Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Ombouwen is illegaal?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 22:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beste Saveners,

Ik zit hier op dit moment hier op 1e kerstdag met een redelijk groot probleem waar ik hier in mijn kamertje op mijn laptop me toch wel aan erger.

Stel je voor.
Je hebt een Playstation2 en laat die ombouwen is dit dan illegaal? Het is toch jouw bezit en mag er dan toch meedoen wat je wilt? Alleen als je illegale games brand en die erop speelt is het toch illegaal?

Alleen niet volgens B.I.G

Big schreef:
Het (laten) ombouwen van een gameconsole (bijvoorbeeld PlayStation of Xbox) zodat je er gekopieerde games mee kunt spelen, is verboden.

Is B.I.G een officiele instantie btw?

Guus

KoiSashuu
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 22:29
💸+
Bewerken Quote

Het laten ombouwen is niet illegaal, maar hem daarna gebruiken is wel illegaal.

Maar ik kan me niet bedenken waarom je je PS2 laat ombouwen, als je hem dan niet gaat gebruiken...

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 22:33
💸+
Bewerken Quote

Nee dat snap ik maar dan heeft Big het toch verkeerd? Want er staat dat het ombouwen illegaal is en dat is het dus niet.

Maar stel dat je jouw eigen ps2 wil verkopen en er bij zet dat hij omgebouwd is maar neit dat er gebrande games bij zitten. Is dat dan ook illegaal?

- 600e post -

[Laatst bewerkt door Guz op woensdag 26 december 2007, om 00:25]
Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 22:58
💸+
Bewerken Quote

BIG is een voorlichtingsdienst achtig iets... Zij maken alleen reclame. Brein is wel zo erg. Maar de meeste mensen snappen niet hoe het werkt en weten niet of die wel of niet omgebouwd is.

[Laatst bewerkt door Nanne op dinsdag 25 december 2007, om 22:58]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 23:39
💸+
Bewerken Quote

Laat me raden: Je hebt een 'dreigmailtje' namens BIG die zegt dat jij een 'illegaal omgebouwde' console hebt?

Paar facts:
- Ombouwen is (in NL) niet illegaal.
- Het kopieeren van games is wel illegaal
- Het verkopen ervan ook
- BIG is geen instantie en kan je niks maken, zelfs instanties kunnen je niks maken, dat kan alleen justitie.
- Iedereen kan namens BIG een mailtje versturen, zelfs namens je oma.

Leg de situatie even beter uit.

Guz schreef:

Maar stel dat je jouw eigen ps2 wil verkopen en er bij zet dat hij omgebouwd is maar neit dat er gebrande games bij zitten. Is dat dan ook illegaal?

Lijkt mij weinig illegaals aan, waarom zou je niet mogen melden dat er een hardwarematige modificatie aan het apparaat is geweest? Als ik een sticker op mijn Xbox plak en er op marktplaats bijmeld dat hij gemodificeerd is (er zit namelijk een sticker op), ben ik toch ook niet illegaal, en dat is feitelijk gezien het zelfde. Lijkt mij.

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 23:51
💸+
Bewerken Quote

oke hier komt mijn nutteloze reactie die waarschijnlijk niet klopt maar ik toch even ga plaatsen :

Ik dacht dat het downloaden en branden van spellen gewoon legaal is maar je het niet mag verspreiden..?

en als dat ook al niet mag .. i dont give a fuck

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 23:55
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

oke hier komt mijn nutteloze reactie die waarschijnlijk niet klopt maar ik toch even ga plaatsen :

Ik dacht dat het downloaden en branden van spellen gewoon legaal is maar je het niet mag verspreiden..?

en als dat ook al niet mag .. i dont give a fuck

Spellen downloaden mag niet, net zoals het doorverkopen/verspreiden ervan. Films en muziek mag je legaal downloaden, ongeacht de bron. Vraag me toch vaak af hoe mensen aan dit soort dingen komen.
Dit is overigens niet echt ontopic.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 25 Dec 2007, 23:58
💸+
Bewerken Quote

Mail BIG anders om te vragen of het illegaal is

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 00:08
💸+
Bewerken Quote

Nee Thaan BIG heeft mij niet gemaild, en anders zou ik toch niet naar een van hen luisteren. Hun website straald ook absoluut geen professionaliteit uit en veder kan BIG mij dus ook niks maken.

Wel vaag inderdaad dat ze daan toch dat op hun website hebben staan.

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 00:16
💸+
Bewerken Quote

Ombouwen mag, games kopieren niet, ze afspelen ook niet...
Maar who cares, alsof Brein of BIG ff bij je thuis komt en komt controleren of je console is omgebouwd

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 00:23
💸+
Bewerken Quote

Nee maar vond het grappig dat zo'n "organisatie" die allemaal nep-dreigmailtjes stuurd verkeerde informatie op hun site heeft staan.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 09:17
💸+
Bewerken Quote

Alsof justitie ff bij je thuis komt . Ze hebben wel betere dingen aan hun hoofd en mensen die het op iets grotere schaal doen .
Trouwens Guz, mijn PS2 is ook omgebouwd, daardoor is garantie vervallen, en toen gingie kapot. Misschien heb ik nog een shitload aan spellen voor je Moet een keer zoeken.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 10:19
💸+
Bewerken Quote

Haha Sharp is niet nodig hoor, ik heb FTD en Usenet. Staan genoeg games op ik heb er nu in de 40 ofzo Maar toch bedankt

[Laatst bewerkt door Guz op woensdag 26 december 2007, om 10:19]
Homololo
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 10:24
💸+
Bewerken Quote

het ombouwen is zeker niet illegaal dat mag gewoon maar de spellen die je dan illegaal hebt dat mag niet dat is mij verteld want ik heb ok mijn x-box laten ombouwen en dat is legaal maar al mijn spellen zijn illegaal

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 16:22
💸+
Bewerken Quote

Homololo schreef:

het ombouwen is zeker niet illegaal dat mag gewoon maar de spellen die je dan illegaal hebt dat mag niet dat is mij verteld want ik heb ok mijn x-box laten ombouwen en dat is legaal maar al mijn spellen zijn illegaal

kijk hem stoer zijn ftw

Maarrr om nog iets bij te dragen,

*Stel nou, ik draai mijn ps2 open, plaats hier en daar een chipje slinger wat met mn soldeerbout in het rond, doe hem weer dicht en hij werkt nog. En dat mag. Als je illegale spelletjes gaat spelen daarmee, dan ben je illegaal bezig.*

Ps. Het verhaal tussen de ** klopt niet helemaal zeker..

Died
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 16:41
💸+
Bewerken Quote

Zoals thaan zegt:
Het modificeren van je console is niet verboden. Als je een xBox 360 koopt, en je haalt het frontje eraf, en je doet er een ander frontje op, is ie gemodificeerd, maar uiteraard nog steeds niet illegaal.
Misschien stuur ik big een emailtje en wijs ze op de fout

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2007, 20:30
💸+
Bewerken Quote

Spunk schreef:

Zoals thaan zegt:
Het modificeren van je console is niet verboden. Als je een xBox 360 koopt, en je haalt het frontje eraf, en je doet er een ander frontje op, is ie gemodificeerd, maar uiteraard nog steeds niet illegaal.
Misschien stuur ik big een emailtje en wijs ze op de fout

Dan doe ik mee Spunk

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login