Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

BIG problem (slotje plz)

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 14:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heey savenerds,

ik heb een groot probleem (alweer ).
namelijk....

Hier het korte verhaal:

Rinaldo schreef:

Kan je het verhaal ff inkorten A.U.B? ?

Sure

nou ik had dus problemen met mijn pc waardoor ik Windows XP moest herinstaleren.

Heb ik gedaan en ik heb mijn bestanden gehouden, daar bedoel ik mee, je gaat naar documents and settings en daar staat het gbruikers account van de vorige XP. met alle bestanden erop zoals muziek enzo.

dat account was nogal belangrijk voor mij, nu probeer ik er dus op te komen, maar ik was vergeten dat ik het beveiligd had, dus dat de bestanden niet deelbaar zijn en dat niemand in mijn documenten kan snuffelen, zoals mijn familie. maar dat kan niet omdat de bestanden ondeelbaar zijn.

nu kan ik dus niet op mijn vorige gebruikers account van de vorige XP.

aardig ingekort toch hehe

plz help me hiermee ik wil het zo graag trug...

Hier het lange verhaal voor de echte lezers

ik heb na aanleiding van het steeds herstarten van mijn pc windows opnieuw geinstaleerd (vorig topic). nou jah dat is goed gelukt enzo, moest alleen ff CMOS resette omdat ik niet in bios kon en nog wat shit. maar nu heb ik dus op mijn vorige windows XP nog heel wat bestanden staan, daarmee bedoel ik dat ik dus niet de schijf geformateerd heb met het herinstaleren maar ik heb gewoon windows opnieuw geinstaleerd. maar ik heb dus in documents and settings nog mijn andere gebruikers account staan maar omdat ik die geblokeerd heb (daarmee bedoel ik dat niemand erin kan zien en dat de toegang is geweigerd om er dingen naartoe te verplaatsen, in de map te gaan of kijken enz.) kan ik niet meer mijn oude bestanden gebruiken, zoals de 5 GB muziek die erop stond, allemaal persoonlijke bestanen, plaatjes visual styles noem maar op, dat wil ik zo graag trug hebben snik snik .

dus weet iemand toevallig of er een programma bestaat waarmee ik alle bestanden trug kan krijgen of weer in de map kan komen of weet ik veel, ik wil gewoon mijn documenten trug, en op het bureaublad stond ook nog een best belangrijke map met allemaal gedownloade software.

please help me, alvast SUPER bedankt...

greetz hindrik

BTW: ik wil iedereen SUPER SUPER SUPER bedanken dat ze me hebben geholpen met het probleem hiervoor, echt bedankt!! (ik stuur zowieso nog een PS)

[Laatst bewerkt door BrainDamage op donderdag 6 september 2007, om 21:07]
Gonaz
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 16:03
💸+
Bewerken Quote

Kun je niet aan alle bestanden als je administrator bent? Of kopieer ze via een live cd van linux. (vb: knoppix en ubuntu, hebben live-cd's die gratis te downloaden zijn).

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 19:09
💸+
Bewerken Quote

ik heb geen linux dus dat zal niet werken

Rinaldo
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 19:16
💸+
Bewerken Quote

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 20:56
💸+
Bewerken Quote

Rinaldo schreef:

.
Als je een BIG problem hebt, maak er dan een SMALL verhaaltje van. Dan snappen we het nog.

[Laatst bewerkt door Firebird op zaterdag 1 september 2007, om 20:57]
BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 20:57
💸+
Bewerken Quote

Rinaldo schreef:

Sure

nou ik had dus problemen met mijn pc waardoor ik Windows XP moest herinstaleren.

Heb ik gedaan en ik heb mijn bestanden gehouden, daar bedoel ik mee, je gaat naar documents and settings en daar staat het gbruikers account van de vorige XP. met alle bestanden erop zoals muziek enzo.

dat account was nogal belangrijk voor mij, nu probeer ik er dus op te komen, maar ik was vergeten dat ik het beveiligd had, dus dat de bestanden niet deelbaar zijn en dat niemand in mijn documenten kan snuffelen, zoals mijn familie. maar dat kan niet omdat de bestanden ondeelbaar zijn.

nu kan ik dus niet op mijn vorige gebruikers account van de vorige XP.

aardig ingekort toch hehe

plz help me hiermee ik wil het zo graag trug...

greetz

Gonaz
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 20:59
💸+
Bewerken Quote

BrainDamage schreef:

ik heb geen linux dus dat zal niet werken

Daarom schrijf ik erbij dat je gratis een live-cd kan downloaden, dan kun je alles doen, dus ook je bestanden overzetten. Ik heb al gewerkt met die van Ubuntu en die werkt schitterend.

Edit:Als je zo'n programma onders windows wilt zal dat hoogst waarschijnlijk een illegaal of kraak programma zijn, omdat je door een beveiliging moet. Zo'n programma's zijn al moeilijker te vinden

[Laatst bewerkt door Gonaz op zaterdag 1 september 2007, om 21:01]
BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 21:01
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

[...]
Daarom schrijf ik erbij dat je gratis een live-cd kan downloaden, dan kun je alles doen, dus ook je bestanden overzetten. Ik heb al gewerkt met die van Ubuntu en die werkt schitterend.

ok maar kan je dan plz heel ff uitleggen hoe het moet, want ik ben daar echt niet zon pro in

Gonaz
Geplaatst op: 01 Sep 2007, 21:17
💸+
Bewerken Quote

Ga naar deze pagina. Kijk bij desktop CD (bovenaan). Daar staan er 2 mogelijkheden: de bovenste (x86) is voor een 32-bit processor, hoogst waarschijnlijk heb je zo'n cpu. De 2e mogelijkheid is voor een 64-bit processor. Je klikt op wat je wilt en sla het iso-bestand ergens op (let op het is om en bij de 700 MB).
Dan brand je het iso-bestand als opstartbare schijf. Hier vind je uitleg (ik heb goede ervaring met NTI) Het belangrijkste is dat er geen iso-bestand op de cd staat maar een aantal mappen (het moet een opstartbare schijf worden).
Als je dit gedaan hebt start je je pc opnieuw op en ga naar het BIOS (del of f12 tijdens het opstarten, dus tijdens die zwarte schermen) dan ga je naar "boot" en daar "boot priority" en zorg ervoor dat je cd-speler waar de Linux cd inzit op nummer 1 staat dan ga je naar "exit saving chances". De namen kunnen een beetje verschillen aangezien dit afhankelijk is van je type BIOS.
Pc zal opnieuw starten (cd moet in je speler zitten) en Ubuntu zal een scherm tonen en kies daar "Install or start Ubuntu" (ben niet zeker van de naam maar is de eerste optie). Als Ubuntu opgestart is ga naar Locations (bovenaan) en daar Computer, normaal zou je harde schijf ertussen moeten staan en kun je naar je map navigeren en alles kopieren naar een andere plaats.
Let op Linux (dus ook Ubuntu) werkt niet met c:\ en d:\ maar met sda1 en hda dus ff zoeken tot je je harde schijf vindt.
Tip: print dit uit, je moet dan niet op internet (alhoewel je op internet kunt via de live-cd).
Nog veel succes en als je een vraag hebt stel ze maar!

Edit: bij de link van hoe je moet branden, staat er als eerste stap controleer je bestand, dit moet je niet doen, het is betrouwbaar. En vereist nog meer uitleg, namelijk een md5-sum.

[Laatst bewerkt door Gonaz op zaterdag 1 september 2007, om 21:25]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 02 Sep 2007, 17:16
💸+
Bewerken Quote

Negeer dat bericht van Gonaz. Het kan simpeler.

Login op de administrators account via Veilige modus. Rechtermuisknop op het bestand of de folder > Eigenschappen > machtigingen (of iets anders met beveiliging). Verander daar de eigenaar naar je huidige gebruiker of verander de instellingen naar eigen wens.

Whoa, dat is toch wel íets simpeler dan Linux erop zetten

Ws al te laat, ma dan weet je het voor de volgende keer.

Gonaz
Geplaatst op: 02 Sep 2007, 17:18
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Negeer dat bericht van Gonaz. Het kan simpeler.

Login op de administrators account via Veilige modus. Rechtermuisknop op het bestand > machtigingen. Verander daar de eigenaar naar je huidige gebruiker of verander de instellingen naar eigen wens.

Whoa, dat is toch wel íets simpeler dan Linux erop zetten

Daarom staat er in 1 van mijn eerste berichten: "Kun je niet aan al je bestanden als je administrator bent?". En daarna komt Ubuntu te pas
Edit: het staat zelfs in het eerste bericht op de eerste regel, lees eens goed het topic door iisys!!

[Laatst bewerkt door Gonaz op zondag 2 september 2007, om 17:20]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 02 Sep 2007, 17:21
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

[...]
Daarom staat er in 1 van mijn eerste berichten: "Kun je niet aan al je bestanden als je administrator bent?". En daarna komt Ubuntu te pas
Edit: het staat zelfs in het eerste bericht op de eerste regel, lees eens goed het topic door iisys!!

Grapje
Maar hij heeft verder niks gezegd over veilige modus ed

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 02 Sep 2007, 17:24
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Grapje

Jy moet terug de kast in iisys

Euhm ff on:

Kun je dat account kiezen om in te loggen of heb je enkel die bestanden nog(dus ff verduidelijken^^, als je het opstartscherm gehad hebt en moet kiezen tussen gebruikers, staat dat acc er dan ook tussen?)

Gonaz
Geplaatst op: 02 Sep 2007, 17:24
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Grapje

K goed dan. Het was een vraag aan hem maar aangezien hij er niet op reageerde dacht ik dat ofwel hij zijn admin-wachtwoord vergeten was of hij een ander probleem had met zijn administrator.
Btw: Braindamage, heb je al je bestanden terug?

@HyperTesia: hij zal wel dat account niet hebben staan anders zou hij er gewoon op gaan (tenzij hij heel dom is, maar denk het niet).

[Laatst bewerkt door Gonaz op zondag 2 september 2007, om 18:03]
BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 20:56
💸+
Bewerken Quote

hehe, soz dat ik al lang niet meer gereageerd heb. nou jah, ik probeer zometeen ff in veilige modus, en nee ik heb het niet meer bi jde gebruikers account staan, alleen nog maar in document and settings.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login