Spunk schreef:
Nou daar ben ik dan weer.
Thaan, is het mogenlijk dat als er een week verschil zit tussen de aankopen dat er een ander paneel in zit?
Laten we ervan uitgaan dat de panelen heztlfde zijn, want ik weet het dus niet zeker.
Jij zegt, dat als ik een nieuwe videokaart zou gaan kopen, ik er een zou moeten nemen met 2DVI aansluitingen.
Helaas kan in dit beeldscherm alleen maar VGA. Dus dan zou ik ze allebei moeten converten. Tast dit dan niet de kwaliteit aan?
Ja de panelen kunnen verschillend zijn. Het gaat namelijk om de productie datum. Als ze dat scherm al een hele poos ergens achter hadden liggen en nu pas verschepen, terwijl je andere scherm wel vers uit de fabriek komt gerold heb je verschillende panelen.
De oplossing andere videokaart heeft niks te maken met je kleurenverschil, maar met het verschil dat je op het scherm dat met VGA aangesloten is iets minder scherp is (bijna niet zichtbaar minder scherp).
Als je allebei op VGA aansluit merk je dit al niet meer, want dan heb je al geen vergelijkingsmateriaal meer, en zal het je ook niet storen. Zelf heb ik ook 1 scherm op VGA en 1 op DVI, ik zie heel licht scherpteverschil bij het scherm op VGA, maar dat stoort me niet.
Over kwaliteitsverlies van VGA naar DVI weet ik niet zoveel, ik ga ervan uit dat er geen kwaliteits verlies optreed omdat je van analoog naar digitaal gaat. De andere kant op ga ik er ook vanuit dat je nergens last van hebt, maar dat kun je beter op google opzoeken.