Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Stelling: Als geen Moslim bent, doe je ..

Uniqe
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 18:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik ben moslim en ik doe niet mee waarom: omdat ik het niet hoef te doen omdat ik het niet wil me ouders etc doen wel mee maar voor mij is het dwang en ik hou er niet van om gedwongen te worden

[Laatst bewerkt door Uniqe op zaterdag 15 september 2007, om 18:11]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 18:13
💸+
Bewerken Quote

En botje heeft ook een mooi antwoord.

'God bestaat.... en jij?'

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 18:26
💸+
Bewerken Quote

nope, ik vindt niet echt dat je je eigen moet gaan verhongeren vanwege de Ramadan, de mensen die daar wel aan mee doen moeten dat zelf maar weten of ze dat doen, maakt mij niet uit.

Ik ben dan wel gedoopt, maar daar heb ik zelf ook niet voor gekozen toen ik nog 0 jaar was.

nu heb ik zoiest van in het jaar 0 hebben een paar belangrijke mensen die flinke fantastie hadden een leuk wezentje bedacht genaamd jesus en in een boekie opgeschreven, en veel mensen geloven erin, ja gefeliciteerd, maar ik dus niet

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 18:55
💸+
Bewerken Quote

Oneens,

Thaan schreef:

Eens, als je het niet uit geloof doet, is het nogal nutteloos om te ramadannen.

en nog een keer oneens.

De ramadan is om men eraan te herinneren hoe het is om geen eten te hebben. Het is om men eraan te herinneren dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen wat je wél hebt, al het eten enzo dus. Als je met de ramadan meedoet weet je hoe het voelt om geen eten te hebben.
Dit betekent voor jullie misschien niks, maar stel je voor dat iedereen denkt: "Schijt die hongerige mensen maar, al het eten is voor ons." Juw, dan zou een groot deel van Afrika nogal dood zijn (bij wijze van spreken). Juist door de ramadan en het vasten in andere religies (niet alleen hierdoor natuurlijk, maar wel een groot deel) worden de mensen eraan herinnerd dat er ook mensen zijn die honger lijden en hoe het voelt.

Als reactie op Thaan: het hoeft hierom dus niet uit geloof. Dat de islam (en andere religies) dit *verplicht* stelt is goed, al moet men zich niet gedwongen voelen eraan mee te doen. Dwang is idd niet goed, en zo is het ook niet bedoeld door de islam.

Mijn vader is moslim, ik niet, maar ik doe er niet aan mee. Misschien ga ik het wel een keer doen.

Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 18:58
💸+
Bewerken Quote

er zijn zelfs moslims die geen eens vasten overdag, dus waarom zou je dat als Christen doen? Kijk dat die mensen geen te eten hebben (waar ze tijdens de ramadan voor vasten) is natuurlijk erg vervelend, maar ik ga geen honger lijden omdat zij dat ook doen.. Ik lijd liever honger als dat ook echt nodig is.

Uniqe
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 19:01
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Oneens,
[...]
en nog een keer oneens.

De ramadan is om men eraan te herinneren hoe het is om geen eten te hebben. Het is om men eraan te herinneren dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen wat je wél hebt, al het eten enzo dus. Als je met de ramadan meedoet weet je hoe het voelt om geen eten te hebben.
Dit betekent voor jullie misschien niks, maar stel je voor dat iedereen denkt: "Schijt die hongerige mensen maar, al het eten is voor ons." Juw, dan zou een groot deel van Afrika nogal dood zijn (bij wijze van spreken). Juist door de ramadan en het vasten in andere religies (niet alleen hierdoor natuurlijk, maar wel een groot deel) worden de mensen eraan herinnerd dat er ook mensen zijn die honger lijden en hoe het voelt.

Als reactie op Thaan: het hoeft hierom dus niet uit geloof. Dat de islam (en andere religies) dit *verplicht* stelt is goed, al moet men zich niet gedwongen voelen eraan mee te doen. Dwang is idd niet goed, en zo is het ook niet bedoeld door de islam.

Mijn vader is moslim, maar ik doe er zelf niet aan mee. Misschien ga ik het wel een keer doen.

Ja en zo staat het in de ko'ran je moet dankbaar voor alles wat je hebt maar als je de ramadan niet kan volhouden kan je in nederland weer terug vallen op je eten in nederland maar stel je voor je bent echt arm wat wil je dan gaan doen

en ramadan is ook de maand waar moslims veel geven aan dakloze/armen

maarja ik doe bijna elk jaar mee maar dit jaar doe ik niet mee maarja het klinkt een beetje dwang als je moslim en daarom doe ik niet mee dit jaar en nog wat andere persoonlijke redenen

[Laatst bewerkt door Uniqe op zaterdag 15 september 2007, om 19:07]
Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 19:43
💸+
Bewerken Quote

Maar je doet dan wel wat voor de armen?

Died
Geplaatst op: 15 Sep 2007, 23:29
💸+
Bewerken Quote

On eens.
Er zijn een soort mensen die het als weddenschap doen ofzo. En sommige mensen doen mee voor het suikerfeest

@bas,
Jij herkent dat eerste zeker wel

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 16 Sep 2007, 07:26
💸+
Bewerken Quote

Dat ze dat doen boeit me geen flikker, ik heb er geen last van. (jullie toch ook niet ). Verder doe ik daar zelf niet aan mee, omdat ik niet denk dat je er wat mee opschiet maarja..

Badeendje schreef:

Ik ben dan wel gedoopt, maar daar heb ik zelf ook niet voor gekozen toen ik nog 0 jaar was.

nu heb ik zoiest van in het jaar 0 hebben een paar belangrijke mensen die flinke fantastie hadden een leuk wezentje bedacht genaamd jesus en in een boekie opgeschreven, en veel mensen geloven erin, ja gefeliciteerd, maar ik dus niet

Eens
Verder geloof ik helemaal nergens in, maarja.
Ik wil eerst bewijs hebben, maar dan is het geen geloven meer

Bob
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 14:23
💸+
Bewerken Quote

--kleine kick
Nee ik vind niet dat je moslim moet zijn om te ramadannen. Het kan ook zijn dat je medelijden hebt met de armere mensen, en je dát gevoel wilt evenaren. Maar het is wel slecht voor je lichaam.

Rinaldo
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 14:56
💸+
Bewerken Quote

Bob schreef:

--kleine kick
Maar het is wel slecht voor je lichaam.

idd .

Als jij ook niet eet je hebt er niks aan.....

Dan kan je beter geld/eten aan de armen geven....

[Laatst bewerkt door Rinaldo op vrijdag 21 september 2007, om 15:14]
Rene
Professional
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 16:53
💸+
Bewerken Quote

Bob schreef:

--kleine kick
Nee ik vind niet dat je moslim moet zijn om te ramadannen. Het kan ook zijn dat je medelijden hebt met de armere mensen, en je dát gevoel wilt evenaren. Maar het is wel slecht voor je lichaam.

Slecht voor je lichaam, haha. Je bent aan eten gewend betekend niet dat je het elk dag _zoveel_ nodig hebt. Ik kan met gemak een week met één broodje en 3 blikjes. Water is het belangrijkste.

Net als je een week lang elke nacht zou opblijven beginnen je hersenen eraan te wennen en is het moeilijker om weer elke dag vroeg op te staan, weer in het "normaal" ritme te komen.

On;
Ik doe er niet aan, heb best respect voor de armen die daar dodelijk liggen te sterven, maar veel kan ik er ook niet aan doen; zo is de wereld helaas. Zonder armen zijn er geen rijken en kun je de boel net zo goed dictateren.

Wij, velen landen, geven allemaal miljoenen weg aan dit soort landenen elk jaar komt het weer terug; help de armen. Uiteindelijk beseffen we het wel hoor, er wordt toch geen reet aan gedaan. Al het geld dat je geeft krijgen de rebellen en word jij als mens weer een stukje armen van. En maar klagen dat de belasting omhoog gaat.

Door het onszelf moeilijker te maken, maken we het hen echt niet ggemakkelijker, geloof mij maar.

Rinaldo
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 17:21
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

Slecht voor je lichaam, haha. Je bent aan eten gewend betekend niet dat je het elk dag _zoveel_ nodig hebt. Ik kan met gemak een week met één broodje en 3 blikjes. Water is het belangrijkste.

Net als je een week lang elke nacht zou opblijven beginnen je hersenen eraan te wennen en is het moeilijker om weer elke dag vroeg op te staan, weer in het "normaal" ritme te komen.

On;
Ik doe er niet aan, heb best respect voor de armen die daar dodelijk liggen te sterven, maar veel kan ik er ook niet aan doen; zo is de wereld helaas. Zonder armen zijn er geen rijken en kun je de boel net zo goed dictateren.

Wij, velen landen, geven allemaal miljoenen weg aan dit soort landenen elk jaar komt het weer terug; help de armen. Uiteindelijk beseffen we het wel hoor, er wordt toch geen reet aan gedaan. Al het geld dat je geeft krijgen de rebellen en word jij als mens weer een stukje armen van. En maar klagen dat de belasting omhoog gaat.

Door het onszelf moeilijker te maken, maken we het hen echt niet ggemakkelijker, geloof mij maar.

Rene heeft gesproken

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 17:49
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

On;

Ik ken moslims die te lui zijn om 's ochtends om 4 uur op te staan om te eten en drinken, en doen dat dus ook alleen 's avonds. Dat is toch echt wel ongezond. Dat betekend dus dat ze pas rond 9/10 uur eten, en dus om de 24 uur. Toch echt niet gezond.

Rene
Professional
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 18:10
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ik ken moslims die te lui zijn om 's ochtends om 4 uur op te staan om te eten en drinken, en doen dat dus ook alleen 's avonds. Dat is toch echt wel ongezond. Dat betekend dus dat ze pas rond 9/10 uur eten, en dus om de 24 uur. Toch echt niet gezond.

Mm.. ja dat is inderdaad niet de beste keuze, nee.

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 18:29
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

idd, en als je 's avonds voordat je naar bed gaat nog een hele maaltijd eet dan kan je het niet verbranden en daar word je ook dikker van

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 18:57
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]

Het leuke aan ramadan is juist het om 4uur 's morgens opstaan .

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 19:04
💸+
Bewerken Quote

ik heb wel respect voor de moslims die dit doen, want ki zou het nog geen 2/3 uur volhouden

[Laatst bewerkt door Soaddemon op vrijdag 21 september 2007, om 19:05]
Rinaldo
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 19:07
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

ik heb wel respect voor de moslims die dit doen, want ki zou het nog geen 2/3 uur volhouden

lol .

Bob
Geplaatst op: 21 Sep 2007, 23:46
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

Je moet met regelmaat eten , niet 2x per dag je zelf helemaal vol proppen. En ja water is belangrijk, maar zij mogen ook niet drinken?

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 22 Sep 2007, 12:59
💸+
Bewerken Quote

Eens.

Vraag me niet waarom, ik ben het er gewoon mee eens

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren