BaXiess schreef:
ik heb zelf gymnasium gedaan, maar aangezien ik latijn en grieks hatten doe ik nu havo/atheneum, nou ga rondvragen daar of ik een nerd ben, grote kans dat je antwoord nee krijgt
Als je het mij zou vragen, en ik zit al maanden bij je in de klas, zou ik zeggen: NEEEEEERRRD
Just kiddin' dude xD
Ik vind het nogal zielig dat je mensen haat omdat ze slimmer zijn dan jij. In dat geval ben je gewoon jaloers of kan je niet tegen je 'verlies'.
Scheld erop en je bewijst alleen maar dat je 'dommer' bent.
En over de nerd/nietnerd kwestie: definieer nerd.
Mijn Prisma-woordenboek zegt dat het sukkel of stuudje betekent. Ik sluit me hier bij aan.
Dan kom je weer bij de betekenis van stuudje aan. Als je het mij vraagt, betekent het dat je graag leert, graag naar school gaat om de dingen die je daar leert.
Dus hieruit kan je concluderen dat 'slim = nerd' ongeldig is.
En dan is er nog het verschil tussen silm en goed kunnen leren. Dat brengt weer de kwestie op van hoe definieer je silm. Dat gaat sommige hier te boven dus daar gaan we maar niet op door.
Wat Paul zegt, een gymnasiumschool zit helemaal niet vol met nerds. De ex-vriendin van een vriend zit op gymnasium, en 1 ding wat ik nog weet van haar is dat ze misschien wel goed kan leren (heeft ze ook nog moeite mee), maar ze is absoluut niet 1 van de slimste
En, Maarten, wat heb je er nu mee bereikt door op m'n moeder te schelden ?
En dat je een nerd bent als je van WoW houdt is ook onzin. WoW is gewoon een interesse, netzoals voetbal of hardcore.