

Blijf het de prijs niet waar vinden, daarnaast wordt die snelheid het grootste deel van de tijd toch niet gebruikt.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 21:04
💸+
Bewerken Quote

Een beetje goede SSD heb je tegenwoordig al voor 160 euro hoor van 80 GB. Verder gebruik je je harde schijf met alles wat je doet, en dit is echt de grootste bottleneck in je systeem.

Paul
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 21:33
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Blijf het de prijs niet waar vinden, daarnaast wordt die snelheid het grootste deel van de tijd toch niet gebruikt.

Juist wel! Vaker dan bv een dikke videokaart. Het maakt een enorm groot verschil.
Zodra ik het geld heb haal ik er een.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 02 Dec 2009, 22:31
💸+
Bewerken Quote

Zat er zelf ook aan te denken om me windows en games enzo op een SSD te zetten, 60/80gig moet al genoeg zijn denk ik.

Headshot
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 08:37
💸+
Bewerken Quote

Welk besturingssysteem wil je trouwens gaan gebruiken?. Als je Vista 32 bit blijft gebruiken, heb je niks aan die 6GB geheugen.

Headshot
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 09:04
💸+
Bewerken Quote

Ice schreef:

[...]
Met lightscribe voor het leuk maken van je CD'tjes. Want die brandt je nog wel eens niet waar?

In dat geval zijn het ook geen CD'tjes, stomme kut newb. Mja, daar heb jij zeker geen verstand van als 'lichtman' .

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 12:47
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

Welk besturingssysteem wil je trouwens gaan gebruiken?. Als je Vista 32 bit blijft gebruiken, heb je niks aan die 6GB geheugen.

ik zit allang op win7 ultimate 64 bit gek

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 18:21
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Een beetje goede SSD heb je tegenwoordig al voor 160 euro hoor van 80 GB. Verder gebruik je je harde schijf met alles wat je doet, en dit is echt de grootste bottleneck in je systeem.

En stel ik wil minimaal 300gb ?

Paul
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 18:31
💸+
Bewerken Quote

Dan koop je een SSD van 20 GB en gebruik je een grote HD om daar alle films en bepaalde programma's op te slaan, en zet je programma's die baat hebben bij een snelle harde schijf(zoals Photoshop)op de SSD. Niet zo moeilijk doen gozer.

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 18:40
💸+
Bewerken Quote

Als ze eerst SSD's maken van 500+gb welke ook nog eens minimaal 5 jaar mee gaan, dan koop ik er eentje, mits ze betaalbaar zijn

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 19:12
💸+
Bewerken Quote

Je koopt een Intel Postville 25X-M ssd van 80 GB van 180 euro van het geld dat je bespaart door niet een Core i7 te kopen maar een i5 met bijpassend moederbord. Heb je nog altijd je conventionele harde schijf waar je al je rommel op kwijt kunt.

Niet zeuren, gewoon doen.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 23:01
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Dan koop je een SSD van 20 GB en gebruik je een grote HD om daar alle films en bepaalde programma's op te slaan, en zet je programma's die baat hebben bij een snelle harde schijf(zoals Photoshop)op de SSD. Niet zo moeilijk doen gozer.

Dat zou wel kunnen ja, maar blijft een beetje veel gedoe.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Dec 2009, 23:24
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

En wat als je een laptop hebt, waar maar 1 harddisk in kan? En je gewoon intern 500GB wilt, zoals ik?

Dan is een SSD simpelweg geen optie.

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Dec 2009, 22:36
💸+
Bewerken Quote

bummp

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 07 Dec 2009, 23:26
💸+
Bewerken Quote

Conclusie is al gegeven door mij.

con·clu·sie de; v -s gevolgtrekking, slotsom: tot een ~ komen

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 08 Dec 2009, 02:11
💸+
Bewerken Quote

apple.com/macpro

Paul
Geplaatst op: 08 Dec 2009, 18:14
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En wat als je een laptop hebt, waar maar 1 harddisk in kan? En je gewoon intern 500GB wilt, zoals ik?

Dan is een SSD simpelweg geen optie.

Stel dat je geen laptop hebt? *zucht* Als laptopeigenaar heb je dan gewoon pech. Het gaat hier overigens ook over een game PC, niet een laptop.

[Laatst bewerkt door Paul op dinsdag 8 december 2009, om 18:15]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login