Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Centraal Stakingen

Died
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 15:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven.nl members,
Bij deze een centraal stakingen topic.
persoonlijk word ik gek van al die blogs met: mijn dag vandaag, stakuhhh etc. Die van uniqe was de druppel, ga eens leren schrijven man.

Maargoed ontopic.
Waar gaan die stakingen nou over?
Omdat veel mensen dat niet weten ( Uniqe alweer.. bijv. ) zal ik het hier proberen uittleggen.
Een tijdje geleden is door de regering de 1040 uren norm ingesteld. Dit betekent dat elke middelbare school in Nederland de leerlingen 1040 uur les moeten geven. LAKS ( Landelijk Aktie Komitee Scholieren ) is het daar niet mee eens. Volgens LAKS kunnen veel scholen niet aan de 1040 uren norm voldoen. Dit komt onderandere door onverwachte uitval van docenten ivm ziektes, persoonlijke problemen etc, maar ook door een tekort aan docenten om de lege uren op te vullen. Wat gebeurt er?
Of de scholen redden het niet, dus ze krijgen een boete, of de school stopt 40 leerlingen in een lokaal met een concierge erbij die niks kan uitleggen. Vervolgens heeft LAKS dus scholieren uit het hele land gevraagt om mee te helpen demonstreren. Goed, ik heb meegedaan, twee weken geleden.

Maar wat nu?
Ja tuurlijk, was te verwachten. Een stelletje idiote hersenloze halve gare sukkels breken de halve stad af. Dat was niet onze bedoeling! Denk je nou echt dat er zo naar ons wordt geluisterd? Twee weken geleden werden er nog belangrijke personen uitgenodigd, maar daar is nu natuurlijk geen sprake meer van.

Conclusie:
Idioten, stop met dat 'staken' van jullie, en ga eens nadenken. Voor de mensen die dat niet kunnen: Misschien is die 1040 uren norm voor jullie zo slecht nog niet.

[Laatst bewerkt door Spunk op dinsdag 27 november 2007, om 15:55]
Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 15:56
💸+
Bewerken Quote

1040 uren norm zuigt en ik heb alleen vrijdag gestaakt, tot nu toe niet meer. Verder ga ik alleen staken als het gevraagd wordt door het LAKS.

[Laatst bewerkt door Maarten op dinsdag 27 november 2007, om 15:56]
Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 15:59
💸+
Bewerken Quote

Vandaag was het weer Rellen~! in Capelle, dat is vlakbij Rotterdam dan ga je natuurlijk vlakbij een Winkelcentrum staan. Dan komt er Politie en als je dan een steegje in wil lopen krijg je een muur van Plisie.

Oja we liepen ook over stoer over Auto's

En toen kwam er weer Plisie...

Died
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:00
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Vandaag was het weer Rellen~! in Capelle, dat is vlakbij Rotterdam dan ga je natuurlijk vlakbij een Winkelcentrum staan. Dan komt er Politie en als je dan een steegje in wil lopen krijg je een muur van Plisie.

Oja we liepen ook over stoer over Auto's

En toen kwam er weer Plisie...

Offtopic:
Precies zo'n tekst die altijd op thaan.nl werd getypt .

Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:01
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

[...]

Offtopic:
Precies zo'n tekst die altijd op thaan.nl werd getypt .

[off]Oh, Ik ken Thaan.nl van vroegáh niet

Maar ik like to type so [/off]

Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:03
💸+
Bewerken Quote

Sorry Rian maar bij jouw gaat dat toch echt te ver. Gaat niet eens over die norm volgens mij alleen om geen les te krijgen en lekker alles kapot te maken en later laten betalen door je ouders en andere via de belasting.

Paul
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:03
💸+
Bewerken Quote

Mijn school staakt niet, ze doen gewoon niet mee aan de 1040-uren norm, mijn school is zogeheten 'zelfstandig' en heeft alleen de nodige uren, dus geen extra onzin zoals mediatheek-uren en dat soort dingen.
Btw, mijn school doet het op het gebied van examens en onderwijsinspectie buitengewoon goed, we zijn zelfs volgens de onderwijsinspectie en elsevier de beste school van Nederland. Dus extra uren erbij om kinderen slimmer te maken=bullshit.

Died
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:05
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Mijn school staakt niet, ze doen gewoon niet mee aan de 1040-uren norm, mijn school is zogeheten 'zelfstandig' en heeft alleen de nodige uren, dus geen extra onzin zoals mediatheek-uren en dat soort dingen.
Btw, mijn school doet het op het gebied van examens en onderwijsinspectie buitengewoon goed, we zijn zelfs volgens de onderwijsinspectie en elsevier de beste school van Nederland. Dus extra uren erbij om kinderen slimmer te maken=bullshit.

Zit je dan op een prive school ofzo?
Want die hebben dacht ik ook hun eigen uren indeling.

Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:06
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Lessen met betere kwaliteit dat is beter dan meer lessen die slechter zijn.

Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:06
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

1040 uren norm zuigt en ik heb alleen vrijdag gestaakt, tot nu toe niet meer. Verder ga ik alleen staken als het gevraagd wordt door het LAKS.

Vrijdag; Malieveld officiele LAKS Staking!

Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:08
💸+
Bewerken Quote

Weet ik en alleen dan zal ik gaan staken als het spoeddebat niks veranderd aan deze stomme norm.

[Laatst bewerkt door Maarten op dinsdag 27 november 2007, om 16:08]
Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:09
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Weet ik en alleen dan zal ik gaan staken als het spoeddebat niks veranderd aan deze stomme norm.

Gebeurd denk ik toch niet denk ik

Died
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:09
💸+
Bewerken Quote

Zoals Maarten zegt.
Alleen als het spoeddebat verkeert uitpakt.
Trouwens, ik ga wel, ik woon toevallig in Den Haag, en het malieveld is 5 min van mijn huis, en 15 min van school.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:10
💸+
Bewerken Quote

Een kleine update, Ahum:

Ik heb net het LAKS gebeld en vrolijk om advies gevraagd, volgens het LAKS kun je beter nu nog wachten met staken. Als er morgen niks zinnigs uit het debat te voorschijn komt en het LAKS oproept om te staken gaan we dat doen.

Beter nu nog niks doen.

Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:11
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Gebeurd denk ik toch niet denk ik

Ik denk ook niet dat ze het zullen veranderen, maar ja alle gevolgen van dien denk ik dan. We zullen het morgen horen.

Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 16:14
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Ik denk ook niet dat ze het zullen veranderen, maar ja alle gevolgen van dien denk ik dan. We zullen het morgen horen.

Inderdaad

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 17:11
💸+
Bewerken Quote

Ik vind dat je als je staakt dat je het netjes moet doen en niet dingen mollen want dan gaan ze allemaal niet mee met wat je wilt...
op onze school is ut netjes verlopen.
geen rellen ofzo
wel tegen een paar leraren gespuugd () maar voor de rest gewoon staken zoals het zou moeten

Kersentaart
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 17:24
💸+
Bewerken Quote

Stelletje paupers die staken.

Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:09
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Stelletje paupers die staken.

Hihihi, "MINDER UREN, MINDER UREN!" Stelletje verpuiste brugklassers. Wat wel weer leuk is: ze renden als een gek naar binnen toen de eerste bel ging

Kersentaart
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:14
💸+
Bewerken Quote

7/8 Weet niet eens waar het nou eigenlijk over gaat.

[Laatst bewerkt door Kersentaart op dinsdag 27 november 2007, om 18:14]
Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:20
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

7/8 Weet niet eens waar het nou eigenlijk over gaat.

Een negende uur & 1040 lesuren

Maarten
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:24
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Een negende uur & 1040 lesuren

Lesuren zijn het niet, het zijn normale uren van 60 minuten.

Thomaz
'
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:24
💸+
Bewerken Quote

Wat leuk dat die leerlingen zelf al zeggen in rotterdam dat ze rotter dan hooligans zijn. Daar hebben ze groote gelijk in, stoer hoor over auto's heen lopen.

Als je actie voert doe het dan goed, en val geen andere mensen ermee lastig.

Sander
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:42
💸+
Bewerken Quote

Eigenlijk is dat hele staken bullshit.
Het is al ingegaan in 2006 of zo, toen staakte ook niemand, maar nu ineens wel

Robertenzo
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:44
💸+
Bewerken Quote