Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Formatteren

Stfn
1th
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 15:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi allemaal

Ik heb even een vraagje. Ik zit namelijk met een probleem. Ik heb net Win XP opnieuw geinstalleerd maar nu hang ik m`n externe hardeschijf er weer aan en wil hem openen want staan best belangrijke dingen op. En nu krijg ik de melding "Schijf is niet geformatteerd, wilt u deze nu formatteren ? Ja/Nee" dan klik dus op nee en dan krijg ik geen toegang. Windows verplicht me dus die schijf te formatteren voordat ik toegang krijg.

Kan iemand me helpen ?

Ik wil namelijk niet al m`n bestanden kwijt.

Groeten,
DayDreamer

BaXiess
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 15:52
💸+
Bewerken Quote

kan je je hdd niet op andere computer aansluiten, bestanden die je wil bewaren daar op zetten dan formatteren en dan bestanden er weer opzetten??

Stfn
1th
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 16:20
💸+
Bewerken Quote

Nee want het is een schijf van 500gig en weet nergens zo snel een computer die 300gig bij ons thuis aankan...

Robertenzo
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 17:18
💸+
Bewerken Quote

Vriend misschien?

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 18:55
💸+
Bewerken Quote

Robertenzo schreef:

Vriend misschien?

Hij zegt toch dat hij het zo snel niet weet. Dus ook geen vriend.

Rakka
Heb je mij weer
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 20:06
💸+
Bewerken Quote

Kijk of de schijf zelf het op een andere pc het wel doet, of dat het aan de schijf ligt, dan weet je dat iig ook. Als hij het alleen op jou pc niet doet zou ik de dingen die je zoiezo nodig hebt op een andere pc zetten, en de rest dan maar formateren

Gonaz
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 21:36
💸+
Bewerken Quote

Ik heb dat ook nog gehad, en als je hem laat formatteren kon hij de schijf niet formatteren. Conclusie ik had geen toegang meer tot de bestanden die erop stonden (toch niet uit Windows XP)

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 16 Oct 2007, 21:39
💸+
Bewerken Quote

checkdisk over de schijfheen gegooid?

Stfn
1th
Geplaatst op: 17 Oct 2007, 14:04
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

checkdisk over de schijfheen gegooid?

Doet die ook niet. (MS-Prompt > CHKDSK)

Heb nog in Ubuntu geprobeerd maar daar ziet die hem ook niet.
Nog gekeken wat het voor systeem was maar staat nergens Fat32 of NTFS of iets in die trant.

Heb het met een recovery tool geprobeerd maar dat duurt dik 10 uur voordat ik al m`n bestanden heb gevonden. En dan weet ik niet of ik die kan kopieëren naar m`n vaste schijf en dan formatteren en dan terug zetten.

Weet iemand anders geen recovery programma die dat doet ? Alles opzoeken en dan backup maken zodat ik het later terug kan zetten op die schijf ?

Firebird
Zo zit dat.
Geplaatst op: 17 Oct 2007, 14:07
💸+
Bewerken Quote

DayDreamer schreef:

[...]
Heb het met een recovery tool geprobeerd maar dat duurt dik 10 uur voordat ik al m`n bestanden heb gevonden. En dan weet ik niet of ik die kan kopieëren naar m`n vaste schijf en dan formatteren en dan terug zetten.

Als er echt geen andere mogelijkheid is, zou ik deze optie toch aanbevelen.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login