Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Centraal Stakingen

Saven
admin
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 19:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

dingen mollen = lame

Bob
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 19:10
💸+
Bewerken Quote

Inderdaad. Staak gewoon normaal, zoals het hoort.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 19:17
💸+
Bewerken Quote

Ze moeten niet zeuren,

Ik heb 35 Lesuren in de week.
1040 : 35 = 30 Weken (afgerond naar boven)

52 - 30 = 22 Weken vakantie.

En zoveel weken hebben we nooit vakantie.
Laten we er ook nog ff 2 weken afhalen ivm lesuitval enz.

Dan heb je dus aan 32 Weken school genoeg.
En dan nog zeuren dat ze het TE druk krijgen

90% van al die gasten die staken doen het gewoon om hip te zijn, vuurwerk af te kunnen steken, dingen te mollen.

[Laatst bewerkt door Christan op dinsdag 27 november 2007, om 19:19]
Martijn
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 21:10
💸+
Bewerken Quote

Inderdaad Christian. Hier in hardenberg is niks gestaakt volgens mij, in coevorden wel weer, maar daar zit kniet opschool ofzo.

Xaliom
# Oi Oi Oooooi ::
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 21:21
💸+
Bewerken Quote

Naa , Hier in België nog niks ..
Ze zijn van plan vrijdag te staken , Ben benieuwd ..

Rian
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 21:23
💸+
Bewerken Quote

Xaliom schreef:

Naa , Hier in België nog niks ..
Ze zijn van plan vrijdag te staken , Ben benieuwd ..

Belgen, gaan die nu ook Staken

Jullie hebben al heel veel meer lessen dan wij

[Laatst bewerkt door Rian op dinsdag 27 november 2007, om 21:24]
Stfn
1th
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 07:30
💸+
Bewerken Quote

Staken is niet rellen en die hele shit... Maar sommige mensen begrijpen dat niet en doen maar wat. Je kan wel gaan rellen omdat je het leuk vind blabla en minder uren wil maar dat helpt toch niks. Regering zou toch ook niet na criminelen uit gevangenissen luisteren ? Waarom dan wel naar relschoppers ?

Rakka
Heb je mij weer
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 09:07
💸+
Bewerken Quote

Op mijn schoolsite:

Scholierenacties
Op onze school is het niet toegestaan dat leerlingen deelnemen aan ‘wilde’ stakingsacties. Tegen leerlingen die afgelopen maandag ongeoorloofd afwezig waren zullen maatregelen genomen worden. Als het LAKS oproept tot een manifestatie a.s. vrijdag op het Malieveld in Den Haag, dan kan een leerling alleen deelnemen als de school donderdag schriftelijk bericht krijgt van de ouders. De organisatie zal in handen van het LAKS moeten zijn en vervoerskosten komen voor rekening van de deelnemende leerlingen. Tegen andere ‘wilde’ acties op vrijdag zal opnieuw worden opgetreden

Dat word niet staken voor mij ben ik bang

Akaryan
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 10:12
💸+
Bewerken Quote

Zit in examen klas dus heb maar 700 uur
Onze school komt toch al aan 1040 uur ^^
Onze school is vrijdag ontruimt verder niet veel; het staken is ons verboden en gedrijgt met leerplichtabtenaar etc...
Van elke leerlaag kan zich 1 afgevaardigde melden om te praten met de schoolleiding; (al het goed is) ben ik toch volgendjaar weg duzz intereseerd me niks.

Maarten
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 14:15
💸+
Bewerken Quote

Ze moeten oprotten met dat gedoe dat je niet mag staken, ik staak wanneer ik wil en daar kunnen zij niks tegen doen.

Died
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 16:11
💸+
Bewerken Quote

Akaryan schreef:

Zit in examen klas dus heb maar 700 uur
Onze school komt toch al aan 1040 uur ^^
Onze school is vrijdag ontruimt verder niet veel; het staken is ons verboden en gedrijgt met leerplichtabtenaar etc...
Van elke leerlaag kan zich 1 afgevaardigde melden om te praten met de schoolleiding; (al het goed is) ben ik toch volgendjaar weg duzz intereseerd me niks.

Welkom @ Saven.
@ Maarten:
Inderdaad, ik dacht dat stkaen een recht was?

Het recht van werknemers om te staken bestaat al lang. Hoewel werkweigering een reden is voor ontslag op staande voet, is een staking als pressiemiddel geoorloofd. Het recht om te staken wordt gerekend tot de "sociale grondrechten". Het recht om te staken lijkt in Nederland zo vanzelfsprekend dat weinig mensen weten dat het nergens wettelijk is vastgelegd. Het is wel erkend in de rechtspraak, die overigens aan dat recht ook wel grenzen stelt.

Akaryan
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 17:14
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

[...]
Welkom @ Saven.
@ Maarten:

[...]

Je mag staken; moet je wel legaal doen
stukje quote:
Je bent 17 jaar of ouder: Je mag in een groep staken, als je het minstens twee dagen van te voren schriftelijk bij de schoolleiding meldt en goede argumenten geeft. Geef hierbij duidelijk aan welke groep leerlingen gaat staken!
Als je niet bij de groep hoort die een schriftelijke verzoek heeft ingediend, moet je alsnog je eigen schriftelijk verzoek indienen als je mee wilt gaan staken.

Meer info:
stop1024.nl

PhatJoe
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 18:02
💸+
Bewerken Quote

Ik ben opgepakt tijdens de stakingen van maandag, omdat ik aan het vechten was met een agent in burger die zijn ID niet wou laten zien..

Reden waarom ik met hem vocht: hij sloeg een jongentje van 9 inelkaar.

Bavaria
Ik ben een kuikentje
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 18:09
💸+
Bewerken Quote

PhatJoe schreef:

Ik ben opgepakt tijdens de stakingen van maandag, omdat ik aan het vechten was met een agent in burger die zijn ID niet wou laten zien..

Reden waarom ik met hem vocht: hij sloeg een jongentje van 9 inelkaar.

En als iemand een andere persoon in elkaar slaat moet je er natuurlijk ook op inslaan he! Stoer hoor!

En wat doet een jongentje van 9 nou in hemelsnaam bij een staking van middelbare scholieren?

Rakka
Heb je mij weer
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 18:14
💸+
Bewerken Quote

Bavaria schreef:

[...]
En als iemand een andere persoon in elkaar slaat moet je er natuurlijk ook op inslaan he! Stoer hoor!

En wat doet een jongentje van 9 nou in hemelsnaam bij een staking van middelbare scholieren?

!!!!

Zoiezo niet zo slim om met een volwassenen te gaan vechten

PhatJoe
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 21:25
💸+
Bewerken Quote

Dat jongentje kwam waarschijnlijk van zijn school af en werd gefilmt door die agent in burger en was het daar niet mee eens, en stak dus zijn middel vinger op.

Toen viel de agent in burger hem aan. Aangezien ik niet wist dat hij een agent was heb ik hem een paar klappen gegeven, het maakt mij niet uit of iemand volwassen is of niet kleine kinderen inelkaar slaan in gewoon zielig. Toen wou hij zijn ID niet laten zien. Zover ik weet moet een agent altijd zichzelf kunnen indidentificeren als hij iemand wil aresteren. Toen hij naar mijn ID vroeg (welke ik niet bijhad) liet hij opeens wel zijn ID zien..

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 21:50
💸+
Bewerken Quote

ik zit ook op andere school, ook meer zelfstandig, piter jelles impulse, dus heeft weinig zin

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 28 Nov 2007, 22:10
💸+
Bewerken Quote

Ik = basisbiggen school.

Dus voor mij telt het niet

Died
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 08:08
💸+
Bewerken Quote

Er is besloten dat er niks gaat gebeuren.
Staken op Museumplein ipv van het Malieveld

Tadnecty
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 13:19
💸+
Bewerken Quote

Quote: Spunk

[...]
Welkom @ Saven.
@ Maarten:

[...]

Je mag staken; moet je wel legaal doen
stukje quote:

Quote:
Je bent 17 jaar of ouder: Je mag in een groep staken, als je het minstens twee dagen van te voren schriftelijk bij de schoolleiding meldt en goede argumenten geeft. Geef hierbij duidelijk aan welke groep leerlingen gaat staken!
Als je niet bij de groep hoort die een schriftelijke verzoek heeft ingediend, moet je alsnog je eigen schriftelijk verzoek indienen als je mee wilt gaan staken.

Meer info:
stop1024.nl

OMG.. weet je zelf ook niet waar het over gaat?

het is stop1040.nl

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 15:17
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

Er is besloten dat er niks gaat gebeuren.
Staken op Museumplein ipv van het Malieveld

ik kan toestemming vragen aan me ouders of ik daar heen ga maar ik ga echt niet daar staken... grote kans da je iets door je/in je krijgt (kogels messen ofzo) nee dankje... ik vraag wel of me oiuders tekenen en dat ik dan morgen vrij ben

Melvin
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 16:23
💸+
Bewerken Quote

Ik vind het kansloos als je dingen gaat slopen enzo

Maar ik doe wel mee aan stakingen ZONDER dingen slopen

Martijn
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 16:47
💸+
Bewerken Quote

heb ook formulier van school, miss vrij regelen ofzo, kijk nog wel. Ik ga zeker niet naar Amsterdam

Saven
admin
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 16:49
💸+
Bewerken Quote

morgen ook staken (lees: met vrienden chillen )

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 29 Nov 2007, 16:55
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

morgen ook staken (lees: met vrienden chillen )

(Lees: Dagje amsterdam )
Ik ga niet naar amsterdam, ben ik beetje lui voor. Maar heb maar 3 uur, waarvan maar 1 echt nuttig uur.

En we hebben toestemming 1 uur te staken @ school() dus dat 1e uur wordt natuurlijk benut voor dat enige nuttige uur wat ik dan heb.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login