Lennard schreef:
Dus ik kan beter een Core 2 duo kopen?
Edit: deze ofzo?
@ Thaan: Welke videokaart raad je me aan? Zit er veel verschil in de DX-9 en de DX-10 kaarten?
En moederbord enzo, dat boeit niet denk? Als alles er maar in past.
Videokaart denkik handiger om op de R600 te wachten van ATi, nu heb je qua DX10 kaarten namelijk geen keuze dan de geforce 8x serie. Zowieso duurt het nog wel een tijdje voor er games zijn die echt gebruik maken van DX10, DX9 duurde het ook een tijdje mee, dat is altijd zo. Je kan een instap/budget model nemen van een DX10 kaart, en later wanneer het wat meer gemeengoed is (en de prijzen wat beter zijn) een goede DX10 kaart nemen, nu heb je er namelijk niks aan om een high-end DX10 kaart te nemen; welke game wil je er mee spelen? Er is geen enkele game die van DX10 gebruik maakt die je wilt spelen (ik neem aan dat je geen Flight simulator X wilt spelen, zelfs met een 8800XT in SLI kun je die niet voluit spelen) dus dat moet je ook bedenken, heb ik er wel wat aan?
Zelf vind ik het ook een moeilijke keuze, als ik nu meteen een nieuwe PC zou kopen, zou ik dus iets goedkoops nemen, en wachten tot er wat meer DX10 kaarten zijn en dan een mid-end kaartje nemen.
Mobo is een beetje afstemmen op je proc., en daarna je geheugen lijkt me.
Zaitsu schreef:
why een AMD?
Koop een intel core 2 duo.
En zorg dat als je een nieuw moederbord koopt hij fsb tot 1333 aankan, voor de nieuwe ic2d's
Hij heeft nog geen nieuwe pc gekocht, en dan nu al voorbereiden op een upgrade? Vind ik zelf nogal nutteloos, draai hier op een Dell Dimension 8300 uit eind 2003, en misschien eind dit jaar dat ik hem compleet ga vervangen. Enige wat hier aan geupgrade is, is de graka want die was kapot en de harddisk voor wat meer stilte.
[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 12 februari 2007, om 20:51]