FastFox schreef:
Offtopic:Dat snap ik niet? De prijzen gaan omlaag en dan weer omhoog? Waarom gaan ze weer omhoog?
Waarschijnlijk gaan de prijzen omlaag omdat er nieuwe(re) producten op de markt komen. (ddr3 bv)
Vooral geheugen prijzen dalen en stijgen merkbaar elk jaar. Afgelopen tijd werdt veel geheugen onder kostprijs verkocht, omdat er veel overproductie was. Er was veel overproductie, omdat er eerst veel vraag was, dus begon iedereen veel te produceren. Toen was er een heel groot aanbod, meer dan er vraag was, en kwam er veel concurentie. Dus de prijzen daalde. Om dat weer te compenseren zullen de prijzen nu weer stijgen, etc.
Ik zal even voor je kijken op alternate.
Zoiets zou je kunnen nemen:
CPU
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 € 369,-
(Quadcore, toekomstgericht. Zou je eventueel kunnen vervangen door een Dual Core, de Core 2 Duo E6600, die kost 219,- oid.)
Moederbord
Asus P5W DH Deluxe € 169,-
(Ondersteund je proc, altijd handig. Asus is een goed merk, niet op je moederbord besparen, als je daar probs mee hebt is het zwaar kut want het is het hoofdonderdeel van je PC, moeder, get it?)
Geheugen
2GB DDR2, kom je uit op 90 euro ofzo.
Videokaart
Iets simpels, ligt eraan hoe simpel je wilt hebben, je zou ook een moederbord met onboard video kunnen kiezen (bijvoorbeeld de Asus P5B-V die is maar 109 euro en scheelt je dus ook een losse videokaart). Asus EAX1300HM512 TD kost 45 euro.
Kom je uit op € 668,- voor een moederbord, videokaart, CPU en geheugen. Dit is dan wel een quadcore van 300 euro, en ben je dus aardig bereid voor de toekomst. Persoonlijk zou ik het 5 jaar uithouden met zoeen PC. Je zou HDD, cd-rom etc. uit je oude PC kunnen overnemen, scheelt in kosten.
[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 9 juli 2007, om 16:20]