Omdat ik een aantal domeinen beheer, en dus ook de email adressen daarvoor, heb ik een groot spam probleem. Dit los ik op door een goed spamfilter, regels in Outlook (Ik maak overal gebruik van outlook) en een mooie lijst van geblokkeerde email adressen.
Omdat 1 van mijn domeinen ongeveer duizend mailtjes per week ontvangt, komt er ook veel spam op binnen. Het domein bestaat al heel erg lang, en dus bekend bij meer spambots. Omdat het spamfilter momenteel niet werkt, ik wacht op de licentiecode om hem te kunnen activeren (moet via post enz) komt alle spam gewoon in de inbox. Omdat het zo teringveel is, is het moeilijk om dat bij te houden. Ik heb een lijstje opgebouwd wat nu uit ongeveer 2413 spam email adressen bestaat. Dit lijstje update ik redelijk vaak met nieuwe adressen. Terwijl ik dit schreef heb ik al weer 10 adressen eraan toegevoegd.
Om ook andere mensen hiervan te laten genieten, maak ik er een soort project van, en zet ik het lijstje online. Gebruik het als je wilt, gebruik het niet, lach het uit, wat jij wilt. Het is mijn persoonlijke lijstje, er zijn vast wel meer van dit soort lijstjes misschien zelfs wel groter, maar dit is een lijst waar ik op een aantal domeinen veel last van had.
Het lijstje is hier te vinden.
Het is in ZIP formaat (34KB) te downloaden of in Text formaat (120KB).