Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wereld kampioenschap!

Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 14:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb 5 jaar verdedigingssport gedaan(hapkido, ook beetje met vormen lopen, verschillende technieken enzo), en mijn leraar zij altijd:
"Als je in een vechtsituatie op straat terecht komt, is de beste techniek hard trappen, en daarna rennen voor je leven".

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 14:22
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

[...]
Hoezo?
Als je op straat aan het vechten bent kan je echt niet je judodingesen toepassen.
Dan gaat het om puur kracht en wie het er sterker is.
K vind vechtsporten niks .

Alleen om kracht? No way... Als iemand mij een stoot probeerd te geven ligt hij daarna op de grond of in de houdgreep.

Je hebt er echt wel wat aan hoor

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 15:06
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

Ik heb 5 jaar verdedigingssport gedaan(hapkido, ook beetje met vormen lopen, verschillende technieken enzo), en mijn leraar zij altijd:
"Als je in een vechtsituatie op straat terecht komt, is de beste techniek hard trappen, en daarna rennen voor je leven".

Ik heb ook wat vecht sporten gedaan, mijn leraar zei altijd: 'Je slaat maar 2 keer, 1 keer mis, en 1 keer achterover'

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 15:18
💸+
Bewerken Quote

Beste optie Zorg der gewoon voor dat je nooit slaag vangt?

Gio
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 18:20
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[...]

Alleen om kracht? No way... Als iemand mij een stoot probeerd te geven ligt hij daarna op de grond of in de houdgreep.

Je hebt er echt wel wat aan hoor

houdgreep? iemand naar de grond werken? die 10 a 15 kilo zwaarder is?(tja je bent op straat dus geen gewichtsklassen)

Lijkt me niet dat dat (makkelijk) gaat lukken en op straat lijkt het me al helemaal niet verstandig om naar de grond te gaan voor dat je het weet heb je een mes in je rug van 1 van je belager zijn vrienden

op straat heb je meestal te weinig ruimte om een high/hiel-kick te doen.. dus heeft volgens mij een bokser(/kick/thaibokser) op straat de meeste overlevenskans. een echt goede conditie is meestal ook niet echt nodig want meestal eindigt z'n gevecht al naar een paar seconden

al met al is het het beste om een gevecht situatie te vermijden

btw @ topic starter: gefeli

Uniqe
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 18:32
💸+
Bewerken Quote

Ik boks een aantal jaren maar bij boksen hou je je vuisten meestal bij je kin en kaak maar als je aan het vechten bent dan hou je je armen voor je hele hoofd. Maar het beste is tog meestal snele klappen geven dan stuk naar achter gaan dat die je niet kan slaan dan weer dan heb je voordelen als je klein bent en tegen een grotere vecht als je grooter bent dan heb je voordeel met je arm en voetlengte hou hem van je af met je voeten en sla hem met je handen als die vlakbij komt. Maar het komt meestal wel uit op wie de meeste klappen kan geven en als je veel klappen kan krijgen zonder dat het pijn doet dan heb je meer kans om te winnen.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 18:36
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Ik heb ook wat vecht sporten gedaan, mijn leraar zei altijd: 'Je slaat maar 2 keer, 1 keer mis, en 1 keer achterover'

Whahaha owned

Zaitsu
Geplaatst op: 25 Feb 2007, 20:29
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

[...]
Hoezo?
Als je op straat aan het vechten bent kan je echt niet je judodingesen toepassen.

Om wie er sterker is,,, Een beetje vechtsporten heeft de techniek om kracht op te bouwen (acceleratie, gewichtverplaatsing, evenwicht).

Een technisch goede trap is zoveel maal sterker. Als jij een trap vangt van een geoefend tea-kwondoka (of hoe je dat ook schrijft). Kom jij niet meer overeind.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 26 Feb 2007, 00:03
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

[...]
Hoezo?

Ik heb judo wel kunnen toepassen op een 3e klasser toen in in de 2e zat

Florian schreef:

Jups, leer ik ook maar dan: blokken en weg wezen of een klap geven voor afleiding en dan weg wezen

Vind ik ook wel logisch.. je moet niet doorgaan op een gevecht, dat is niet nodig xD

Stfn
1th
Geplaatst op: 26 Feb 2007, 09:57
💸+
Bewerken Quote

Gefeliciteerd

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 26 Feb 2007, 16:02
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]
Ik heb judo wel kunnen toepassen op een 3e klasser toen in in de 2e zat

[...]
Jups, leer ik ook maar dan: blokken en weg wezen of een klap geven voor afleiding en dan weg wezen

Vind ik ook wel logisch.. je moet niet doorgaan op een gevecht, dat is niet nodig xD

Ja waarom evchten als je toch al weer dat je wint

AfcAjax
Geplaatst op: 26 Feb 2007, 16:12
💸+
Bewerken Quote

Nice feli

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login