Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Startpagina maken

Snakehunterr
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 20:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hee,
Ik wil een eigen zoekmachine maken zoals live.nl een google maar weet iemand mischien een site met meer informatie..

PS... Ik ga binnenkort vaan VS en naar Microsoft ben uitgenodigt..

BaXiess
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 20:35
💸+
Bewerken Quote

gewoon op google zoeken, is genoeg, en je bent door microsoft uitgenodigt voor wat?

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 21:09
💸+
Bewerken Quote

Dan moet je zorgen dat er sites worden aangemeld, en je hun meta's uitleetst ofzo..

maar waarom ga je naar de VS?

Uniqe
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 22:07
💸+
Bewerken Quote

een eigen google begin maar eerst met scripten van een script die alle sites zoekt en een stuk of 20 computers het is onmogelijk als je niet goed kan scripten

Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:03
💸+
Bewerken Quote

Snakehunterr schreef:
Hee,
Ik wil een eigen zoekmachine maken zoals live.nl een google maar weet iemand mischien een site met meer informatie..

PS... Ik ga binnenkort vaan VS en naar Microsoft ben uitgenodigt..

Dan mag je mij vertellen waarom Microsoft jouw uitnodigt om naar de VS te komen als je zelf niet eens info kan vinden over een zoekmachine. Wat hebben ze dan aan je?

BaXiess
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:17
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

[...]Dan mag je mij vertellen waarom Microsoft jouw uitnodigt om naar de VS te komen als je zelf niet eens info kan vinden over een zoekmachine. Wat hebben ze dan aan je?

dat vroeg ik me ook al af

Rinaldo
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:19
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

[...]Dan mag je mij vertellen waarom Microsoft jouw uitnodigt om naar de VS te komen als je zelf niet eens info kan vinden over een zoekmachine. Wat hebben ze dan aan je?

lol

Lennard
?
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:23
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

een eigen google begin maar eerst met scripten van een script die alle sites zoekt en een stuk of 20 computers het is onmogelijk als je niet goed kan scripten

Om alles te indexeren kun je beter een stand-alone programma maken, en geen webbased iets; werkt sneller...

Allereerst moet je een goeie snelle verbinding hebben, een hele zooi PC's (google heeft er een half miljoen dacht ik ), en een zooi personen die een zooi algoritmes kunnen bedenken en uitwerken (wie komt er als eerste op de lijst, welke tekst sla je op in je database, hóe sla je het op, enzovoort), een geldschieter (iemand die echt héééél veel geld over heeft ).

Maar waarom wil je dit? Je zult toch nooit een goede concurrent worden van Google of live.nl als je niet zelf alles probeert uit te vinden.

Nu even m'n theorieverhaal.
Volgens een site (heb even gegoogled ) waren er in augustus 2005 zo'n 70.000.000 websites.
Zeg dat elke site 14 pagina's kent, heb je precies 1 miljard paginas.

Zeg dat een gemiddelde website 10.000 tekens bevat (de pagina om op een topic te reageren hier op saven.nl heeft er +/- 25.000), dan heb je dus 10.000 miljard tekens die je wilt opslaan.
10.000.000.000.000 byte
10.000.000.000 megabyte
10.000.000 gigabyte
10.000 terabyte
10 petabyte

Op 4launch.nl vond ik een hdd met 160 gig voor € 50,-
Je moet 10.000.000 / 160 = 62.500 schijven hebben, maal € 50,- komt neer op € 3.125.000,- voor alléén de hardeschijven voor alle data.

Dan moet je nog pc's hebben (zeg dat er maximaal 10 hdd's in 1 pc kunnen, dan heb je 6.250 pc's nodig, maal 200 euro = € 1.250.000,= is tot nu toe € 4.375.000,-).
Dan moet je nog een snelle internetverbinding hebben voor iedere pc, een firewall, een datacenter, verzekeringen, en verder nog servers voor de userinterface van de zoekmachine (waar je je zoekopdracht invoert), dus dat kost je een hoop poen.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:26
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]
Om alles te indexeren kun je beter een stand-alone programma maken, en geen webbased iets; werkt sneller...

Allereerst moet je een goeie snelle verbinding hebben, een hele zooi PC's (google heeft er een half miljoen dacht ik ), en een zooi personen die een zooi algoritmes kunnen bedenken en uitwerken (wie komt er als eerste op de lijst, welke tekst sla je op in je database, hóe sla je het op, enzovoort), een geldschieter (iemand die echt héééél veel geld over heeft ).

Maar waarom wil je dit? Je zult toch nooit een goede concurrent worden van Google of live.nl als je niet zelf alles probeert uit te vinden.

Volgens een site (heb even gegoogled ) waren er in augustus 2005 zo'n 70.000.000 websites.

Zeg dat een gemiddelde website 10.000 tekens bevat (de pagina om op een topic te reageren hier op saven.nl heeft er +/- 25.000), dan heb je dus 10.000 miljard tekens die je wilt opslaan.
10.000.000.000.000 byte
10.000.000.000 megabyte
10.000.000 gigabyte
10.000 terabyte
10 petabyte

Je moet 10.000.000 / 160 = 62.500 schijven hebben, maal € 50,- komt neer op € 3.125.000,- voor alléén de hardeschijven voor alle data.

Dan moet je nog pc's hebben (zeg dat er maximaal 10 hdd's in 1 pc kunnen, dan heb je 6.250 pc's nodig, maal 200 euro = € 1.250.000,= is tot nu toe € 4.375.000,-).
Dan moet je nog een snelle internetverbinding hebben voor iedere pc, een firewall, een datacenter, verzekeringen, en verder nog servers voor de userinterface van de zoekmachine (waar je je zoekopdracht invoert), dus dat kost je een hoop poen.

WTF dan heb je idd veel geld nodig...
Ik denk niet dat een gemiddelde mens zoveel geld heeft

Rinaldo
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:28
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

[...]

ik niet teminste

Lennard
?
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:28
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

[...]

En dan moet je nog belasting betalen.

Florian
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:36
💸+
Bewerken Quote

Daarom zijn er mensen als investeerders ,
en moet je teringveel geluk hebben als studentje als je spidertje goed werkt, en je daar uitbreidingsmogelijkheden mee hebt .

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:37
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]
En dan moet je nog belasting betalen.

omg Dan wordt het al helemaal een grote investering

Lennard
?
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:40
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

Daarom zijn er mensen als investeerders ,
en moet je teringveel geluk hebben als studentje als je spidertje goed werkt, en je daar uitbreidingsmogelijkheden mee hebt .

En jij denkt dat er investeerders zijn die even > 1 miljoen afstaan aan iemand van 14?

Rinaldo
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:41
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]
En jij denkt dat er investeerders zijn die even > 1 miljoen afstaan aan iemand van 14?

moet je ze wel enstig lief aankijken of gewoon een pistol voor z'n gezicht houden

Florian
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:42
💸+
Bewerken Quote

Als je spider goed is .
Er waren iig mensen die dat geld overhadden voor 2 studentjes .

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:42
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

[...]
omg Dan wordt het al helemaal een grote investering

No shit?

Uniqe
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:43
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]

10.000.000.000.000 byte
10.000.000.000 megabyte
10.000.000 gigabyte
10.000 terabyte
10 petabyte

Je bent het stroom gebreuk vergeten en de domeinnaam de ruimte die je nodig hebt etc.etc. personeel betalen internet verbindingen betalen in andere woorden je moet heel rijk zijn begin maar met een miljoen of 20-30

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 17 Mar 2007, 23:44
💸+
Bewerken Quote

Uniqe schreef:

[...]

Je bent het stroom gebreuk vergeten en de domeinnaam de ruimte die je nodig hebt etc.etc. personeel betalen internet verbindingen betalen in andere woorden je moet heel rijk zijn begin maar met een miljoen of 20-30

Ach met een paar duizend sponsors lukt dat wel

Lennard
?
Geplaatst op: 18 Mar 2007, 08:56
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

Als je spider goed is .
Er waren iig mensen die dat geld overhadden voor 2 studentjes .

Er zit nog een verschil tussen één persoontje van 14 die nog niet eens over een idee heeft nagedacht en tussen twee personen van 25 waarvan de ene 2 jaar lang aan een briljant zoek-idee heeft gewerkt.

Maargoed; als hij een zoekmachine wil starten doet hij dat dan maar; veel succes met het vinden van sponsoren.

Fritsh
Wiedaar
Geplaatst op: 18 Mar 2007, 09:49
💸+
Bewerken Quote

Rinaldo schreef:

[...]
moet je ze wel enstig lief aankijken of gewoon een pistol voor z'n gezicht houden

Of je zou het gewoon niet kunnen doen?

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 18 Mar 2007, 17:38
💸+
Bewerken Quote

Veel sucses

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 19 Mar 2007, 19:02
💸+
Bewerken Quote

Youttube is btw ook gemaakt door studenten, en dan overgekocht door GoogleVideo

Fritsh
Wiedaar
Geplaatst op: 19 Mar 2007, 19:40
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Youttube is btw ook gemaakt door studenten, en dan overgekocht door GoogleVideo

studenten is niet één 14 jarig pubertje?

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 19 Mar 2007, 22:12
💸+
Bewerken Quote

idd, en waarschijnlijk doen die studenten een soort-gelijkig gymnasium in amerika fsow.. xD

Moet je ook heel slim zijn enzo volgens mij!

Dus in 3 woorden: een grote verantwoordelijkheid!

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login