Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

een paar gitaar vraagjes

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 12 Dec 2007, 18:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heej saveners ,

Ik ben aan het sparen voor een gitaar maar ik heb een paar vragen.(electrische gitaar btw).

Welk merk gitaar + sterker is goed voor een beginner?
Wat is beter de noten of tabs leren kennen?
Welke nummers zijn na enige tijd oefenen (zo dag of 2)
te spelen?
Hoe kan je tabs leren!? (zal wel ergends op google staan ofzo kijk zo wel eff).
Is het ook handig op gitaarles te gaan in het begin?

Er kunnen wat meer vragen opkomen...
Groetjes,
Soaddemon

alvast bedankt want hier heb ik echt wat aan

[Laatst bewerkt door Soaddemon op woensdag 12 december 2007, om 18:08]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 12 Dec 2007, 19:34
💸+
Bewerken Quote

Volgens mij is Line6 wel goed Weet niet of ze duur zijn maar iig niet té duur. Je kan ook gewoon zo'n immitatie Fender/Gibson kopen Zijn ook wel nice. Tabs kan je gewoon downe van sites

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 07:26
💸+
Bewerken Quote

De versterkers van Line6 zien er goed uit alleen de gitaar zelf niet

Kersentaart
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 07:38
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

Heej saveners ,

Ik ben aan het sparen voor een gitaar maar ik heb een paar vragen.(electrische gitaar btw).

Welk merk gitaar + sterker is goed voor een beginner?
Wat is beter de noten of tabs leren kennen?
Welke nummers zijn na enige tijd oefenen (zo dag of 2)
te spelen?
Hoe kan je tabs leren!? (zal wel ergends op google staan ofzo kijk zo wel eff).
Is het ook handig op gitaarles te gaan in het begin?

Er kunnen wat meer vragen opkomen...
Groetjes,
Soaddemon

alvast bedankt want hier heb ik echt wat aan

Ik heb het gedaan met mijn Squier (Soort Fender) en mijn Line 6 Spider 2. Versterker 175 euro, Gitaar 180.

Noten zijn ook voor andere instrumenten en kan handiger zijn. Maar tabs is voor solo's enzo makkelijker. Als beginner zou ik eerst noten gaan leren. En er is niets aan tabs te leren. Je ziet gewoon:

---------6---------
-------4-------
------------8
-----------------
-----------------
----------------
De 6 snaren, EADGBE van beneden naar boven(Een aap die geen bananen eet.)

Het getal geeft aan welk vakje het is en het streepje welke snaar.

Koop ook gelijk een goede kabel. En niet zo'n 1 meter flut kabeltje die er standaard bij zit. Een plectrum is ook wel handig, dat is zo'n driehoekje waarmee je kan spelen. Die kosten 50 cent ofzo.

Sommige stukken moet je met vinger spelen, andere met plectrum. Snelle stukken vaak met plectrum alleen moet je daarmee wel veel oefenen. Ik speel liever met mijn vingers, geeft mij meer controle. Ik weet niet hoe het bij jou zo is.

[Laatst bewerkt door Kersentaart op donderdag 13 december 2007, om 07:42]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 16:40
💸+
Bewerken Quote

dankje kersentaart, kheb gister handige site ontfdekt die ook soort van gitaarlessen geeft, en heb nu al de basis tabs geleerd (heb nog niet mijn gitaar maar snap het wel een beetje) en noten ken ik al
natuurlijk nodig voor muziekles enzo..en plectrum zijn wel relaxt vind ik..

WietseSoad
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 16:56
💸+
Bewerken Quote

yO goza kijk op www.feedback.nl maar ik zou wel muziek les neemen. hier bij best guiter dinges, weet niet helemaal hoe dat heet.maar dat ventje heet emiel. maar ik zou tabs leren.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 17:18
💸+
Bewerken Quote

WietseSoad schreef:

yO goza kijk op www.feedback.nl maar ik zou wel muziek les neemen. hier bij best guiter dinges, weet niet helemaal hoe dat heet.maar dat ventje heet emiel. maar ik zou tabs leren.

Wietse... die Emiel is toch vlakbij de Makro? en moet ik dan niet w88 tot de zomer ?

Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 19:10
💸+
Bewerken Quote

Over lessen volgen: Neem 2 a 3 jaar gitaarles, zo leer je alles van een docent. Noten lezen, grepen, omgaan met je plectrum, etcetera. Daar doe je echt de meeste ervaring mee op!

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 20:08
💸+
Bewerken Quote

ik heb line6 gitaar, is echt super, je kan namelijk allemaal verschillende gitaren met je gitaar laten horen, ik bedoel, je kan aan een knop draaien dan klinkt het accoestisch, draai je nog een keer heb je een ibanez, noem maar op, zo kan je er stuk of 100. maar, ik ben begonnen met een stagg gitaar, voor de beginner met een kleine roland versterker, is wel leuk om mee te sxperimenteren, en, je kan ook gwn een ibanez nemen.

en ik speel veel met tabs, je kan het beste gwn bij google tabs in typen en dan de eerste site .

greetz

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Dec 2007, 21:48
💸+
Bewerken Quote

Ik heb beetje op Feedback gekoekeloerd en ik denk dat ik met deze wil beginnen kijken of ik het echt leuk vind: klik maar
Is dit een verstandige keuze om te kijken of ik het leuk vind of kan ik voor iets betere kwaliteit gaan?

KoiSashuu
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 07:21
💸+
Bewerken Quote

Ik heb zelf een Akoestische, maar het principie lijkt me hetzelfde...
Eerst moet je de akkoorden leren kennen, dan kan je naar www.ultimate-guitar.com gaan en daar een liedje zoeken...

Als je alle akkoorden, en het slagje, weet kun je dat liedje oefenen.
Let wel op dat je de soms van een G akkoord een Am moet pakken. Dus je moet de akkoorden wel goed kennen!

Ik denk dat in 2 dagen een liedje leren gekkenwerk is...
Ik heb wel gehoord dat 'Smoke on the water - purple rain' erg makkelijk is.

Kersentaart schreef:

[...]

Ik heb het gedaan met mijn Squier (Soort Fender) en mijn Line 6 Spider 2. Versterker 175 euro, Gitaar 180.

Noten zijn ook voor andere instrumenten en kan handiger zijn. Maar tabs is voor solo's enzo makkelijker. Als beginner zou ik eerst noten gaan leren. En er is niets aan tabs te leren. Je ziet gewoon:

---------6---------
-------4-------
------------8
-----------------
-----------------
----------------
De 6 snaren, EADGBE van beneden naar boven(Een aap die geen bananen eet.)

Het getal geeft aan welk vakje het is en het streepje welke snaar.

Koop ook gelijk een goede kabel. En niet zo'n 1 meter flut kabeltje die er standaard bij zit. Een plectrum is ook wel handig, dat is zo'n driehoekje waarmee je kan spelen. Die kosten 50 cent ofzo.

Sommige stukken moet je met vinger spelen, andere met plectrum. Snelle stukken vaak met plectrum alleen moet je daarmee wel veel oefenen. Ik speel liever met mijn vingers, geeft mij meer controle. Ik weet niet hoe het bij jou zo is.

Bedoel je dat dit:
---------6---------
-------4-------
------------8
-----------------
-----------------
----------------
één akkoord is?

Ik zoek meestal op www.guitar-tabs.com naar chords.
Dat is gewoon de tekst van een liedje met daarboven de akkoorden,..

[Laatst bewerkt door KoiSashuu op vrijdag 14 december 2007, om 07:25]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 07:38
💸+
Bewerken Quote

koishashuu, met electrische gitaar heb je powerchords en niet op de akoestische...

KoiSashuu
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 07:41
💸+
Bewerken Quote

Een elektrische gitaar heeft toch ook 6 snaren? net als akoustisch?
Ik denk dat je dan ook wel akoestische nummer erop kan spelen. Klinkt misschien niet geweldig, maar kan wel.

Tadnecty
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 19:24
💸+
Bewerken Quote

heel makkelijk:
Nirvana - come as you are
Plain white T's - Hey there Delilah
3 Doors Down - Be like that
3 Doors Down - Kryptonite
3 Doors Down - Here Without You

Van deze heb je de intro's in 10 minuten in je vingers

Daarnaast zijn nummers van Nickelback, Simple Plan, Blink 182, Sum 41 ook te cool

BrainDamage
Dress Less 2 Impress
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 19:59
💸+
Bewerken Quote

DAMM KoiSashuu, een liedje in 2 dagenn, je kan Pretty fly (for a white guy) in 1 uur leren, zoek maar op, van The Offspring, en die gitaar, net doen, de versterker die er bij zit moet naar een jaar al weer vervongen,

Deze versterker zou ik nemen

en deze gitaar is wel goed, alleen niet hier kopen

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 20:09
💸+
Bewerken Quote

BrainDamage schreef:

DAMM KoiSashuu, een liedje in 2 dagenn, je kan Pretty fly (for a white guy) in 1 uur leren, zoek maar op, van The Offspring, en die gitaar, net doen, de versterker die er bij zit moet naar een jaar al weer vervongen,

whoeii pretty gly for a white guy goed lied
eff opgezet blijft lekker lied.
Give it to my baby, aha aha

[Laatst bewerkt door Soaddemon op vrijdag 14 december 2007, om 20:20]
Sh1ver
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 20:37
💸+
Bewerken Quote

Nja ik ook graag elektrische gitaar gaan spelen maar weet niet goed hoe ik ermee moet beginnen.

Goede gitaar vinden enzo want ik ken er niets van.
+ Is het echt leuk of gewoon even en dan saai?

Maar zou wel show vinden moest ik ook kunnen

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 20:46
💸+
Bewerken Quote

Sh1ver schreef:

Nja ik ook graag elektrische gitaar gaan spelen maar weet niet goed hoe ik ermee moet beginnen.

Goede gitaar vinden enzo want ik ken er niets van.
+ Is het echt leuk of gewoon even en dan saai?

Maar zou wel show vinden moest ik ook kunnen

Ik denk zelf als je lekker bezighoud met gitaar coveren van liedjes die je leuk vind dat het dan wel leuk houd (of frustrerend)
zelf zou ik zelf:
Arch Enemy - Hybrids of Steel willen spelen. (alleen instrumentaal)

Sh1ver
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 21:08
💸+
Bewerken Quote

Ja ik wil ook zo bepaalde nummers kunnen spelen
Alleen gaat het volgens mij lang duren voor je ze kan en dan ben je het al beu denk ik

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 21:29
💸+
Bewerken Quote

Probeer es "Through the fire and the flames" te spelen
Is misschien niet voor beginners maar wel leuk om een keer te doen.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 22:10
💸+
Bewerken Quote

kheb net tabs van offspring - pretty fly (for a white guy) gezocht we hebben zo kleine baby giaat (aucoestisch of hoe je dat spelt) gepakt en proberen te spele ken al het begin byna helemaal maar het is echt een kut ding amper ruimte bij je vingers...

KoiSashuu
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 22:42
💸+
Bewerken Quote

BrainDamage schreef:

Voor een beginneling duurt het denk ik wel wat langer dan een uurtje (ik reken de tijd om de akkoorden snel te leren spelen mee)

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Dec 2007, 22:49
💸+
Bewerken Quote

KoiSashuu schreef:

[...]

Voor een beginneling duurt het denk ik wel wat langer dan een uurtje (ik reken de tijd om de akkoorden snel te leren spelen mee)

akoorden valt bij mij mee na 3 minuten had ik op een kleine kut gitaar al door.
Qua gitaar bn ik een snelle leerling.
Ik zal het verhaal vertellen waarom ik op gitaar wil.

Nou vorig jaar moest ik voor muziek bas-gitaar spele. Ik kende het hele lied in 10 minuten ik dus blij...
En toen 3 maanden later mocht ik weer bas-gitaar spele nou ik vond dat geweldig dat ik niet weer op het key-board hoeftte te spele waar dat vond ik geen reet aan.
Dat lied was ietsjes moeilijker omdat er akoorden inzat heeft me 1.5 les geduurd en klonk niet verkeerd.
Toen met dat topic van Canon Rock begon ik meer naar electrische gitaar te kijken. En toen ik meer naar Arch Enemy ging luisteren vond ik de Solo's kei vet .
Dus heb ik erover na zitten te denken en ik ben tot conclusie gekomen dat ik het wel kan.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 15 Dec 2007, 19:04
💸+
Bewerken Quote

[off] sorry voor de -24 uur na je eigen reactie bumb [/off]

Net ook stukje:
Slayer - Angel of Death gespeeld super makkelijk xD

BaXiess
Geplaatst op: 15 Dec 2007, 19:12
💸+
Bewerken Quote

ik heb een accoustische kut gitaar (25 euro @ blokker of whatever ) en daar heb ik in een paar minuten die intro van nirvana - come as you are op geleerd, is echt super makkelijk ik heb alleen moeite met de dubbele snaren spelen en aangezien heel veel liedjes dat hebben vind ik gitaar spelen nog vrij lastig Maarjah ik ben ook meer van de piano, had van zo'n jongen in 2 schooluren für elise geleerd (met 2e hand) dus mij gaat dat wat makkelijker af

EDIT: euwjah, op die kut gitaar gaan steeds de snaren losser ofzo waardoor ik bijna elke dag op dit moment moet stemmen, is vreselijk irritant zonder een stem apparaatje ofzo of iemand die weet hoe het moet dus ik zou ook regelen dat dat wat makkelijk allemaal gaat (bijv. gitaar die al meerdere keren gestemd is zodat de snaren niet meer uitrekken/stem apparaat nemen)

[Laatst bewerkt door BaXiess op zaterdag 15 december 2007, om 19:14]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login