Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwsgroepen?!

BaXiess
Geplaatst op: 21 May 2007, 21:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb nu heel veel gehoord over nieuwsgroepen enzo, maar ik vat er zelf geen ene reet van. Ik wou ook niet iemands anders topic onder spammen met men vraag dus maar even een apart topic aan gemaakt. Dus mijn vraag:

Hoe download je met nieuwsgroepen?

Ja ik heb al op google gezoeken gezocht maar ik kreeg alleen maar abstracte info waar ik niks aan had met men domme kop, dus als iemand het hier makkelijk kan uit leggen zou ik heel blij zijn

[Laatst bewerkt door BaXiess op maandag 21 mei 2007, om 21:33]
Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 21 May 2007, 21:42
💸+
Bewerken Quote

Genoeg te vinden: klik

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:15
💸+
Bewerken Quote

als je 't eenmaal onder de knie hebt met rarren,parren en shit dan is 't super handig =)

BaXiess
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:20
💸+
Bewerken Quote

jah dat snap ik maar ik wil het dus onder de knie krijgen

EDIT: inu, bedankt voor de link, begin het nu redelijk te begrijpen

[Laatst bewerkt door BaXiess op maandag 21 mei 2007, om 22:33]
Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:34
💸+
Bewerken Quote

Download gewoon newsleecher(nieuwste versie) die doet alles in 1.
Je zoekt iets op FTD(Zoek op google naar "FTD", v3.7 is nieuwste dacht ik), en dan haal je daar de naam van de bestanden vandaan.
Vervolgens plak je die naam in de supersearch van newsleecher, en dan kun je de te downloaden bestanden selecteren en leechen. Newsleecher gaat dan automatisch par's checken, en ook nog eens voor je uitpakken.

Oja, op verschillende sites kun je ook nzb'tjes vinden, ik weet namelijk niet of je de supersearch altijd kunt gebruiken als je geen payserver hebt ofzo .

Died
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:36
💸+
Bewerken Quote
BaXiess
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:44
💸+
Bewerken Quote

whoops maar jah ik snap die tut niet helemaal en florian's ding zal ik ff gaan doen

als ik met FTD zoek kan ik niks vinden?? je moet ook een proxy/server poort invoeren, wat moet ik daar invoeren? en als het iets persoonlijks is, waar vind ik het?

[Laatst bewerkt door BaXiess op maandag 21 mei 2007, om 22:50]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 May 2007, 22:58
💸+
Bewerken Quote

Kijk eens rond op binaries4all.nl

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 22 May 2007, 14:43
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

Download gewoon newsleecher(nieuwste versie) die doet alles in 1.
Je zoekt iets op FTD(Zoek op google naar "FTD", v3.7 is nieuwste dacht ik), en dan haal je daar de naam van de bestanden vandaan.
Vervolgens plak je die naam in de supersearch van newsleecher, en dan kun je de te downloaden bestanden selecteren en leechen. Newsleecher gaat dan automatisch par's checken, en ook nog eens voor je uitpakken.

Oja, op verschillende sites kun je ook nzb'tjes vinden, ik weet namelijk niet of je de supersearch altijd kunt gebruiken als je geen payserver hebt ofzo .

Newsleecher is idd een superfijn programma'tje...
Gebruik ik ook

BaXiess
Geplaatst op: 22 May 2007, 15:57
💸+
Bewerken Quote

ik heb nu trial versie van newsleecher, maar ik kom dus niet op de newsserver van orange, blijkt ook volgens die site binarier4all dat dat een hele erge kut server is dus ik ga maar is bij smsusenet een dag 'bestellen' en dan daarvan is downloaden als het werkt, dan ga ik bij zown andere site, 10 euro per maand en dan heb je 25 gig aan wat je mag downloaden

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 22 May 2007, 17:49
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

ik heb nu trial versie van newsleecher, maar ik kom dus niet op de newsserver van orange, blijkt ook volgens die site binarier4all dat dat een hele erge kut server is dus ik ga maar is bij smsusenet een dag 'bestellen' en dan daarvan is downloaden als het werkt, dan ga ik bij zown andere site, 10 euro per maand en dan heb je 25 gig aan wat je mag downloaden

Kan je beter Eweka nemen oid, das 7,50 p/m onbeperkt...

BaXiess
Geplaatst op: 22 May 2007, 23:03
💸+
Bewerken Quote

oww dat klinkt ook wel goed jah, maar ff wat anders, ik neem aan van wel maar licht het ook aan mijn eigen internetverbinding hoe snel ik download? want er staat bijvoorbeeld op smsusenet dat ik bij een bepaalde nieuwsgroep server minstens 4 mb/s heb, maar ik kan me voorstellen dat dit nog wel lager licht omdat mijn internet bijvoorbeeld slomer is

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 23 May 2007, 08:18
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

oww dat klinkt ook wel goed jah, maar ff wat anders, ik neem aan van wel maar licht het ook aan mijn eigen internetverbinding hoe snel ik download? want er staat bijvoorbeeld op smsusenet dat ik bij een bepaalde nieuwsgroep server minstens 4 mb/s heb, maar ik kan me voorstellen dat dit nog wel lager licht omdat mijn internet bijvoorbeeld slomer is

BaXiess
Geplaatst op: 23 May 2007, 16:46
💸+
Bewerken Quote

oftewel ja het downloaden gaat dan inderdaad langzamer?? ik was met men papa over nieuwsgroepen aan het praten en hij had dus dat programma grabit, maar hij heeft het nog maar 1 keer gebruikt dus ik mag het ook van hem gebruiken

EDIT: oww ik had dus blijkbaar dat programma ook al maar dat wist ik niet en ik wist niet hoe je het moest gebruiken

[Laatst bewerkt door BaXiess op woensdag 23 mei 2007, om 22:33]
BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 24 May 2007, 08:38
💸+
Bewerken Quote

Wat is het voordeel van een nieuwsgroep vergeleken met zelf downloaden

Inuyasha
Wie anders? ^^
Geplaatst op: 24 May 2007, 10:10
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Wat is het voordeel van een nieuwsgroep vergeleken met zelf downloaden

Wat bedoel je met 'zelf downloaden'?

BaXiess
Geplaatst op: 24 May 2007, 16:07
💸+
Bewerken Quote

nieuwsgroep is snelste manier van downloaden waar ik van gehoord heb, daarom heeft nieuwsgroepen mijn voorkeur

BaXiess
Geplaatst op: 27 May 2007, 16:01
💸+
Bewerken Quote

zoww ik heb even een nieuwe vraag over nieuwsgroepen, het is me nu eindelijk gelukt iets te downloaden met nieuwsgroepen, ik heb nu 21 verschillende rar bestandjes en een paar par2 bestandjes, ik d8 dat je alles moest uitpakken enzeuw, maar als ik de 1ste en de 2e uitpak kom ik er al achter dat de 2 bestanden in de rar's hetzelfde zijn, tenminste de naam en het aantal kb komt overeen, wat moet ik doen??

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 May 2007, 17:22
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

zoww ik heb even een nieuwe vraag over nieuwsgroepen, het is me nu eindelijk gelukt iets te downloaden met nieuwsgroepen, ik heb nu 21 verschillende rar bestandjes en een paar par2 bestandjes, ik d8 dat je alles moest uitpakken enzeuw, maar als ik de 1ste en de 2e uitpak kom ik er al achter dat de 2 bestanden in de rar's hetzelfde zijn, tenminste de naam en het aantal kb komt overeen, wat moet ik doen??

Heb je binaries4all.nl bekeken? Zoja, dan had je geweten dat je maar 1 rar bestandje uit hoeft te pakken, omdat hij meteen alle andere bestanden ook uitpakt. Wat je in de 1e rar ziet zitten, zit verdeeld over al die 21 rar bestanden. Dus als je de 1e rar uitpakt, ben je klaar.

BaXiess
Geplaatst op: 27 May 2007, 19:07
💸+
Bewerken Quote

danke

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login