Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wifi voor Wii

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Yow allemaal,,

Ik zou graag een Wifi verbinding kopen voor men Wii maar zit nog met enkele vragen:

Vraag 1:
Als ik deze neem,, moet ik hiervoor zelf draadloos internet hebben of ?
(Ik heb geen draadloos internet). Als je hiervoor zelf geen draadloos internet moet hebben,, is het dan mogelijk dat mijn Wii boven staat en dat stationnetje beneden ? Of hoe werkt dit anders ?

Vraag 2 :
Heeft iemand ervaring met deze Wifi Max ? Is hij makkelijk te installeren,, problemen ?

Vriendelijk bedankt.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:19
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

moet ik hiervoor zelf draadloos internet hebben of ?

Volgens mij snap je niet wat dit ding doet.

Dit USB stickie creëert juist een wifi verbindig.
Plug deze in je pc, en je wii kan dan verbinding ermee makenen op internet.

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:27
💸+
Bewerken Quote

Dat had ik al door,, maar is het mogelijk dat dat usb-stickie hier benden in de pc gaat en dat boven mijn Wii staat ?

Sander
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:38
💸+
Bewerken Quote

Waarschijnlijk wel, als het signaal sterk genoeg is.

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:40
💸+
Bewerken Quote

Het singaal moet ongeveer 4 meter naar voor (door de deur) 3 meter omhoog( langs de trap) 2 meter naar links (langs slaapkamer deur) 2 meter naar de Wii zelf,, zal dit lukken

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 10:54
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Het singaal moet ongeveer 4 meter naar voor (door de deur) 3 meter omhoog( langs de trap) 2 meter naar links (langs slaapkamer deur) 2 meter naar de Wii zelf,, zal dit lukken

volgens mij gaat zo'n signaal eerder gewoon dwars door het plafond heen hoor

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 11:02
💸+
Bewerken Quote

Ooh das jammer,, maar is het singaal dan nog sterk genoeg als het los door heb plafont gaat

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 11:13
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Ooh das jammer,, maar is het singaal dan nog sterk genoeg als het los door heb plafont gaat

Ligt eraan of je een nieuwbouw huis hebt, die hebben meestal erg dik beton, en gaat het moeilijk doorheen. Staat er geen PC op de verdieping waar je Wii ook staat, waar je hem in kan pluggen?

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 12:40
💸+
Bewerken Quote

Neeh,, daar staat er geen,, toch geen die met internet is verbonden.

Melvin
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 12:48
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Yow allemaal,,

Ik zou graag een Wifi verbinding kopen voor men Wii maar zit nog met enkele vragen:

Vraag 1:
Als ik deze neem,, moet ik hiervoor zelf draadloos internet hebben of ?
(Ik heb geen draadloos internet). Als je hiervoor zelf geen draadloos internet moet hebben,, is het dan mogelijk dat mijn Wii boven staat en dat stationnetje beneden ? Of hoe werkt dit anders ?

Vraag 2 :
Heeft iemand ervaring met deze Wifi Max ? Is hij makkelijk te installeren,, problemen ?

Vriendelijk bedankt.

Vraag 1:
Ja je moet zelf ook draadloos internet hebben

Vraag 2:Het is een makkelijke instalatie

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 13:27
💸+
Bewerken Quote

En als je nou een WiFi network opzet zodat die pc boven ook internet heeft, of via bluetooth ook die pc internet geven, en dan met een WiFi stickje je Wii weer voorzien van netwerk verbinding.

Schema:
PC beneden <Bluetooth> PC boven <WiFi> Wii

Tenminste, uit je post maak ik op dat er boven ook een pc staat.

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 13:48
💸+
Bewerken Quote

Ik lees net een paar artikelen over Wifi.
Is het waar dat de straling nog hoger is als die van een gsm en dat je er wel degelijk kanker enzo van krijgt ?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 15:04
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Ik lees net een paar artikelen over Wifi.
Is het waar dat de straling nog hoger is als die van een gsm en dat je er wel degelijk kanker enzo van krijgt ?

Nooit bewezen, en dat is met GSM straling ook nooit bewezen. Daarnaast heb je vast buren die Wifi hebben oid, dus voorkomen dat je die straling binnen krijgt kan toch niet. Wen eraan, zolang je geen licht gaat geven is er niks mis.

Je kan het proberen, koop dat stickje, plug hem in de pc beneden, en kijken of je Wii het opvangt. Maar meestal hebben dat soort USB stickjes een bagger bereik. Maarja, aangezien we niet weten hoe je huis eruit ziet kunnen we je niks garanderen.

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 15:25
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Nooit bewezen, en dat is met GSM straling ook nooit bewezen. Daarnaast heb je vast buren die Wifi hebben oid, dus voorkomen dat je die straling binnen krijgt kan toch niet. Wen eraan, zolang je geen licht gaat geven is er niks mis.

Je kan het proberen, koop dat stickje, plug hem in de pc beneden, en kijken of je Wii het opvangt. Maar meestal hebben dat soort USB stickjes een bagger bereik. Maarja, aangezien we niet weten hoe je huis eruit ziet kunnen we je niks garanderen.

wat bedoel je met licht geven

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 15:36
💸+
Bewerken Quote

Bartyow schreef:

[...]
wat bedoel je met licht geven

dat je zwaar ziek bent

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 16:10
💸+
Bewerken Quote

@ Thaan: Hadden ze over laatst niet bewezen dat de straling wel schadelijk was ?

[Laatst bewerkt door Tom op zaterdag 10 november 2007, om 16:10]
Paul
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 16:41
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

@ Thaan: Hadden ze over laatst niet bewezen dat de straling wel schadelijk was ?

Nee, dat het juist NIET schadelijk was volgens mij, stond op Swisz.net een keer.

Tom
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 17:03
💸+
Bewerken Quote

Jah,, dat had ik ook op Swisz gelezen.
Maar andere zeggen dan weer van wel,, en op de duur weet je niet meer wat je moet geloven...

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 17:09
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Jah,, dat had ik ook op Swisz gelezen.
Maar andere zeggen dan weer van wel,, en op de duur weet je niet meer wat je moet geloven...

Er is nog nooit een onafhankelijk onderzoek geweest dat betrouwbaar en zwart op wit heeft aangegeven dat er wel/niet schade kan ontstaan door GSM/wifi straling.

Laatst was er in het nieuws dat waarschijnlijk vergeetachtigheid oid onstaat door GSM straling door de GSM naast je hoofd te houden als je belt. Iets anders dus.

En @BartYow:
Lees nog een paar keer, met licht geven bedoel ik dus inderdaad dat je ziek wordt van de straling en radioactief wordt.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 17:31
💸+
Bewerken Quote

En dan nog, áls het al schadelijk is, je kan het toch niet ontwijken. Overal waar je komt hebben mensen actieve mobieltjes en draadloze netwerken.

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 10 Nov 2007, 18:45
💸+
Bewerken Quote

ik heb zelf draadloos internet dus ik verkom het niet

[Laatst bewerkt door Bartyow op zaterdag 10 november 2007, om 18:46]
Tom
Geplaatst op: 16 Nov 2007, 17:35
💸+
Bewerken Quote

Nog een vraagje: Als je nu een draadloze router hebt.
Moet je dan nog iets in je Wii steken zodat hij het signaal kan opvangen of doet hij dit automatisch ?

Grtzz Tom.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login