Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

LEGO Mindstormer Gumball Sorter

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 15:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Check deze shit
Gemaakt met LEGO Mindstormers soort onderdelen zoals motortjes die je met PLC's kan aansturen . En een lichtsensor voor de kleuren.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 16:16
💸+
Bewerken Quote

En nu?

Wel vet pwndend ja

Died
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 16:20
💸+
Bewerken Quote

Wauw
Nja, ik zal me er niet aan wagen zoiets te maken.
Natuurlijk wel vet als je zoiets kan.

Sharp
moderator
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 16:21
💸+
Bewerken Quote

Ja ik zou me er zelf ook niet in gaan verdiepen . Maar wel vet als je het voor mekaar krijgt lijkt me.

Santi
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 16:34
💸+
Bewerken Quote

wow, dat is zeker wel vet ja ik wil alleen niet weten hoe die dat voor elkaar gekregen heeft

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 16:44
💸+
Bewerken Quote

wel vet, maar hobbyloos

BaXiess
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 17:11
💸+
Bewerken Quote

wij hebben ook zown robot, kan je echt vette dingen mee doen, niet dat ik dat doe, heb echt geen idee hoe je dat moet maken en ben ook niet echt goed in het bouwen van die dingen zelf maar wel kewl inderdaad, er was der ook eentje waarmee je boter kaas en eieren kon spelen

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 17:35
💸+
Bewerken Quote

Dat is pas Lego technisch

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 19:25
💸+
Bewerken Quote

Super vet wij moeten ook met techniek (eerst) en soms ook met andere les inval (zou ik maar zo zeggen) dat we met zulke lego dingen doen

RobiN
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 19:30
💸+
Bewerken Quote

vet maar wel levenloos als je dat gaat maken

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 20:14
💸+
Bewerken Quote

Dit is niet echt een mindstormer.. Hij controleert gewoon het kleurtje en legt hem op een plaats..
Een mindstormer doet verschillende mogelijkheden..

Wel vet gemaakt uiteraard

Jaapje
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 20:39
💸+
Bewerken Quote

Het kan zowiezo geen kleurensensor zijn:

Het 'schietgeval' staat op blauw, met links groen, rechts rood en geel.

( )( x )( )( )

Het volgende balletje dat op zijn plaats moet is groen. Die sorteerder gaat dan niet eerst naar rechts om te kijken of daar groen staat, maar hij gaat meteen naar links, op de goede plek. Eerst dacht ik dat dit toeval was, maar later ging de sorteerder elke keer in één keer in de goede richting.

Waarschijnlijk zit er dus gewoon een geheugen in dat weet welke kleur op welke plek zit.

[Laatst bewerkt door Jaapje op maandag 14 januari 2008, om 20:40]
Sharp
moderator
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 20:43
💸+
Bewerken Quote

Ja hehe, natuurlijk zit dat in t geheugen. Ze hebben gewoon geprogrammeerd rij 1 groend, rij 2 blauw enzovoort. Het enige wat hij doet is het balletje 'oppakken', kijken wat voor een kleur het is en in de goede rij leggen.

Jaapje
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 20:46
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Ja hehe, natuurlijk zit dat in t geheugen. Ze hebben gewoon geprogrammeerd rij 1 groend, rij 2 blauw enzovoort. Het enige wat hij doet is het balletje 'oppakken', kijken wat voor een kleur het is en in de goede rij leggen.

Ik dacht in eerste instantie dat het apparaat ook keek welke kleur in welke rij zit, vervolgens weer alle kleuren langs ging en elke keer een balletje liet vallen. Dus als je de volgorde verwisselt werkt het apparaat niet meer?

Sharp
moderator
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 20:49
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]
Ik dacht in eerste instantie dat het apparaat ook keek welke kleur in welke rij zit, vervolgens weer alle kleuren langs ging en elke keer een balletje liet vallen. Dus als je de volgorde verwisselt werkt het apparaat niet meer?

Nee, dan zijn de rijen gewoon op een andere volgorde gerankschikt.

Stfn
1th
Geplaatst op: 14 Jan 2008, 21:08
💸+
Bewerken Quote

Wel vet om te maken maar wat heeft die er nu aan ?
Kan die alleen de rode opeten ?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login