Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wat moet ik aanpassen?

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 13:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey Savennders ,
Volgens mij is mijn computer niet echttop meer.
Wat ik nu wil doen, is wat hardware vervangen ( en dus niet een neiuwe pc kopen ).
Maar wat kan ik nu het beste kopen?
Dit zijn mijn spcificaties:
Klik

Ciao

btw, alleen reageren als je er echt verstand van hebt!

[Laatst bewerkt door Spunk op maandag 9 juli 2007, om 13:40]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 13:42
💸+
Bewerken Quote

Hoeveel wil je eraan uitgeven? Je CPU is niet de snelste, maar je laat ook niet zien wat voor HDD's je hebt, die vervangen door wat snellers kan prestatie winst geven, of bijv. je graka, wat wil je er mee? Geef meer uitleg, niet top is geen uitleg. Voor Word is hij High end, voor BF2142 nog aardig. Ligt eraan wat je ermee wilt, en wat er niet lekker loopt.

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 13:49
💸+
Bewerken Quote

Oké, ik zal het even specificeren.
Opzich is mijn computer redelijk snel, maar hij gaat wel eens flippen als ik PhotoShop + Dreamweaver + Firefox en Newsleecher aan heb staan oid.
Of als ik een download uitpak met Autounpack, is me hele pc gelijk sloom.
Budget is gewoon normaal, geen budget dingen, maar ook niet 1337 professional dingen oid.

Hopenlijk dat je hier wat mee kan.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:04
💸+
Bewerken Quote

Game je veel? Zoja wat is dan jouw videokaart?

Anders zou ik denken aan een nieuwe CPU en Nieuw geheugen, dan pak je een Core 2 Duo en wat geheugen en dan kun je die programmatjes makkelijk draaien.

Het ligt aan allerlei factoren, ik zie dat je veel programma's tegellijk draait dan is snelheid belangrijk.

[Laatst bewerkt door Guz op maandag 9 juli 2007, om 14:06]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:18
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Game je veel? Zoja wat is dan jouw videokaart?

Anders zou ik denken aan een nieuwe CPU en Nieuw geheugen, dan pak je een Core 2 Duo en wat geheugen en dan kun je die programmatjes makkelijk draaien.

Het ligt aan allerlei factoren, ik zie dat je veel programma's tegellijk draait dan is snelheid belangrijk.

Wat jij zegt is niet te doen. Een C2D beteken voor hem dus ook nieuw geheugen, dus ook een nieuw mobo, dan heb je dus praktisch al een nieuwe PC.

Ik denk dat je niet veel kunt upgraden voor jouw wensen. Wat jij nodig hebt is pure CPU kracht en veel werkgeheugen. Dat laatste is qua ddr2 nu erg goedkoop, ddr1 is ook niet al te duur maar zonde om nu te gaan upgraden.

Wat je zou kunnen doen is je CPU verkopen, en 1tje met dezelfde socket halen, maar dan een tik sneller en met Hyper Threading.

Spaar je geld en haal straks een nieuw pc'tje, voor 600 euro heb je wat je wilt, gloednieuw en perfect voor jouw wensen.

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:19
💸+
Bewerken Quote

Nope, ik game niet veel.
En ik heb okk expres me videokaart niet @ de screenshot gezet omdat die niet geweldig is, en dan krijg ik allemaal reacties die ik niet hoef

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:22
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Wat jij zegt is niet te doen. Een C2D beteken voor hem dus ook nieuw geheugen, dus ook een nieuw mobo, dan heb je dus praktisch al een nieuwe PC.

Ik denk dat je niet veel kunt upgraden voor jouw wensen. Wat jij nodig hebt is pure CPU kracht en veel werkgeheugen. Dat laatste is qua ddr2 nu erg goedkoop, ddr1 is ook niet al te duur maar zonde om nu te gaan upgraden.

Wat je zou kunnen doen is je CPU verkopen, en 1tje met dezelfde socket halen, maar dan een tik sneller en met Hyper Threading.

Spaar je geld en haal straks een nieuw pc'tje, voor 600 euro heb je wat je wilt, gloednieuw en perfect voor jouw wensen.

Dan zal ik tegen die tijd wel weer wat advies vragen wat ik het beste kan kopen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:23
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

[...]

Dan zal ik tegen die tijd wel weer wat advies vragen wat ik het beste kan kopen.

Leen desnoods wat geld, het is nu een lekker seizoen om te kopen. Geheugenprijzen zijn nog laag, Intel heeft/gaat de prijzen ook omlaag gooien. Het is nu gunstig. Over 2/3 maanden kost hetzelfde geheid 200 euro meer.

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:33
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Leen desnoods wat geld, het is nu een lekker seizoen om te kopen. Geheugenprijzen zijn nog laag, Intel heeft/gaat de prijzen ook omlaag gooien. Het is nu gunstig. Over 2/3 maanden kost hetzelfde geheid 200 euro meer.

Hmm oké.
Ik zal overleggen met mijn Pa.
Maar ik zou je graag om een gunst vragen:
Zou jij voor mij even willen kijken op Alternate wat er allemaal in zo'n pc zou moeten komen, die voor mij geschikt is.

FastFox
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 14:37
💸+
Bewerken Quote

Offtopic:
Dat snap ik niet? De prijzen gaan omlaag en dan weer omhoog? Waarom gaan ze weer omhoog? Waarschijnlijk gaan de prijzen omlaag omdat er nieuwe(re) producten op de markt komen. (ddr3 bv)

@hieronder, oké, duidelijk.
Q6600 wordt al wat goedkoper, ik heb hem gekocht in combinatie met de nVidia nForce 680i SLI. 430 euro totaal. de E6600 is ook al te krijgen voor ~ 190 euro.

@daaronder
Overkill is misschien wel waar, maar het mooie ervan is dat het steeds beter gáát worden. En ik denk niet dat de prijs ( mijn 680i was los 190 euro) onder de ( 430 - 190 = ) 240 euro zal komen...

[Laatst bewerkt door FastFox op maandag 9 juli 2007, om 17:35]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 16:05
💸+
Bewerken Quote

FastFox schreef:

Offtopic:
Dat snap ik niet? De prijzen gaan omlaag en dan weer omhoog? Waarom gaan ze weer omhoog? Waarschijnlijk gaan de prijzen omlaag omdat er nieuwe(re) producten op de markt komen. (ddr3 bv)

Vooral geheugen prijzen dalen en stijgen merkbaar elk jaar. Afgelopen tijd werdt veel geheugen onder kostprijs verkocht, omdat er veel overproductie was. Er was veel overproductie, omdat er eerst veel vraag was, dus begon iedereen veel te produceren. Toen was er een heel groot aanbod, meer dan er vraag was, en kwam er veel concurentie. Dus de prijzen daalde. Om dat weer te compenseren zullen de prijzen nu weer stijgen, etc.

Ik zal even voor je kijken op alternate.

Zoiets zou je kunnen nemen:

CPU
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 € 369,-
(Quadcore, toekomstgericht. Zou je eventueel kunnen vervangen door een Dual Core, de Core 2 Duo E6600, die kost 219,- oid.)

Moederbord
Asus P5W DH Deluxe € 169,-
(Ondersteund je proc, altijd handig. Asus is een goed merk, niet op je moederbord besparen, als je daar probs mee hebt is het zwaar kut want het is het hoofdonderdeel van je PC, moeder, get it?)

Geheugen
2GB DDR2, kom je uit op 90 euro ofzo.

Videokaart
Iets simpels, ligt eraan hoe simpel je wilt hebben, je zou ook een moederbord met onboard video kunnen kiezen (bijvoorbeeld de Asus P5B-V die is maar 109 euro en scheelt je dus ook een losse videokaart). Asus EAX1300HM512 TD kost 45 euro.

Kom je uit op € 668,- voor een moederbord, videokaart, CPU en geheugen. Dit is dan wel een quadcore van 300 euro, en ben je dus aardig bereid voor de toekomst. Persoonlijk zou ik het 5 jaar uithouden met zoeen PC. Je zou HDD, cd-rom etc. uit je oude PC kunnen overnemen, scheelt in kosten.

[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 9 juli 2007, om 16:20]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 16:20
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

MAAR, als hij even wacht, komt er i.p.v. 2 gig geheugen (2x 1) 4gig geheugen (2x 2), voor een lagere prijs.

Dit zal niet lang meer duren.

Ok, beetje dom dit van mezelf.
Alles komt toch nieuwer maarja

[Laatst bewerkt door Basjee op maandag 9 juli 2007, om 16:23]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 16:25
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

[...]
MAAR, als hij even wacht, komt er i.p.v. 2 gig geheugen (2x 1) 4gig geheugen (2x 2), voor een lagere prijs.

Dit zal niet lang meer duren.

Ok, beetje dom dit van mezelf.
Alles komt toch nieuwer maarja

Waar haal je dat vandaan? De geheugen prijzen zijn alweer aan het stijgen, je zult dus niet opeens voor minder geld, meer geheugen krijgen. Dit slaat echt nergens op vriend .

4gig heb je wel een 64bits OS nodig, maar dat moet je zelf maar uitzoeken.

Died
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 17:00
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Vooral geheugen prijzen dalen en stijgen merkbaar elk jaar. Afgelopen tijd werdt veel geheugen onder kostprijs verkocht, omdat er veel overproductie was. Er was veel overproductie, omdat er eerst veel vraag was, dus begon iedereen veel te produceren. Toen was er een heel groot aanbod, meer dan er vraag was, en kwam er veel concurentie. Dus de prijzen daalde. Om dat weer te compenseren zullen de prijzen nu weer stijgen, etc.

Ik zal even voor je kijken op alternate.

Zoiets zou je kunnen nemen:
[cut]

Ik ga het bespreken met mijn pa, hopelijk is hij bereid om wat voor te schieten.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 17:25
💸+
Bewerken Quote

Thaan, een intel quad core is echt zwaar overkill... En aangezien de prijzen ook niet echt aan te raden, met een Core 2 Duo kom je echt al een heel eind.

Maar als je geld overhebt kun je daarvoor gaan. Met een E6600 kun je makkelijk het over gebleven geld van de quad core 2GB extra geheugen kopen dus: 4 GB!

@Thaan

De Intel Core 2 Duo E6600 kost maar 185,-

En een Quad Core: 295,- (Jeuhj, bij mij in het dorp is het ut goedkoopst) Kun je langskomen spunk!

[Laatst bewerkt door Guz op maandag 9 juli 2007, om 17:34]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 17:40
💸+
Bewerken Quote

Of ga naar Azerty hardware of naar Cool-prices

Allemaal wat goedkoper

[Laatst bewerkt door Guz op maandag 9 juli 2007, om 17:42]
HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 09 Jul 2007, 17:58
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Thaan, een intel quad core is echt zwaar overkill... En aangezien de prijzen ook niet echt aan te raden, met een Core 2 Duo kom je echt al een heel eind.

Maar als je geld overhebt kun je daarvoor gaan. Met een E6600 kun je makkelijk het over gebleven geld van de quad core 2GB extra geheugen kopen dus: 4 GB!

@Thaan

En een Quad Core: 295,- (Jeuhj, bij mij in het dorp is het ut goedkoopst) Kun je langskomen spunk!

Of je koopt gewoon een mobo die beide aankan? Dat je later kan upgraden..

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 10 Jul 2007, 02:23
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

@Thaan

Een quadcore, is relatief aan de E6600 goedkoop als je naar het aantal core kijkt. Een E6600 is 2 cores voor 185, en voor 100€ meer heb je dubbel zoveel cores en 8MB Cache.

Of je het je geld waard vind moet je zelf weten.

Died
Geplaatst op: 10 Jul 2007, 13:08
💸+
Bewerken Quote

Naja, ik heb me pa niet over kunnen halen, het zal echt uit mijn eigin zak moeten komen, en ik moet ook nog mijn 2de 22" scherm aan hem afbetalen, dus ik heb momenteel €0,44

Nig een vraagje, waarom moet ik perzee een nieuwe computer als ik die dualcore wil?
Want als ik weer even lekker spaar, dan heb ik €300,- en dan kan ik dat ding toch gewoon in mijn huidige PC pleuren?

Died
Geplaatst op: 16 Jul 2007, 23:24
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

Naja, ik heb me pa niet over kunnen halen, het zal echt uit mijn eigin zak moeten komen, en ik moet ook nog mijn 2de 22" scherm aan hem afbetalen, dus ik heb momenteel €0,44

Nig een vraagje, waarom moet ik perzee een nieuwe computer als ik die dualcore wil?
Want als ik weer even lekker spaar, dan heb ik €300,- en dan kan ik dat ding toch gewoon in mijn huidige PC pleuren?

Even een bump

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login