Joris schreef:
[...]
Ga leren gast, zelfs een mondelinge afspraak is voldoende bewijs voor de rechter, als het te bewijzen valt.
Ik herinner me nog een voorbeeld:
"Een man in een cafe gaat drinken, raakt aangeschoten en vervolgens dronken. Hij zegt tegen een vriend dat hij zijn huis mag kopen voor €2000,- (of iets dergelijks). Hij is dronken, in het echt zou hij dat nooit doen, die vriend blij.
Dan komt er allerlei blabla en dan de rechtzaak.
De vriend van de dronken man wint de zaak en koopt het huis van die ene gast voor 2000 Euro. Zulke dingen zijn bovendien ook echt voorgekomen."
.. En anders vraag je het een Jurist, die zal hetzelfde vertellen (of iemand anders die Rechten gestudeerd heeft).
Dan klaag ik jou bijdeze aan omdat je je pc niet wilt verkopen en ik zeker weet dat jij echt tegen mij gezegt hebt dat ik die pc gratis mocht "overkopen".
De hoer op de hoek die wilt voor €200 wel getuigen, ik win volgens jou verhaal.
Je kent zelf 't wetboek niet, je hebt geen ervaring in jurisme en kent alles behalve de wettelijke regel geving. Vooral met het voorbeeld dat je gaf.
Voldoende, há. Vooral op de manier hoe je "Ga leren gast" typt. Erg professioneel, je zou bijna te geloven zijn. Jongeheer, ik zit al sinds mijn 6e verjaardag tussen de rechtzaken en advocaten verhalen en ik ken het beter dan jou. Mijn vader beheerd een Mercedes bedrijf en heeft daar veel problemen mee gehad. Ik heb daar continu bij gezeten en mocht alles altijd weten van 'm. Hij vertelde mij exact wat er gaande was en wat hij moest doen. Heb een hoorzitting bijgewoond en een kaldeczaak. Ben zelf al 7 maal in de rechtbanken geweest en jij gaat mij vertellen hoe het werkt?
Op m'n 10e wilde ik advocaat worden, heb er alles ingestoken om ook maar het wetboek goed te kennen. Deed er alles aan om advocaat te worden, las dag en nacht boeken, aldus informatie, rondom de wetgevingen. Wilde mijn vader helpen, helaas nooit de kans gekregen om dat doel te bereiken.
Je kunt veel doen, maar vertellen dat mijn verhalen incorrect zijn? Sorry, dan ben je bij de verkeerde.
[Laatst bewerkt door Rene op vrijdag 24 augustus 2007, om 00:43]