Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Lucide dromen

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor degene die met I-doser bezig is, kan dit ook wel leuk zijn. Ik ben er net mee begonnen, dus ik weet er nog niet zoveel over, maar het staat overal op internet.

Normaal denk je tijdens een droom dat het de werkelijkheid is. Alles ziet er toch zo echt uit, dus dat moet wel. Maar met een beetje oefening kan je dus je dromen besturen.

Ik ben nu zo ver, dat ik bijna een volledige lucide droom heb gehad. Ik heb nu elke keer dat ik mezelf concentreer, een gevoel alsof ik zweef (OOBE = out of body effect, hetzelfde van i-Doser) later hierover meer...

als je dit doorleest: LD4ALL

[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom[/url]
kom je al een heel eind. Maar dat moet je dan ook nog uitvoeren. Als je hier dus ECHT mee bezig wilt, moet je er wat voor doen.
Als je de helft van deze website leest, weet je er nog niet echt veel van en je zal je dan ook rotschrikken als je een keer verlamt in bed ligt en je weet niet wat dat is .

dit I-Doser geluid kan je erbij helpen: Lucid Dream

heeft iemand hier trouwens al ervaringen over?

EDIT

meer links:

[url]http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html[/url]

[Laatst bewerkt door Tadnecty op vrijdag 9 maart 2007, om 14:31]
Rinaldo
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:23
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

weet je er nog niet echt veel van en je zal je dan ook rotschrikken als je een keer verlamt in bed ligt en je weet niet wat dat is .

heeft iemand hier trouwens al ervaringen over?

lol

nog geen ervaring mee

Stfn
1th
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:25
💸+
Bewerken Quote

Vaag verhaal

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:29
💸+
Bewerken Quote

Mijn verhaal doet er niet toe. Dat van LD4ALL is wel wat leesbaarder.

hier nog een link: [url]http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html[/url]

[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom[/url]

[Laatst bewerkt door Tadnecty op vrijdag 9 maart 2007, om 14:31]
Rinaldo
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:32
💸+
Bewerken Quote

heb even wat gelezen op die site
wel lache lol

vliegen enzo

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:33
💸+
Bewerken Quote

Is dat zoiets dat je van jezelf bewust bent dat je aan het slapen bent en aan het dromen bent, en dan kun je alles doen wat je wilt zegmaar

want dat heb ik wel eens

Rinaldo
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:35
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

want dat heb ik wel eens

ik niet lol

deze is leuk:

Vlieg als een vogel
Probeer jezelf te transformeren in een vliegend wezen, zoals een adelaar of iets mytisch zoals een draak, om op die manier te vliegen.

[Laatst bewerkt door Rinaldo op vrijdag 9 maart 2007, om 14:37]
Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:38
💸+
Bewerken Quote

Rinaldo schreef:

[...]
ik niet lol

Da's vet nice kun je gewoon serieus ALLES doen wat je maar zou willen, zelf vliegen bijvoorbeeld. echt nice

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:38
💸+
Bewerken Quote

Dat is het ja En als jij dat kan en je doet alles in je droom wat je wilt, dan zou je daar zeker mee moeten gaan oefenen. Dan kan je later ook OOB'en (Out Of Body = uittreden uit je lichaam)

check dit maar: Uittreden

Rinaldo
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:39
💸+
Bewerken Quote

lees me dood

klinkt leuk lol

ga het zeker proberen

Saven
admin
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:40
💸+
Bewerken Quote

Rinaldo schreef:

lees me dood

klinkt leuk lol

ga het zeker proberen

vraag me af hoe je dat kan beinvloeden dat je dat krijgt want ik heb het zomaar "spontaan" wel eens

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:49
💸+
Bewerken Quote

Je kan zelfs fantaseren dat je met maxima naar bed gaat (als je dat al zou willen ) of dat je gaat met beyonce of weet ik het ook wie....

vraag me af hoe je dat kan beinvloeden dat je dat krijgt want ik heb het zomaar "spontaan" wel eens

beinvloeden dat je het krijgt kan niet. je kan niet zeggen van, NU GA IK LUCIDE DROMEN!!!!

je moet jezelf oefenen en trainen (tot aan een obsessie toe) en dan heb je kans op 3 keer per week (maximaal) een lucide droom.

voordat ik het deed, was ik altijd heel moe op school en ik slaapwandelde veel, schreeuwde veel in mijn slaap en ik ben zelfs een keer van een 1,70 meter hoge slaper afgevallen (Ik had niks, mijn ouders een hartverzakking, ze schrokken zich kapot).

Nu onthoud ik mijn dromen en bestuur ik ze een klein beetje en ik slaap rustig en ben goed uitgerust. heeft veel voordelen.....

Rinaldo
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:52
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

voordat ik het deed, was ik altijd heel moe op school en ik slaapwandelde veel, schreeuwde veel in mijn slaap en ik ben zelfs een keer van een 1,70 meter hoge slaper afgevallen (Ik had niks, mijn ouders een hartverzakking, ze schrokken zich kapot).

lol

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 14:56
💸+
Bewerken Quote

heeft 't voordelen ofsow, of is het gewoon leuk om mee te maken..?
of kom je hierdoor in 'balans' en die crap ?

btw, volgens mij heb ik wel is zo'n soort droom gehad ofsow dat ik door de gan zweefde in 't appartementje van m'n opa en oma xD
toen was ik 6 ofsow herinner 't me vaag hehe

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 15:02
💸+
Bewerken Quote

heeft 't voordelen ofsow, of is het gewoon leuk om mee te maken..?
of kom je hierdoor in 'balans' en die crap ?

Ik doe het voor de fun. ik kwam er alleen achter dat ik rustig sliep, omdat ik een week met mijn ouders weg ben geweest in een huisje. Zij zich de hele tijd afvragen waarom ik zo rustig sliep en ik sliep maar door .

maar toch blijft het voor de fun. Ik heb het ook alleen maar ontdekt doordat ik een blad las waar i-Doser instond, ik dat heb gedownload en LucidDream zag staan, ik dat intypte op internet en er zo mee begon

EDIT

btw, volgens mij heb ik wel is zo'n soort droom gehad ofsow dat ik door de gan zweefde in 't appartementje van m'n opa en oma xD
toen was ik 6 ofsow herinner 't me vaag hehe

dit is heel cool! Jij was aan het lucide dromen, je kreeg een uittreding (out of body effect), je was er van bewust dat je dat had, maar je wist de mogelijkheden niet.

[Laatst bewerkt door Tadnecty op vrijdag 9 maart 2007, om 15:04]
Uniqe
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 15:06
💸+
Bewerken Quote

Ik heb wel eens zo een droom gehad dat kwam vanzelf heb nooit die bij i-doser gedaan het kan vanzelf komen dat je daar agterkomt dat je droomt. maar ik ga die vanvavond proberen die lucid dream je zegt dat je veel moet oefenen hoe kan je met dit soort ding oefenen

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 09 Mar 2007, 15:14
💸+
Bewerken Quote

zoiets denk ik, ik weet niet of dat idd zo'n lucide droom ofsow was maar het was wel heel vaag een zweverig enzo maar voor de rest herriner ik me er weinig van xD

tttommeke
Geplaatst op: 11 Mar 2007, 22:32
💸+
Bewerken Quote

Ik droom !!! ik spring uit het raam !

* krant = Jongen in leuven springt uit raam

De ouders van de jongen wisten niet waardoor het kwam, hij schreeuwde plots luid dat hij kon vliegen en het volgend moment sprong hij uit zijn kamer. Oorzaak, dood !

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 11 Mar 2007, 22:49
💸+
Bewerken Quote

omg..

Dat is echt best wel erg!

Stfn
1th
Geplaatst op: 12 Mar 2007, 08:05
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

De ouders van de jongen wisten niet waardoor het kwam, hij schreeuwde plots luid dat hij kon vliegen en het volgend moment sprong hij uit zijn kamer. Oorzaak, dood !

Dan doet die iets niet goed

Maarten
Geplaatst op: 12 Mar 2007, 11:52
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Das klote voor hem

Paul
Geplaatst op: 12 Mar 2007, 12:14
💸+
Bewerken Quote

Hé, dat heb ik gehad ja. Dan ben ik van mezelf bewust dat ik droom en dan ga ik meestal proberen te vliegen. Soms dan wil ik "uit" de droom en pak ik een trapje en sta erop, en dan duik ik naar beneden. Dan zie ik de hemel en dan wordt ik wakker. Dat is heel gaaf.

Maarten
Geplaatst op: 12 Mar 2007, 13:14
💸+
Bewerken Quote

Ik vindt het maar raar

Sander
Geplaatst op: 12 Mar 2007, 13:48
💸+
Bewerken Quote

Ik heb het de laatste tijd ook wel eens, naja, het gevoel dan. Ik wilde iets in mn droom, en ik weet dat dat ook echt gebeurde. (Ik kan het nog goed herinneren )

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 17:04
💸+
Bewerken Quote

Ik heb t een paar keer heel sterk gehad. Dat is echt zóóó kewl Alleen het duurt bij mij meestal maar heel kort Als ik dan bijna net zo helder als irl kan nadenken wordt ik (even later) wakker
Dat is wel irritant

Mja, heb soms ook wel als ik op een uitslaap-dag wakker wordt, dan slaap ik nog half dus dan ga ik weer slapen en díe droom kan ik me dan wel herinneren

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login