Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PC Specs

Sander
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 20:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beste Saveners,

Ik ben van plan een PCtje te kopen, het moet MINIMAAL Windows Vista Home Premium aankunnen, nieuwste games aardig kunnen spelen(denk aan bioshock e.d.) en ik moet er aardig op kunnen coden(en PS daar bij open, slicing).

Nu heb ik dit gevonden voor €750

AMD® Live-technologie - Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5600+
Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Dual harde schijf van 500 GB, niet-RAID (2 x 250 GB - 7.200 rpm)
256 MB nVidia™ GeForce 8600GT grafische kaart
16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations

Kan ik hier alles mee wat ik wil, en daarbij, is dit een goede prijs & kwaliteit verhouding?

Saven
admin
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 20:26
💸+
Bewerken Quote

Niet slecht, maar als je nog je processor kan editen, zou ik voor een Core2Duo of Quad gaan

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 20:30
💸+
Bewerken Quote

Sander. soz hoor, maar mijn voorkeur gaat bepaald NIET naar vista, de games die erop draaien draaien slecht, zoals battlefield heeft geen cursor. en games gaan traag, als zijn hier wel updates voor te downloaden, het zou toch veel vetter zijn als je gewoon kan spelen. geen gezeur klaar.

Sander
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 20:31
💸+
Bewerken Quote

Vista zit gewoon er bij in, maar het is gewoon een minimaal, XP en Linux komen er wel op.. Alleen ik wil de mogelijkheid hebben om later naar Vista over te stappen.

Gonaz
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:08
💸+
Bewerken Quote

Waarom geen Intel cpu, AMD zit ver achter op Intel. Zoals Saven al zei: misschien een Core2Duo of een Core2Quad.
(Btw: de Core3Duo en Core3Quad zijn al goed in de maak, nog een paar kilometer voorsprong op AMD )

Sander
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:33
💸+
Bewerken Quote

En deze dan;

Onderdelen
Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6600 Processor (2,4 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
500 GB [2 x 250 GB] Seriële ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia™ GeForce 8600GT grafische kaart

€850

Gonaz
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:37
💸+
Bewerken Quote

Waarom wordt er bij beide de moederkaart niet vermeld. Dit is toch echt wel dé basis van je PC. Wat ik ook nogal belangrijk vindt is het aantal vrije slots dat er in je PC zitten, toch handig om hem later uit te breiden.

Sander
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:45
💸+
Bewerken Quote

Ik ben er aardig uit, nu is de vraag of ik quad core OF dual core zal nemen, dual core is wel 200 euro goedkoper.

Gonaz
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:47
💸+
Bewerken Quote

Sander schreef:

Ik ben er aardig uit, nu is de vraag of ik quad core OF dual core zal nemen, dual core is wel 200 euro goedkoper.

Wat wil je er mee doen met je PC? Als je veel converteert is een quad veel beter en voor games toch ook een winst

Sander
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:50
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

[...]
Wat wil je er mee doen met je PC? Als je veel converteert is een quad veel beter en voor games toch ook een winst

Browsen, soms een game(niet alles hoeft op high, maar medium verwacht ik wel), programmeren.

Gonaz
Geplaatst op: 06 Sep 2007, 21:55
💸+
Bewerken Quote

Als je zware programma's begint te compileren en debuggen is een Core2Duo nog even goed. Niet alles programma's zijn multithreaded, maar als je muziek afspeelt en programmeert en browst tegelijkertijd (ik doe dat soms) is het misschien beter dat je een quad hebt, je moet dan wel zelf de affiniteit van de processen instellen. Nu vind ik de quad nog te duur, misschien die 200 euro sparen voor later nieuwe elementen zoals RAM-geheugen.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login