Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Linux Welke versie/soort?

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 16:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Ik wil weer een linux systeempje beginnen voor een webservertje.. Maar omdat ik al een hele lange tijd geen linux meer heb gebruikt en op en nu op een ander manier wil gaan gebruiken ehb ik een paar vraagjes voor jullie.

- Via Windows, Linux beheersen (zoiets als hulp op afstand/remote desktop)
- Webserver uiteraart

Ik wilde graag weten of iemand dit ook zo gebruik of dat jullie misschien weten of het mogenlijk is. Zoja, welke soort linux en welke prog hebben jullie hiervoor gebruikt?

Alvast bedankt

Saven
admin
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 16:51
💸+
Bewerken Quote

Fedora en Redhat zijn wel goed als server dacht ik

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 17:18
💸+
Bewerken Quote

Ik had vroeger ook fedora, maar weet je misschien of het mogenlijk is om zo'n remote ding te maken/gebruiken?

Saven
admin
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 17:27
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

Ik had vroeger ook fedora, maar weet je misschien of het mogenlijk is om zo'n remote ding te maken/gebruiken?

RealVNC ofz?

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 17:35
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
RealVNC ofz?

werkt dat ook onder linux?

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 17:37
💸+
Bewerken Quote

Ik gebruik Debian, die heb ik geinstalleert en me "servertje" ergens in een hoek gedumpt zonder scherm enz. alleen internet. En dan via putty op andere pc connecten en commando's geven.

Sander
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 18:06
💸+
Bewerken Quote

TightVNC, RealVNC, dat werkt waarschijnlijk allemaal gewoon onder linux, voor ubuntu was er iig een VNC pakketje.

Striker
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 18:26
💸+
Bewerken Quote

Ik zelf heb hier een ubuntu webserver staan en deze werkt naar alle tevredenheid, als je interesse heb kan ik mijn documentatie wel naar je toe sturen eventueel. (Zonder eventuele Support!)

DJVG

Geplaatst op: 11 Apr 2007, 18:58
💸+
Bewerken Quote

gewoon via SSH en gebruik debian...

zonder X Server natuurlijk, GUI dus

[Laatst bewerkt door DJVG op woensdag 11 april 2007, om 19:11]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 20:33
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

TightVNC, RealVNC, dat werkt waarschijnlijk allemaal gewoon onder linux, voor ubuntu was er iig een VNC pakketje.

Weet je zeker dat hij op linux kan?

Striker schreef:

Ik zelf heb hier een ubuntu webserver staan en deze werkt naar alle tevredenheid, als je interesse heb kan ik mijn documentatie wel naar je toe sturen eventueel. (Zonder eventuele Support!)

Heb je die doc zelf gemaakt?

Sander
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 21:11
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

[...]

Weet je zeker dat hij op linux kan?

[...]

Heb je die doc zelf gemaakt?

Ik weet zeker dat een van de VNC versies op linux werkt, want iemand die ik ken had dat ook, en ik kon via windows naar zijn Ubuntu connecten.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 22:02
💸+
Bewerken Quote

mm kee, zou je misschien aan die gene willen vragen hoe ie het heeft gedaan en dat dan aan mij melden?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 Apr 2007, 22:31
💸+
Bewerken Quote

Suma schreef:

mm kee, zou je misschien aan die gene willen vragen hoe ie het heeft gedaan en dat dan aan mij melden?

Dat valt allemaal op Realvnc.com te vinden, zou je zo uit de losse pols moeten kunnen doen, en dat kan je want ik ken je langer danvandaag. Gewoon even prutsen, is echt niet moeilijk. Ik heb het ook zonder handleiding gedaan.

DJVG

Geplaatst op: 11 Apr 2007, 23:15
💸+
Bewerken Quote

Als jij alleen de shell hebt, kan je geen vnc gebruiken...want die is alleen voor GUI.. oftewel met X Server

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 12 Apr 2007, 10:53
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

Als jij alleen de shell hebt, kan je geen vnc gebruiken...want die is alleen voor GUI.. oftewel met X Server

praat eens nederlands snap er geen hol van...

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login