Hey,
Ik ben eens benieuwd naar jullie mening over roken...
Als je kijkt naar de tv enzo zie je dat het allemaal slecht is, maar is dit in princiepe ook zo ?
Ja, je kan er longkanker van krijgen, je hebt zelfs 13,... x meer kans dat je het krijgt, maar iemand die dan longkanker krijgt die nog nooit gerookt heeft...Wat dan ?
Trouwens, mijn peter rookte al van zijn 9 jaar, en hij is gestorven toen hij 89 jaar was, en hij is gestorven aan de ouderdom, maar niet doordat hij een intensieve roker was ! Hij heeft nochtans 80 jaar gerookt!
Er zijn natuurlijk veel nadelen aan roken zoals een slechte adem, je vingers worden "bruinachtig" enzovoort. Maar een "+-punt" is dat je bijvoorbeeld vermagerd, ook dat je minder zenuwachtig bent achter je een sigaret gerookt hebt . Natuurlijk, je begint bij 1 sigaret / dag en je eindigt bij... Dat is natuurlijk wel een nadeel, het is verslavend, maar zeg nu eens eerlijk, als je thuis iemand hebt die iedere dag dronken is, of die iedere dag high is, wat zou je dan liever thuis hebben ? Een roker of een drugs/alcoholverslaafde ?
Ik ga nu de sigaret niet promoten ofzo, het is niet echt slim om eraan te beginnen, ikzelf ben een roker, maar ik weet goed genoeg dat het veel geld kost, en het slecht is voor de gezondheid, je conditie neemt ook af,... In ieder geval, dit is mijn mening, ik ben eens benieuwd naar jullie mening !
Grtz Michael ![](https://www.saven.nl/i/smileys/smile.gif)