Saven.nl members,
Bij deze een centraal stakingen topic.
persoonlijk word ik gek van al die blogs met: mijn dag vandaag, stakuhhh etc. Die van uniqe was de druppel, ga eens leren schrijven man.
Maargoed ontopic.
Waar gaan die stakingen nou over?
Omdat veel mensen dat niet weten ( Uniqe alweer.. bijv. ) zal ik het hier proberen uittleggen.
Een tijdje geleden is door de regering de 1040 uren norm ingesteld. Dit betekent dat elke middelbare school in Nederland de leerlingen 1040 uur les moeten geven. LAKS ( Landelijk Aktie Komitee Scholieren ) is het daar niet mee eens. Volgens LAKS kunnen veel scholen niet aan de 1040 uren norm voldoen. Dit komt onderandere door onverwachte uitval van docenten ivm ziektes, persoonlijke problemen etc, maar ook door een tekort aan docenten om de lege uren op te vullen. Wat gebeurt er?
Of de scholen redden het niet, dus ze krijgen een boete, of de school stopt 40 leerlingen in een lokaal met een concierge erbij die niks kan uitleggen. Vervolgens heeft LAKS dus scholieren uit het hele land gevraagt om mee te helpen demonstreren. Goed, ik heb meegedaan, twee weken geleden.
Maar wat nu?
Ja tuurlijk, was te verwachten. Een stelletje idiote hersenloze halve gare sukkels breken de halve stad af. Dat was niet onze bedoeling! Denk je nou echt dat er zo naar ons wordt geluisterd? Twee weken geleden werden er nog belangrijke personen uitgenodigd, maar daar is nu natuurlijk geen sprake meer van.
Conclusie:
Idioten, stop met dat 'staken' van jullie, en ga eens nadenken. Voor de mensen die dat niet kunnen: Misschien is die 1040 uren norm voor jullie zo slecht nog niet.
[Laatst bewerkt door Spunk op dinsdag 27 november 2007, om 15:55]