Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Advocaten bedreiging :'(

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 16:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]
Yup, waar wilt hij op procuderen zonder contract?

ok, dankje, dus nu komt het erop neer dat hij niks verkeerd heeft gedaan, en dat ik omdat het via een msn contracht tot stand is gekomen dat ik dus illegaal bezig was met dat ik andere teksten op zijn site heb geplaatst?

Alleen valt dit dan ook niet onder een mondelinge overeenkomst?

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 8 april 2007, om 16:39]
Fritsh
Wiedaar
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 17:17
💸+
Bewerken Quote

Je moet gewoon bang worden! In hoekjes schijten enzeuw, werkt het best

Xzelicon
Tjah...
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 17:48
💸+
Bewerken Quote

Fritsh schreef:

Je moet gewoon bang worden! In hoekjes schijten enzeuw, werkt het best

Pwnd...
Maar je moet zowiezo die msn gesprekken uitprinten, en hij heeft geen poot op te staan want zoals Saven zegt: jij hebt gewoon gebruik gemaakt van je eigen systeem omdat hij jou niet betaalde, klaar punt uit.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 17:55
💸+
Bewerken Quote

Xzelicon schreef:

[...]
Pwnd...
Maar je moet zowiezo die msn gesprekken uitprinten, en hij heeft geen poot op te staan want zoals Saven zegt: jij hebt gewoon gebruik gemaakt van je eigen systeem omdat hij jou niet betaalde, klaar punt uit.

Ok ja, al het bewijs staat al op een cd idd, gespreksgeschiedenis, alles wat ik voor hem gescript heb, al zijn gegevens, en alle email's

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 18:06
💸+
Bewerken Quote

Idd, en trouwens, als die gast niet betaald heb, is die script eigendom van jou, dus hij moet zn bek gewoon houden, en jij je script terug.

Member1002
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 18:25
💸+
Bewerken Quote

Ren weg!!!

Nee, wat de anderen zeggen...
Hij mag het script niet gebruiken duz..

Rene
Professional
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 18:32
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

ok, dankje, dus nu komt het erop neer dat hij niks verkeerd heeft gedaan, en dat ik omdat het via een msn contracht tot stand is gekomen dat ik dus illegaal bezig was met dat ik andere teksten op zijn site heb geplaatst?

Alleen valt dit dan ook niet onder een mondelinge overeenkomst?

Mondelijke overeenkomst valt onder gesprekken in "real-life".

[Laatst bewerkt door Rene op zondag 8 april 2007, om 18:32]
tttommeke
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 19:00
💸+
Bewerken Quote

Msn gesprekken en andere zijn volgens mij nog niet zo sterk als een echt contract. Volgende keer fax/ aangetekende brief hem en zorg ervoor dat hij tekent en er een copytje van neemt + het originele terug naar jouw stuurt.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 19:07
💸+
Bewerken Quote

Ok dankje rene,
En @ vorige poster, denk je nog echt dat ik voor hem ga scripten ik heb al een beter vetrouwend persoon gevonden, en die betaald voor het afleveren, dat is beter in ieder geval

Jay
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 19:31
💸+
Bewerken Quote

Had ik ook een keer
Ik eisde mijn geld, en ik zei dat ik mijn advocaat erbij zou halen.
Hij had mij waarschijnlijk uit zijn msn lijst verwijderdt , maar gelukkig had ik een week later wel het geld op me bank
Hoewel het wel maar €80,- was

tttommeke
Geplaatst op: 08 Apr 2007, 21:18
💸+
Bewerken Quote

Het leuke aan een rechtzaak is, als jij wint wordt je niet alleen uitbetaald maar worden ook je gerechtskosten + advocaatskosten betaald door de tegenpartij (Ik weet niet of dit bij elke zaak is, bij echtscheidingen al zeker niet )

Badeendje schreef:

Ok dankje rene,
En @ vorige poster, denk je nog echt dat ik voor hem ga scripten ik heb al een beter vetrouwend persoon gevonden, en die betaald voor het afleveren, dat is beter in ieder geval

Je kan dit ook toepassen bij andere klanten =P

[Laatst bewerkt door tttommeke op zondag 8 april 2007, om 21:22]
Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 00:30
💸+
Bewerken Quote

Liquideer zijn ganze familie uit.
Da's hip tegenwoordig.

Rinaldo
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 00:32
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

Liquideer zijn ganze familie uit.
Da's hip tegenwoordig.

DJVG

Geplaatst op: 09 Apr 2007, 00:45
💸+
Bewerken Quote

Niet bang zijn man, zulke mailtjes krijg ik ook elke dag en nog nooit last mee gehad

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 00:48
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

ik zou hem gewoon uitlachen en zeggen dat je binnen 48 uur je geld eist, als je het niet krijgt ga je rechterlijke stappen ondernemen (moet je ook echt doen dan)

Hij kan hem niet zo veel maken, aangezien hij het niet een officiele dienst is omdat hij niet is ingeschreven bij het kvk. Zelf vind ik dat je niet erg goed hebt gehandeld. Waar heb je niet met die gozer zelf afgesproken?

Mijn manier van zaken is dat ik het samen met de opdracht gever de site (of andere producten) tot een overeenkomst kom en dan samen de betaling (het liefst contant) afhandel. Vaak krijg ik dit achter de installatie maar soms ook voor de installatie.

Ik moet zeggen dat ik echt zonde vind van die 450 euro die je (waarschijnlijk) bent misgelopen. Maar je weet nu misschien ook hoe je de volgende keer moet handelen

Btw, waarom had je zelf niet gedreigt over het geld? Geloof niet dat je het zou winnen maar je komt dan wel wat serieuzer over.

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 01:26
💸+
Bewerken Quote

Hij moet je gewoon €450,- betalen

Lennard
?
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 08:59
💸+
Bewerken Quote

@ paar gozers hierboven: Het gaat nu niet over saven's aanklachten.

@ Topic: Je kunt naar een juridisch adviseur gaan en vragen wat hij er van denkt.

Volgende keer zou ik óf vooraf laten betalen (dan weet je ook dat je het geld snel hebt, want de opdrachtgever wil zijn opdracht meestal zo snel mogelijk) óf een contract opstellen.

Ben een keertje bijna 180 misgelopen, maar na wat gezeur heb ik het toch maar gehad (saven kent die gozert wel ). Sindsdien laat ik vooraf betalen of - als de opdrachtgever dat écht niet wilt - stel ik een contractje op.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 09:24
💸+
Bewerken Quote

ja idd, daarom was die ook zo chagrijnig, aangezien ik nog wel enkele foutjes van me eigen erin had zitten, zoals eval(stripslashes($_GET['xid'])); en dan er hele php code achter hangen voor een upload manager, file manager uppen daarow, en alles uitlezen.

En dan expres nog niet het volledige systeem afleveren, dus hetgene wat die nu heeft is van bijna alles wel een buggie versie, aangezien ik de volledige pas zou leveren op het einde.

FF topic ook maar opgeschoond omdat er te veel offtopic reacties instonden.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 11:34
💸+
Bewerken Quote

Ik doe meestal gewoon een rar file maken met pass enzo, daar het product in doen (bij mij meestal layouts) en dan pas het wachtwoord geven als ik mijn geld heb.

Tadnecty
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 11:49
💸+
Bewerken Quote

Als je geen contract hebt gemaakt dat door jullie beiden is ondertekend hebben jullie beiden geen poot om op te staan

In Nederland is de wet toch zo geregeld dat iedere afspraak en overeenkomst, mondeling of op papier, geldig is en dat het strafbaar is als je die niet nakomt??? (natuurlijk niet de afspraken met je vader of moeder of vrienden ofzo, maar dit geldt toch voor bedrijven enz.?)

Rene
Professional
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 12:03
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

[...]

In Nederland is de wet toch zo geregeld dat iedere afspraak en overeenkomst, mondeling of op papier, geldig is en dat het strafbaar is als je die niet nakomt??? (natuurlijk niet de afspraken met je vader of moeder of vrienden ofzo, maar dit geldt toch voor bedrijven enz.?)

Bedrijven, hij is geen bedrijf en heeft letterlijk geen poot om op te staan.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 12:39
💸+
Bewerken Quote

Als je die achterdeur letterlijk hebt ingebouwd, en daar nu gebruik van maakt, zou je het niet als hacken kunnen zien (wat je hem ook duidelijk moet maken) omdat het gewoon een functie van het script is, dat er expliciet ingebouwd is.

Daarnaast moet je gewoon geduldig zijn, die site weer online zetten en op je geld wachten, soort dingen gebeuren inderdaad niet altijd in een uurtje.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 12:52
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Als je die achterdeur letterlijk hebt ingebouwd, en daar nu gebruik van maakt, zou je het niet als hacken kunnen zien (wat je hem ook duidelijk moet maken) omdat het gewoon een functie van het script is, dat er expliciet ingebouwd is.

Daarnaast moet je gewoon geduldig zijn, die site weer online zetten en op je geld wachten, soort dingen gebeuren inderdaad niet altijd in een uurtje.

Indeed.

Zaitsu
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 14:42
💸+
Bewerken Quote

Het feit dat hij niet betaald heeft doet niets af aan het feit dat hacken strafbaar is. Dus jij bent wel degelijk in overtreding enzo,,,

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 14:43
💸+
Bewerken Quote

Zaitsu schreef:

Het feit dat hij niet betaald heeft doet niets af aan het feit dat hacken strafbaar is. Dus jij bent wel degelijk in overtreding enzo,,,

Zoals thaan al zei: "Als je die achterdeur letterlijk hebt ingebouwd, en daar nu gebruik van maakt, zou je het niet als hacken kunnen zien (wat je hem ook duidelijk moet maken)" En het is hem duidelijk gemaakt dat er bugs in zitten zolang er geen betaling is verricht.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login