Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Boek over PHP

Rian
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben deze week ineens begonnen met PHP, ik heb al verschillende cursusjes gelezen waaronder die van Saven

Maar nu wil ik er nu een boek over kopen, en ik keek dus net 'ff op Bruna.nl en toen zag ik dit boek;

€19.95.-

Kent iemand nog een soortgelijk boek of een waar hij of zij ervaring mee heeft

Mvg,
~G4ngstáh Rianz0r, JeW4ids'''!!`~1!=///

[Laatst bewerkt door Rian op zondag 6 januari 2008, om 13:35]
Maarten
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:36
💸+
Bewerken Quote

Volgens mij zijn boeken niet echt goed, ze raken sneller verouderd.

Rian
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:37
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

php 6 komt binnenkort wel, maar daar zijn nog geen boeken over dus ik houd het voorlopig op php 5

Stijn
<b>Neuker</b>
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:38
💸+
Bewerken Quote

Als je in belgië woont raad ik je aan om een boek van easy computin te kopen er zit dat een code bij dat je de scripts kan downlaoden van het internet dan kan je kijken als je met een fout zit in die scripts van easy computing zelf

update:
Dit boek heb ik mar in de oude versie is zeer goed

[Laatst bewerkt door Radiozone op zondag 6 januari 2008, om 13:41]
Rian
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:39
💸+
Bewerken Quote

Radiozone schreef:

Als je in belgië woont raad ik je aan om een boek van easy computin te kopen er zit dat een code bij dat je de scripts kan downlaoden van het internet dan kan je kijken als je met een fout zit in die scripts van easy computing zelf

Ik ben geen Belg, maar easy computering zooi hebben ze hier ook bij de Media Markt..

Bedankt voor de tip

[Laatst bewerkt door Rian op zondag 6 januari 2008, om 13:45]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:45
💸+
Bewerken Quote

Waarom zou dat boek slecht zijn? Alle curussen leren je ongeveer t zelfde. Ik heb zelf "PHP in 24 uur" ofzo Mwa wel goed boek opzich.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:46
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Betekent niet dat als hij nu een boek over PHP 5 koopt, dat over drie maanden niet meer geldig is. Dat PHP 6 anders is, kun je DUH op zeggen, maar daarom gaat je boek ook over PHP 5.
Niks mis met een boek kopen, leest het beste, kun je rustig doornemen etc.

Boek zelf ken ik niet, als ik jouw was zou ik gewoon iets uit de bieb lenen.

Rian
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 13:51
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Betekent niet dat als hij nu een boek over PHP 5 koopt, dat over drie maanden niet meer geldig is. Dat PHP 6 anders is, kun je DUH op zeggen, maar daarom gaat je boek ook over PHP 5.
Niks mis met een boek kopen, leest het beste, kun je rustig doornemen etc.

Boek zelf ken ik niet, als ik jouw was zou ik gewoon iets uit de bieb lenen.

De bibliotheek op tijd inleveren, dat kan ik niet, lees mijn laatste blog nog maar eens.

Maar toch bedankt voor de tip en zeker ook voor de info

Sharp schreef:

Waarom zou dat boek slecht zijn? Alle curussen leren je ongeveer t zelfde. Ik heb zelf "PHP in 24 uur" ofzo Mwa wel goed boek opzich.

Die PHP in 24 uur zag ik daar ook, maar die had wat minder info volgens de beschrijving, en ik wil ook over MySQL leren..

[Laatst bewerkt door Rian op zondag 6 januari 2008, om 13:53]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 14:09
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Stfu, ik heb een boek over de basis van php 5, die kreeg ik 1 of 2 jaar geleden en daar leer je nog meer uit dan het meerendeel van de cursussen op internet.

Zoals Thaan zegt, uit een boek leer je het veel beter, het is een stuk duidelijker, je kan het overal lezen, wanneer je maar wilt, en het is een stuk rustiger voor je ogen.
Dat je code soms niet gelijk kan uitvoeren is niet erg, dan leer je het tenminste eerst voordat je roekeloos code overtypt en uitvoert.

Als je het mij vraagt is er geen twijfel over mogelijk dat je beter een boek kan lezen als één van de eerste stappen die je neemt bij het leren van php.

Dit boek heb ik dus, en dat was een mooi begin voor mij.
En anders kijk je hier nog even.

[Laatst bewerkt door iisys op zondag 6 januari 2008, om 14:15]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 14:16
💸+
Bewerken Quote

Zelf, vind ik boeken niet echt behulpzaam.

Je kan beter een goede cursus op internet zoeken, en dan zelf dingetjes uitproberen etc.
Als dat begint te vervelen, ga je bijv. kijken op wmcity.nl bij de scripts. Die ga je installeren en aanpassen enzo..

Als dat allemaal lukt ga je je eigen dingetjes schrijven, steeds uitgebreider. Daar leer je écht het meeste van, vind ik.

Jaapje
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 15:08
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Je kan beter een goede cursus op internet zoeken, en dan zelf dingetjes uitproberen etc.
Als dat begint te vervelen, ga je bijv. kijken op wmcity.nl bij de scripts. Die ga je installeren en aanpassen enzo..

Als dat allemaal lukt ga je je eigen dingetjes schrijven, steeds uitgebreider. Daar leer je écht het meeste van, vind ik.

Uhu. zelf was ik ook altijd te lui om een boek te kopen/halen bij de bibliotheek.

Er staan genoeg artikelen op internet, waar je ook heel veel van kunt leren. Desnoods print je de internetpagina uit, en ga je vanuit die blaadjes lezen.

Met alleen maar artikelen volgen kom je er trouwens niet. Je leert er meer van als je zelf scripts veranderd, doorkijkt en dat soort dingen, dan dat je dom zit te doen wat een artikel of boek van je vraagt.

En als je ergens niet uitkomt kun je het natuurlijk gewoon vragen. Er bestaan genoeg site's als wmcity/devarea/phphulp/flashfocus etc.

Succes

Edit:
444e post

[Laatst bewerkt door Jaapje op zondag 6 januari 2008, om 15:10]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 15:17
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Daarvan krijg je dus Donenzone achtige websites. Omdat je niet de regels leert, de standaarden niet kent, functies niet leert te gebruiken waar ze voor bedoelt zijn etc.

Stfn
1th
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 16:28
💸+
Bewerken Quote

[off]Was jij geen Rotterdamse straatrat ? Want die leren geen PHP5 denk ik[/off]

[Laatst bewerkt door DayDreamer op zondag 6 januari 2008, om 16:28]
Rian
Geplaatst op: 06 Jan 2008, 16:29
💸+
Bewerken Quote

Ik geloof dat ik het meer met Thaan eens ben, ik heb namelijk al toleze scripts aangepast (ook php) maar dan weet ik toch niet echt waar ik mee bezig ben.

Ik ga maandag dat boek uit de startpost kopen, bedankt allemaal

DayDreamer schreef:

[off]Was jij geen Rotterdamse straatrat ? Want die leren geen PHP5 denk ik[/off]

Stfu, gangstáh time ováh, now its time to make money

[Laatst bewerkt door Rian op zondag 6 januari 2008, om 16:30]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login