1. Herstart de computer
2. Kijk of de datum en tijd van je computer goed staan:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren" en voer daar "CONTROL timedate.cpl" (zonder aanhalingstekens) in en druk op ENTER.
b. Bevestig dat deze instellingen goed staan.
3. Breng de volgende wjizingen aan bij de instellingen van Internet Explorer:
a. Start Microsoft Internet Explorer op.
b. Stel vast dat Internet Explorer niet is ingesteld op "Offline werken". Klik in Internet Explorer in het menu op "Bestand" en kijk of het vinkje bij "Offline werken" is verwijderd.
c. Klik hierna op "Extra" en dan op "Internet Opties".
d. Klik op het tabblad "Algemeen".
e. Klik op "Bestanden verwijderen" bij "Tijdelijke Internet Bestanden".
f. Vink "Ook alle offline items verwijderen" aan en klik op "OK".
g. Klik dan op het tabblad "Inhoud".
h. Klik bij "Certificaten" op "SSL-Status Wissen".
i. Wanneer je de melding krijgt dat de SSL-Status succesvol is gewist, klik je op "OK".
j. Klik op "Uitgevers" en selecteer dan het "Niet vertrouwde Uitgevers" tabblad. Verwijder hier alle vermeldingen van de lijst die Microsoft Corporation bevatten door ze te selecteren en op "Verwijderen" te klikken.
k. Klik op de knop "Sluiten".
l. Klik op het tabblad "Geavanceerd" in het "Internet opties" scherm en klik hier op "Standaardwaarden Herstellen".
m. Klik op "OK" om het "Internet Opties" scherm te sluiten.
4. Her-registreer beveiligings DLL-bestanden:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren". Vul hier CMD in en druk op ENTER.
b. Let op: Nadat elke commando succesvol is uitgevoerd ontvang je een "DllRegisterServer succeeded" bericht. Wacht op dit bericht voordat je een nieuw commando invoert.
c. REGSVR32 softpub.dll
d. REGSVR32 wintrust.dll
e. REGSVR32 initpki.dll
f. REGSVR32 Rsaenh.dll
g. REGSVR32 Mssip32.dll
h. REGSVR32 Cryptdlg.dll
i. REGSVR32 Dssenh.dll
j. REGSVR32 Gpkcsp.dll
k. REGSVR32 Slbcsp.dll
l. REGSVR32 Sccbase.dll
5. Herstart de cryptografische service:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren". Vul hier CMD in en druk op ENTER.
b. Voer bij het command prompt venster de instructies in die hieronder staan beschreven. Druk na elke stap op ENTER
c. NET STOP CRYPTSVC
d. REN %windir%\system32\catroot2 catroot2old
e. NET START CRYPTSVC
f. EXIT
6. Her-registreer de MSXML bibliotheek:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren". Vul hier REGSVR32 MSXML3.dll en druk op ENTER.
b. Als het commando succesvol is uitgevoerd behoor je de boodschap "DllRegisterServer voltooid" te krijgen.
c. Als deze stap heeft gefaald ga dan naar stap 6.d. Als deze succesvol is geweest ga je naar stap 7.
d. Installeer opnieuw MSXML3 door naar de volgende website te gaan:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=28494391-052b-42ff-9674-f752bdca9582&displaylang=en
e. Klik op de bodem van deze pagina op de link "msxml3.msi" and volg de stappen zoals die staan beschreven om de installatie te voltooien.
7. Verwijder de proxy instellingen van Internet Explorer en Windows Live Messenger. Let op: Als je verbinding maakt via een netwerk binnen een bedrijf is het aan te raden even contact op te nemen met je netwerk beheerder om verzekerd te zijn dat de instellingen correct zijn.
a. Start Microsoft Internet Explorer
b. Klik op het menu "Extra", selecteer "Internet Opties" en klik dan op het tabblad "Verbindingen"
c. Klik op "LAN Instellingen" en haal het vinkje weg bij "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" evenals bij "Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken". Let op: Als je verbinding maakt via een netwerk binnen een bedrijf is het aan te raden even contact op te nemen met je netwerk beheerder om verzekerd te zijn dat de instellingen correct zijn.
d. Klik 2 maal op "OK" om de instellingen op te slaan
e. Start Messenger en klik op het menu "Extra" gevolgd door "Opties" gevolgd door "Verbindingen" gevold en klik dan uiteindelijk op "Geavanceerde Instellingen"
f. Als er verwijzingen staan ingevuld onder "SOCKS" verbindingen, klik dan op de Test knop om te verzekeren dat de juiste informatie staat ingevuld. Als je verbinding maakt via een netwerk binnen een bedrijf is het aan te raden even contact op te nemen met je netwerk beheerder om verzekerd te zijn dat de instellingen correct zijn.
g. Druk tweemaal op "OK" om de wijzingen op te slaan.
8. Herstart de computer en installeer Windows Live Messenger opnieuw:
a. Om MSN Messenger te installeren ga je naar:
http://messenger.msn.com.download
b. Om Windows Live Messenger te installeren ga je naar:
http://ideas.live.com ,download hier het bestand nadat je jezelf hebt aangemeld met je BETA account.
9. Meld je weer bij Messenger aan en bevestig of het probleem zichzelf nog steeds voordoet. Indien dit het geval is ga je naar de volgende stap.
10. Probeer jezelf aan te melden bij Web Messenger met hetzelfde account dat je gebruikt om jezelf aan te melden bij Windows Live Messenger. Om dit te doen moet je de volgende stappen ondernemen:
a. Open Internet Explorer
b. Ga naar http://webmessenger.msn.com
c. Klik op "Start Web Messenger" en meld je aan.
11. Als je je succesvol hebt aangemeld bij Web Messenger ga je naar stap 12.
12. Als je een probleem ondervindt met je e-mail adres of met je wachtwoord ga je naar http://www.passport.com om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
13. Start Windows Live Messenger. Als je automatisch wordt aangemeld klik je op "Afmelden".
14. Vul je e-mail adres en wachtwoord opnieuw in en klik op "Aanmelden".
a. Klik op E-mail adres en selecteer "Aanmelden met een ander e-mail adres" Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op "Aanmelden".
b. Als je nog steeds een fout ontvangt kan het zijn dat Windows Live Messenger wordt geblokkeerd door een firewall. Voor stappen omtrent de meest gebruikte firewalls, raden we je aan om naar de volgende website te gaan waar je informatie kunt vinden hierover: http://messenger.msn.com/help/issues.aspx.
15. Verwijder de vermelding in het Hosts bestand:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren". Voer hier %windir%\system32\drivers\etc in.
b. Zoek in het Microsoft Windows Verkenner venster naar het "Hosts" bestand.
c. Klik hierop met de rechtermuisknop, selecteer "Openen met.." en selecteer hier "Kladblok"
d. Verwijder alle vermeldingen die verwijzen naar het passport.com domein zoals:
loginnet.passport.com
loginMSNIA.passport.com,
login.passport.com of passport.net
e. Sla de wijzigen op en sluit het Hosts bestand af.
16. Leeg de DNS cache:
a. Klik op "Start" en klik daarna op "Uitvoeren". Vul hier CMD in en druk op ENTER
b. In dit venster type je "ipconfig /flushdns" en druk op ENTER. Dit commando leegt alle verwijzen in de DNS die zijn opgeslagen.
c. Probeer je wederom aan te melden bij Windows Live Messenger
[Laatst bewerkt door Saven op dinsdag 5 december 2006, om 15:41]