BorisSoad schreef:
[...]
Ik denk dat je dat niet zou kunnen weten. Zou je überhaubt nog wel lachen als jij je hele familie onder het puin hebt zien liggen, hun lijken ernstig verminkt. Je hebt niemand meer, geen voedsel, geen vrienden, geen huis. En dan komen er wat rijke westerse mensen die grappen gaan maken over jouw situatie. LAAAGGGGGEEEEH! Nee dus. Natuurlijk mogen er grappen gemaakt worden, maar deze ging te ver. Hij was niet eens echt grappig. Wat nou als jouw dode broertje op dat plaatje staat, eh? Grappig, he?
Ten eerste denk ik dat jij helemaal niet in kan schatten hoe ik persoonlijk met een dergelijke situatie om zou gaan. Verder vind ik het raar dat jij je dit zo persoonlijk aantrekt, want ik heb zo het idee dat jij die negert op dat plaatje ook niet kende, dus waarin verandert jouw leven op de dood van die gast?
Natuurlijk is het kut als je naasten overlijden, maar doodgaan is ook een onderdeel van het leven en het hoort er dus bij.
In het geval dat het mijn broertje was die op het plaatje stond, zou ik dat inderdaad niet heel erg op prijs stellen. Maar een foto meer of minder van zijn dode lichaam zal het feit dat hij dood is en dat ik hem zal gaan missen, niet veranderen.