Heey,
Vanmiddag rijd ik op mijn scooter weg van huis, zie ik opeens een politiebusje enz staan, leuk dacht ik maar ik sloeg af. Rustig rijd ik verder naar mijn bestemming, totdat er opeens een motoragent naast me komt rijden, Schreeuwt ie heel hard: 'Stoppen tering mongool! ' ik schrik me dood en ik stop, nooit gemerkt dat er iets van een motoragent achter me aan reed ofzo, het was ook al zeker een kilometer verder als waar ik dat busje zag. Mjah hij verder agressief doen: 'MOTOR UIT! NU!' 'KENTEKENBEWIJS EN RIJVAARDIGHEIDSBEWIJS NU!' ik nog steeds iets van:
Moest met hem mee rijden naar het plekje waar ze dus blijkbaar stonden te laseren, in mijn straat. Bleek dus dat ik gelaserd was, ik had niets door en heb ook geen stopteken gezien, of iets anders wat er op wees dat ik moest stoppen.
Eenmaal daar aangekomen krijg ik een boete van dik 200 euro omdat ik 61 km/u reed (met het verkeer mee) maarja ik reed op een scooter en daar mag je zogenaamd maar 30 mee binnen de bebouwde kom. Maar verder kreeg ik een boete van 90€ omdat ik volgens die chagarijnige hond een stopteken had genegeerd en probeerde weg te komen blabla, maar ik heb nooit een motoragent achter me gezien, tot aan de andere kant van het dorp toen ie naast me zat. Volgens hun zag ik het wel blabla, maar ik zag het echt niet want dan was ik of: gestopt, je wint het niet van een motoragent met je tostiijzer, of door een paar steegjes zo me garage ingeraced. Toen waren ze stil maar ik kreeg de boete toch ofzo.
Later ging die motor agent weer achter een ander scootertje aan, en toen zei zijn collega dat hij zo boos was omdat toen hij achter me aan ging, hij toen ie van die parkeerplaats af kwam bijna op een vrachtwagen klapte. Ja is dat mijn probleem
Toch vind ik het vreemd dat ik uitgescholden wordt door die man, kan dit? en mogen ze mij zomaar die extra boete geven zonder bewijs? Kan ik hier nog iets tegen doen? ik voel me gewoon zwaar genaaid door ze.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee, of weet hoe ik dit kan oplossen..
Samenvatting:
Ben uitgescholden door een motoragent, en heb een boete gehad voor iets wat ik niet gedaan heb of waar ik iig geen erg in had. Verder een boete omdat ik 61km/u op een 50km/u weg door de bebouwde kom reed, maar die aanvaard ik gewoon, je mag daar iid als scooter gewoon maar 30.
Ze waren trouwens alle std scooters die met 45 langskwamen ook van de weg aan het halen echt zielig.
[Laatst bewerkt door Nicksel op zaterdag 13 oktober 2007, om 13:51]