Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Koelpasta cooler en/of Zalman pasta?

Nix
Nuff said
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 18:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo

ik heb koelpasta gekocht.. maar der zit op de koeler ook al 3 streepjes koel iets wat moet ik doen?
ik vroeg me af of ik dat wat op de koeler zit der af moet halen of gewoon moet laten zitten... en de koelpasta gewoon op de cpu moet smeren?
dus: eerst koelpasta van cooler halen en dan koelpasta op de cpu doen of meteen de koelpasta op de cpu doen.

Grz Nix

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 18:31
💸+
Bewerken Quote

Ik heb geen flauw idee wat die 3 streepjes zijn, maar ik denk dat je gewoon de koelpasta erop kan doen

Nix
Nuff said
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 18:36
💸+
Bewerken Quote

Die streepjes zijn ook zoord koelpasta op de andere/oudere koelers had je gewoon een vierkant plakje van die troep.

Nix
Nuff said
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 20:18
💸+
Bewerken Quote

Maar het gaat er meer om of het der af moet of niet.. omdat het dan wel dubbel op is en misschien niet goed is ofzo

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 20:28
💸+
Bewerken Quote

Nix schreef:

Maar het gaat er meer om of het der af moet of niet.. omdat het dan wel dubbel op is en misschien niet goed is ofzo

Hoezzo?
hoe meer koeling hoe beter lijkt mij

DJVG

Geplaatst op: 06 Jul 2007, 20:33
💸+
Bewerken Quote

Helemal schoonmaken, troep erop doen en met en pinpasje/creditcard hem gelijk uitvegen zodat er overal evenveel zit.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 20:33
💸+
Bewerken Quote

Is die koelpasta niet gewoon om die hitte naar je koelblok te geleiden?
Ik denk gewoon er op pleuren, koelblok dingest er op en klaar!

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 06 Jul 2007, 20:55
💸+
Bewerken Quote

Zoals DJVG al zei, er eerst vandoen, en daarna mooi laagje, niet al te dik op smeren en met je pinpas ofzo gelijk smeren

Hunterseaker
Geplaatst op: 07 Jul 2007, 12:56
💸+
Bewerken Quote

Je moet ALTIJD eerst je oude koelpasta er af halen, anders is de warmte afvoer niet goed en wordt je systeem instabiel.
Als die koeler nieuw is mag je de drie streepjes laten zitten en moet je er GEEN nieuwe pasta opsmeren.... teveel koelpasta kan ook voor problemen zorgen.

Tadnecty
Geplaatst op: 07 Jul 2007, 17:52
💸+
Bewerken Quote

Door de druk die de cooler op de cpu uitdrukt, hoeft de pasta niet uitgesmeerd te worden. Je doet gewoon een klein beetje in het midden en plaatst de cooler erop. Dan wordt alles precies verdeeld.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 07 Jul 2007, 18:49
💸+
Bewerken Quote

Je moet idd vooral niet teveel koelpasta erop smeren, en ook niet 2 soorten door elkaar. Er zal toch heus wel ergens staan of er al koelpasta op zit? Dun uitsmeren met een oude credit card, niet te dik. Maar een millimeter, of in ieder geval dat de letters die op je processor staan weg zijn!

PS: ik = @ Noorwegen

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login