Paul schreef:
[...]
Dat is illegaal omdat je een OEM versie verkoopt, die worden normaal gesproken bij een nieuwe PC geleverd. Dus is dat gratis. Als je het dan gaat verkopen op marktplaats kan je een boete krijgen omdat je iets gratis verkoopt. Dat is tenminste bij XP.
Vista weet ik niet, maar ik denk dat het ook niet helemaal legaal is volgens mij. Maar @ TS:
Ik denk dat je je CD heus wel kan terugruilen. Je hebt de licentie namelijk nog steeds niet gebruikt.
OEM is helemaal niet gratis? Betaal je ook gewoon voor, alleen dat wordt je nooit verteld in de winkel.
Saven schreef:
[...]
Je hebt zogenaamde Boxed versies (als ik me niet vergis). Deze worden vaak als OEM genoemd, en aan kleinere pc bouwers geleverd.
In princiepe zou jij als je alleen al je hardeschijf (oid) in je pc hebt veranderd legaal recht hebben op zo'n OEM versie.
Ook al heb je dat niet, kun je het nog steeds kopen.
Enige nadeel van een OEM is dat je geen support krijgt van microsoft als je ergens niet uit komt.
[...]
Dat zou inderdaad moeten werken
Bij een OEM licentie heb je heus wel recht op ondersteuning van microsoft, het grootste deel (zie 90%) van alle verkochte Windows licenties is namelijk OEM, en daar krijg je gewoon support op.