Sharp schreef:
[...]
Moet ik voor meneer de autist even een betoog schrijven over abstracte formuleringen of iets in die
trend want ik snap jouw punt niet
.
Trant.
Guz schreef:
Er bestaat inderdaad een verschil tussen chronisch ondeskundig gebruik van de Nederlandse taal door pure domheid of door luiheid. Zinnen formuleren zonder spel- en interpunctiefouten zou je eigenlijk zonder enig probleem moeten maken. Dit stamt al vanaf de basisschool en waarom zou je in godsnaam werkwoordspelling verkeerd doen? Ieder persoon boven de 10 heeft ontelbare keren het kofschip voorbij horen komen en dit toepassen is hetzelfde als lopen.
Fout.
Ik wil niet zeggen dat ik nooit een stom foutje maak ofzo, maar toch heb ik er totaal geen moeite mee foutloos Nederlands te spreken, schrijven of typen. Ik heb alleen nooit de regel van het kofschip of het fokschaap uitgelegd gekregen op de basisschool, ook weet ik van veel anderen dat zij hetzelfde geval hebben.
Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)Het adres van mijn school is trouwens
Kofschip 1
Verder heb je natuurlijk 'spreektaal' wat ook veel op internet gebruikt wordt, jammer genoeg gebruiken veel mensen dit tegenwoordig als excuus voor het maken van een fout in bv. de dat/als-constructie. Mgoed (spreektaal ), hierop mag je iemand natuurlijk ook niet afrekenen.
Nog verder, ben ik het wel met Sharp eens, dom taalgebruik is echt heel erg vervelend om te horen/lezen.
[Laatst bewerkt door Teries op zondag 11 april 2010, om 14:44]