Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

install

Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hooi,
Ik heb een site een youtube clone en nu ben ik bij de install en moet ik hetvolgende invullen:

Put Directory Location : ?????????
(i.e. /var/www/html/path or /home/mysoftwo/public_html don't put the ending slash)

wat moet ik daar invullen ik zat op google te zoeken maar daar kwamen hele andere dingen voorbij

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:49
💸+
Bewerken Quote

Die source is illegaal aangezien YouTube een copyright heeft en een Clone is een soort geripte source...
Daarmee mogen we dus niet helpen.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:57
💸+
Bewerken Quote

Oke, ik heb pm ontvangen van Vista met de url daarin([url]http://kick.110mb.com/install/[/url]) Is niet echt een clone, maar meer een 'soort van' youtube achtig iets. Daarom een heropening.

En wat die naam betreft, je kan daar gewoon een naam invoeren, hoe de directory moet gaan heten waarin de uploads moeten gaan heten, ik heb dit al even voor je getest. Maar je moet volgens de installer:

# Chmod the "chimg" DIR to 777
# Chmod the "flvideo" DIR to 777
# Chmod the "include" DIR to 777
# Chmod the "thumb" DIR to 777
# Chmod the "video" DIR to 777
# Chmod the "templates_c" DIR to 777
# Chmod the "include/conf.ini" FILE to 777
# Chmod the "include/config.php" FILE to 777

Dat dus nog allemaal chmodden, Volg eerst gewoon de instructies eens voordat je vragen gaat stellen..

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 19 augustus 2007, om 18:12]
Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:27
💸+
Bewerken Quote

ik heb de chmod al uitgevoerd in me ftp

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:48
💸+
Bewerken Quote

Vista schreef:

Dan heb je dat toch niet goed gedaan

Gio
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:48
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Die source is illegaal aangezien YouTube een copyright heeft en een Clone is een soort geripte source...
Daarmee mogen we dus niet helpen.

wuahahahaha! jij wel

Vista schreef:

blijkbaar niet naar 777 aangezien ik een 403 krijg

Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:50
💸+
Bewerken Quote

nou ik heb het net gecontroleerd en het is naar 777 gedaan. kan het aan de mysql liggen?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:03
💸+
Bewerken Quote

Vista schreef:

nou ik heb het net gecontroleerd en het is naar 777 gedaan. kan het aan de mysql liggen?

Chmodden heeft niks met mysql te maken, je hebt gewoon verkeerd gechmod, check je wel de goede dir's die je moest chmodden ?

Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:03
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Chmodden heeft niks met mysql te maken, je hebt gewoon verkeerd gechmod, check je wel de goede dir's die je moest chmodden ?

Dat heb ik gedaan maar nu snap ik er niks meer van hij hoort het gewoon te doen..

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:04
💸+
Bewerken Quote

Vista schreef:

Wat zit je nu te zeuren? Het gaat toch om die locatie .
Zoals in het voorbeeld staat moet je zon locatie hebben vraag het is via het forum .

Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:06
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:18
💸+
Bewerken Quote

Vista schreef:

[...]

[Afbeelding]

Ok, aan die afbeelding zie ik niet veel verkeerds(zolang dat script niet bedoelt dat die mappen moeten worden gemaakt in de door jouw opgegeven directory(?).

Waar heb je dat script gedownload? dan kunnen we de installer eens bekijken wat er wordt bedoelt welke dir's moeten worden gechmod

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:50
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Ok, aan die afbeelding zie ik niet veel verkeerds(zolang dat script niet bedoelt dat die mappen moeten worden gemaakt in de door jouw opgegeven directory(?).

Waar heb je dat script gedownload? dan kunnen we de installer eens bekijken wat er wordt bedoelt welke dir's moeten worden gechmod

Waarschijnlijk via een Warez site omdat ik op een Warez site dit script ook al eens heb gezien.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:54
💸+
Bewerken Quote

Ok, Vista heeft het me pm't(je kan het ook gewoon posten, ik ben niet de enigste hier op dit forum die je hier helpt...).

De scripting is in ieder geval waardeloos, maar ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is:

Er wordt gecheckt, of de directory's in de map die jij gemaakt heb aan de hand van de 1e stap in de installatie writable is, alleen als jij die betreffende map die je opgeeft bij de eerste stap nog niet heb aangemaakt, met de daarin behorende directory's (de chimg etc map) dan krijg je error's, dus maak eerst de map aan die je opgeeft bij de eerste stap bij de installatie, met de daarin behorende mappen.

Dat hierboven tenminste als je daar iets opgeeft.

Je kan ook gewoon het root-pad opgeven, zoals eronder in het zinnetje staat(i.e. /var/www/html/path or /home/mysoftwo/public_html don't put the ending slash) ) En dan hoef je verder allene de mysql connectie te maken als je een kloppend root pad opgeeft.

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 19 augustus 2007, om 20:01]
Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:55
💸+
Bewerken Quote

url=weg

[Laatst bewerkt door Vista op maandag 20 augustus 2007, om 11:54]
Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:57
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ok, Vista heeft het me pm't(je kan het ook gewoon posten, ik ben niet de enigste hier op dit forum die je hier helpt...).

De scripting is in ieder geval waardeloos, maar ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is:

Er wordt gecheckt, of de directory's in de map die jij gemaakt heb aan de hand van de 1e stap in de installatie writable is, alleen als jij die betreffende map die je opgeeft bij de eerste stap nog niet heb aangemaakt, met de daarin behorende directory's (de chimg etc map) dan krijg je error's, dus maak eerst de map aan die je opgeeft bij de eerste stap bij de installatie, met de daarin behorende mappen.

Ik heb alles geupload wat moes...

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:03
💸+
Bewerken Quote

Vista schreef:

[...]

Ik heb alles geupload wat moes...

Lees eens goed jesus... (i.e. /var/www/html/path or /home/mysoftwo/public_html don't put the ending slash) Je hoeft alleen het root-pad op te geven van je site, en dan is het goed als tenminste wilt dat de uploads rechtstreeks in de dir's komen in je root map, en niet in de subdir's komen van je uploads map...

En omdat je ook wel niet zal weten hoe je aan het root-pad van je site kan komen...

1
2
3
4
5
<?php

echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];

?>

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 19 augustus 2007, om 20:05]
Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:07
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Lees eens goed jesus... (i.e. /var/www/html/path or /home/mysoftwo/public_html don't put the ending slash) Je hoeft alleen het root-pad op te geven van je site, en dan is het goed als tenminste wilt dat de uploads rechtstreeks in de dir's komen in je root map, en niet in de subdir's komen van je uploads map...

En omdat je ook wel niet zal weten hoe je aan het root-pad van je site kan komen...
[...]

Dat ie dat moest invoeren probeerde ik ook duidelijk te maken maar jij legt het beter uit dus dan snap ie het hoop ik .

DJVG
&#61514;
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:11
💸+
Bewerken Quote

Ja heel leuk en aardig, maar je zal dus wel eerst ff de hele server er voor meoten instellen voordat je er wat mee kan.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:11
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Dat ie dat moest invoeren probeerde ik ook duidelijk te maken maar jij legt het beter uit dus dan snap ie het hoop ik .

Dat hoop ik ook idd , want nog gedetailleerder dan dat het nu al is is volgensmij vrij onmogelijk.

Kosty
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:35
💸+
Bewerken Quote

Je moet een bestandje foutje.php maken

Daarin zetje dit :

<?
echo kosty is stöm
?>

NIET VERBETEREN DUS

Dan komt er iets als

Bagfjdijsdgdofi on line 3 in PATH/fouje.php

PATH kopieer je, en dan moet die CHMOD dinges ook kloppen (hij kijkt in de dir die jij opgeeft...)

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:36
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Daarin zetje dit :

<?
echo kosty is stöm
?>

NIET VERBETEREN DUS

Dan komt er iets als

PATH kopieer je, en dan moet die CHMOD dinges ook kloppen (hij kijkt in de dir die jij opgeeft...)

Die van badeendje lijkt me duidelijker en geeft ook echt het goede PATH.

Als je de jouwe misschien aangeeft: kick.110mb.com/foutje.php...

[Laatst bewerkt door Maarten op zondag 19 augustus 2007, om 20:40]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:43
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Daarin zetje dit :

<?
echo kosty is stöm
?>

NIET VERBETEREN DUS

Dan komt er iets als

Waaaardeloze oplossing , aan je reactie kan je wel zien hoe fantastisch jouw scripting kwaliteiten zijn , gebruik gewoon mijn script, dan heb je meteen het root path, en moet je voor de rest niet moeilijk doen... Voor iemand die geen verstand heeft van php errors kan niet uit een dergelijke error opmaken wat het root path is.

btw:
Op je home pagina, daar staat al een php error, en kan daaruit ik wel opmaken dat dit je root path is:

1
/www/110mb.com/k/i/c/k/_/_/_/_/kick/htdocs

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 19 augustus 2007, om 20:49]
Vista
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 22:55
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Waaaardeloze oplossing , aan je reactie kan je wel zien hoe fantastisch jouw scripting kwaliteiten zijn , gebruik gewoon mijn script, dan heb je meteen het root path, en moet je voor de rest niet moeilijk doen... Voor iemand die geen verstand heeft van php errors kan niet uit een dergelijke error opmaken wat het root path is.

btw:
Op je home pagina, daar staat al een php error, en kan daaruit ik wel opmaken dat dit je root path is:
[...]

Hee bedankt hij werkt

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login