Nadat Saven z'n class heeft gepost, kwam ik op het idee om mijn iets uitgebreidere class ook te posten
Er staat geen documentatie bij. Vooral omdat ik geen zin heb om het helemaal te gaan documenteren, en ook omdat ik wel eens wat aanpassingen en verbeteringen maak aan het script, en dan zou ik ook weer die documentatie aan moeten passen
En dat kost tijd. En die heb ik beperkt
Nouja, het is niet zo moeilijk uit te vogelen hoe hij werkt, alleen de InsertRow() methode is iets meer ingewikkeld.
1
resultset InsertRow ( str $table , array $values )
$table is de tabel waarin je de gegevens invoerd (dôh
). $values is een ander verhaal. Het is een array met als key van elke waarde de naam van het veld, en als value de waarde die het veld moet krijgen.
Hier snap je waarschijnlijk niks van, dus hier een voorbeeld.
Een logboek. Waarden ip, uri en user_agent.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
# Class aanroepen. Ik gebruik altijd de c van connection. Kort en duidelijk.
$c = new Connection;
# Eerst stellen we de waardes op.
$values = array('ip' => $_SERVER['REMOTE_ADDR'],
'uri' => $_SERVER['REQUEST_URI'],
'user_agent' => $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']);
# De tabel.
$table = 'log';
# Invoeren!
$c->InsertRow($table, $values);
# Dan wordt dit de query:
# INSERT INTO `log` (`ip`, `uri`, `user_agent`) VALUES ('12.34.56.78', '/log.php', 'Mozilla/4.0 blah blah blah')
?>
Update 11/12
Heb een UpdateRow() methode toegevoegd. Werkt met hetzelfde principe als de InsertRow() methode, alleen er zijn nog 2 xtra parameters: $whereField en $whereValue.
Deze komen achter de update query geplakt:
UPDATE `blah` SET `this` = 1 WHERE `$whereField` = $whereValue
Wordt natuurlijk automatisch bekeken of $whereValue een string is, en zo ja, quotes omheen gezet
Script is hier te vinden. Weer omdat ik t wel eens bijwerk en verbeter, post ik het niet hier.
Er staan trouwens wel wát notes bij
En ohja, het is ingebruik op php 4.4.4. Staat ook bij de notes.
Veel plezier
Laat ff weten welke bilspleetzweettenaars er op poep/niet efficiënt gestemd hebben
[Laatst bewerkt door iisys op maandag 11 december 2006, om 21:07]