Gerwin schreef:
[...]
M'n MBP had ik binnen 2 jaar kapot. (5000 uur aan gebruik) Geen extra Apple care gekocht. Belt Apple care op zeg dat met MBP niet meer opstart. Gaan ze eerste standaard testjes doen. Had weinig nut. Dus ik kreeg een casenr. en kon hem zo naar een Apple service provider brengen. Kosteloos is mijn I/O Board en Logicboard vervangen binnen 2 dagen.
Maar hier in huis staat geen een windows pc meer. Dat was 3 jaar geleden helemaal anders.
Maar Apple heeft veel meer kwaliteit spul. bijv. vergelijk is een touchpad van Macbook en gewone Dell laptop. Ik heb liever een groot glas touchpad dan een plastic klein kut ding waar ook nog hard op moet drukken. En dan begin ik maar niet over het scrollen. Dan betaal ik toch liever iets meer voor kwaliteit.
Achja maar toch onbegonnen strijd tussen mac en pc. Je kiest gewoon zelf voor wat je wil?!
Volgens de wet heb je recht op een 'redelijke' garantie termijn. Bij een dure MBP kan dat inderdaad een jaar of 2 zijn.
vaak als je over je garantie heen zit na 1 jaar krijg je altijd gezeur als je er problemen mee krijgt, want JIJ moet dan aantonen dat het defect niet door jou komt zegmaar
In jouw geval is Apple enigszins coulant geweest omdat ze wisten dat het niet jouw schuld was, en ze anders gezeur konden krijgen wat ze meer geld zou kosten.
Daarbij moet je niet Moët & Chandon vergelijken met goedkope champagne.
Een Dell Studio XPS 16 heeft een minstens net zo goed touchpad als een MBP, ik spreek uit ervaring.
Het oppervlakte is iets kleiner, maar in tegen stelling tot OSX heeft windows wel fatsoenlijke muissnelheid beheer en kan ik met 1 sweep mijn scherm over zijn.
Daarbij 'apple meer kwaliteitsspul' ? Oja vast al die hdd's die sterven na een jaar of andere hardware. De hardware is gewoon hetzelfde behalver dat het sneller warm wordt en sneller overlijdt. Het uiterlijk ziet er fancy uit, en een alu body is misschien iets steviger, maar wat voor mongool ben je als je je laptop laat vallen Als jij je macbook van 1 meter laat vallen gaat die wss ook niet meer aan.
maar ik wil liever makkelijk de batterij kunnen vervangen voor stel ik zit lang in het vliegtuig.
Bij vrijwel elk product in die prijscategorie heb je kwaliteitspul