Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Verjaardags computer

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 12:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Helleeuh

Zoals sommigen wel weten ben ik morgen jarig
En ik krijg dus van m'n pa een nieuwe computer

Maar. Ik heb me nooit zo op hardware geconcentreerd, dus daar ben ik nog best wel noob in. Ik weet dat ik meer dan 512 mb geheugen wil (zoals ik nu heb) en een redelijk tot goede videokaart.
Het gaat me meer om wat hij aankan qua applicaties dan gaming.
Ik ben er vooral mee bezig wat betreft de 'standaard' zaken. Alleen gamen doe ik iets minder regelmatig, dus videokaart hoeft niet te duur te zijn.

Ik werd al aangeraden om zelf een pc samen te stellen, dus daar wil ik dus wat hulp mee

Wat ik sowieso wil:
Genoeg geheugen. Harde schijf boeit niet zoveel, heb al extern 500gb. Monitor, minimaal 17". Draadloos netwerk ondersteuning. Moet gewoon CD's en DVD's kunnen branden. Goeie processor(s) natuurlijk.

Prijsklasse ligt maximaal tot of eventueel over de 1000 euro.

Thx

Wat vinden jullie hiervan (samengesteld van de Dell Inspiron 531, voor 999.02 euro):

Onderdelen

PROCESSOR AMD® Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista Home Premium - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
MONITOR Dell 17-inch breedbeeldflatpanel (SE178WFP) (zilver) - Europees
GEHEUGEN 3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024 + 2 x 512]
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA harde schijf met 16 MB DataBurst-cache
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon HD 2600 XT grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) 16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations
TOETSENBORD Dell Enhanced USB-multimediatoetsenbord - Nederlands (QWERTY)
MUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart

Accessoires

GELUIDSSOFTWARE Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
LUIDSPREKERS Dell A525-luidsprekers met subwoofer
DISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 geheugenkaartlezer
MODEMS Geen modem
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Interne PCI draadloze netwerkkaart van het type 802.11b/g
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands

[Laatst bewerkt door iisys op dinsdag 15 januari 2008, om 13:01]
Santi
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 14:10
💸+
Bewerken Quote

wel goed alleen op die hardeschijf zou je wel kunnen besparen, aangezien je al 500gig heb, en zeker geen 1TB nodig zal hebben, lijkt mij

Tijn
;-D
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 14:19
💸+
Bewerken Quote

Santi schreef:

wel goed alleen op die hardeschijf zou je wel kunnen besparen, aangezien je al 500gig heb, en zeker geen 1TB nodig zal hebben, lijkt mij

Zo heel veel geld scheelt het niet, later een extra schijf kopen is in verhouding duurder, en extra ruimte is altijd meegenomen

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:06
💸+
Bewerken Quote

Op het moment kan je beter met intel gaan, goedkoper voor de snelheid.
De rest ziet er wel goed uit, mischien iets snellere video kaart?

Nanne
Doe een wens!
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:11
💸+
Bewerken Quote

Voor duizend euro kan je een veel betere pc kopen. Moet je natuurlijk wel zelf samenstellen en niet iets van dell nemen. Want als je dan een nieuwe hardeschrijf wilt moet je een speciale dell hardeschrijf nemen. Dat is echt het nadeel van Dell. Je kan beter voor 1000 euro een Core2Quad pc kopen in een normale computer winkel (niet bij mediamarkt).

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:29
💸+
Bewerken Quote

Ja, precies. En met een del is upgraden ook (bijna) onmogelijk. Ik moest een nieuwe kast kopen en mobo enzo. Zelf bouwen blijft beter.(En goedkoper...)

RobiN
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 16:49
💸+
Bewerken Quote

ik zou 2gb geheugen nemen en voor een videokaart is een Ge-Force 8600 goed. die is ook niet al te duur

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 17:40
💸+
Bewerken Quote

Bij dell bestellen komt altijd nog €80.- bij voor verzendkosten en dergelijken, dell bouwt wel stille systemen alleen de prijs ligt meestal toch net iets te hoog.

Ik heb zelf deze configuratie samen gesteld voor een vriend:

Er zit een 19 Inch widescreen scherm in, 3 GHz Core 2 Duo processor van de nieuwe familie. 2 Gigabyte geheugen, meer heb je echt niet nodig. Een 8800GT en een modulaire voeding.

Paul
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 17:47
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Bij dell bestellen komt altijd nog €80.- bij voor verzendkosten en dergelijken, dell bouwt wel stille systemen alleen de prijs ligt meestal toch net iets te hoog.

[Afbeelding]

Er zit een 19 Inch widescreen scherm in, 3 GHz Core 2 Duo processor van de nieuwe familie. 2 Gigabyte geheugen, meer heb je echt niet nodig. Een 8800GT en een modulaire voeding.

Stil? Noem jij die teringherrie van mijn vader's computer stil? Die computer heeft al sinds het begin enorme herrie gemaakt. Als hij even internet opstart begint het blazen al. Ik heb op dat gebied juist zeer slechte ervaringen. Dell is ook te duur.

Headshot
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 18:02
💸+
Bewerken Quote

@ Paul:

Michael
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 18:04
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Stil? Noem jij die teringherrie van mijn vader's computer stil? Die computer heeft al sinds het begin enorme herrie gemaakt. Als hij even internet opstart begint het blazen al. Ik heb op dat gebied juist zeer slechte ervaringen. Dell is ook te duur.

ikzelf heb een dell dimension 5000 (voor € 750,- ) & die is echt héél stil.
Natuurlijk, ik wilde er een interne HD insteken... & heb die kast een beetje moeten forceren zodat die erin paste maarja

DJVG

Geplaatst op: 15 Jan 2008, 19:35
💸+
Bewerken Quote

Owja, ik zag heel leuk net een P5K voorbij komen, nou ik heb op me werk nog nooit zoveel problemen gehad met die moederplank...Ethernet poort die weigert werking.
Raid wordt enkel ondersteund op SATA_E1 en SATA_E2 dus echt raid wordt niet ondersteund..oftewel, een rot bord waar bij ons de RMA bak vol mee ligt..

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 20:01
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

[Afbeelding]

En die moet je dan ook nog zelf in elkaar zetten toch?
Dat lijkt me idd wel een goeie computer ed, maar zoals ik al zei heb ik totaal geen verstand van hardware en het sleutelen aan computers.
Hoe zit t trwns met het besturingssysteem bij die computer? Die moet ik er dan ook nog bij hebben

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 20:04
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
En die moet je dan ook nog zelf in elkaar zetten toch?
Dat lijkt me idd wel een goeie computer ed, maar zoals ik al zei heb ik totaal geen verstand van hardware en het sleutelen aan computers.
Hoe zit t trwns met het besturingssysteem bij die computer? Die moet ik er dan ook nog bij hebben

Geen OS kopen

Download of bestel een gratis versie van Linux
Of download ergens een windows xp (of vista).

Kopen kan altijd nog. Of je moet het hip vinden om een legale te hebben...

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 20:29
💸+
Bewerken Quote

Als ik jou was zou ik momenteel nog geen graka steken, maar die van je mobo gebruiken, en wachten op de 9000 serie van Nvidia

Robertenzo
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 20:37
💸+
Bewerken Quote

Ik zou het teminste bij windows XP houden.
Ik weet niet wat je met je computer doet...

Maar bijvoorbeeld ik ken iemand die werkt bij zoon bedrijf.
Hij moet soms naar klanten en dan heeft hij een printer nodig. (dus hij gebruikt die van zijn klant).

Maar met vista is het dan soms dat die printer of andere hardware helemaal niet werkt...

Dat is dan knap rot.

als je skin zo mooi vindt, download vista tranform pack

Thomaz
'
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 21:01
💸+
Bewerken Quote

Ag dell je kunt er alles van zeggen, maar je pc is stil, tenminste elke pc (5 pc's in dit huis.) Zijn bloed stil. Allemaal van dell. Alleen de mijne niet meer, daar licht nu een 8600 gts kaart in, uitbreiden van dell pc's lukt ook, heb er zelf nieuwe voeding ingekocht en een nieuwe grafa kaart.

Het is mischien iets duurder, maar je hebt dan ook geen gezeur met in elkaar zetten, herrie of wat dan ook. Met het uitbouwen moet je natuurlijk wel even uitkijken, omdat ze vaak de pc's zo bouwen dat net alles past.

Saven
admin
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 21:42
💸+
Bewerken Quote

Je kan denk ik beter zelf samenstellen bij Alternate ofzo en daar laten assembleren.
Kost 50 euro extra dacht ik..
Weet niet wat je budget is, maar stel 1000 euro max, dan kun je pc bouwen van 950 euro en dan heb je beter dan die dell

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 21:53
💸+
Bewerken Quote

HyperTesia schreef:

Als ik jou was zou ik momenteel nog geen graka steken, maar die van je mobo gebruiken, en wachten op de 9000 serie van Nvidia

HyperTesia schreef:

Wat een waardeloze opmerking, waarom wachten op een nieuwe GPU. Zo kun je jaren wachten.

Verder heeft Nvidia gemeld dat het bedrijf zelf DirectX10.1 geen toegevoegde waarden heeft, DirectX10 zit nog niet eens op zijn hoogtepunt. En pas enkele games gebruiken dit.

Paul schreef:

[...]

De meeste Dells zijn fluisterstil, als jouwe een teringherrie maakt heeft een corrupte pool hem in elkaar gezet.

@Djvg,

Klopt er zijn een groot aantal mensen die last hebben met een P5k en dat kan ik vrijwel niet begrijpen. Ik heb hier 3 computers in elkaar gezet allemaal met een p5k en deze werken allemaal perfect ook het lan werkt gewoon..

@iisys,
Klopt je moet hem zelf in laten bouwen maar dat kan je gewoon voor €50,- door die pipo's laten doen, dan komt er wel nog tientje verzendkosten bij maar dan weet je vrijwel zeker dat hij het ook echt goed doet.

Op jouw systeem zou ik wel Vista instaleren, met zo'n snel systeem is Vista wel mooier. Misschien kun je eventueel overwegen om een ander moederbord te nemen. Dan zou je bijvoorbeeld een MSI P35 NEO-F,Retail erin kunnen zetten. Deze werkt ook prima.

Bij Azerty heb je voor een stuk minder geld een veel betere pc

Edit:
Ik zie dat je Wifi wilt... Dan zou ik deze nemen: Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP,Retail

[Laatst bewerkt door Guz op dinsdag 15 januari 2008, om 22:39]
Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 22:03
💸+
Bewerken Quote

Dell, packard-bell, HP en compaq zoiezo never doen.

RobiN
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 22:42
💸+
Bewerken Quote

mijn ouders hebben al een tweede packard bell. nu al zo'n 8 jaar bij elkaar en nooit problemen. dus dat is maar net persoonlijk. het ligt niet aan t merk

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 22:52
💸+
Bewerken Quote

HyperTesia schreef:

Hij was niet echt van plan te gaan gamen erop, dus een 8800GT is al beter dan perfect. Maar als je er ook goed op wil gamen is het wel een goed idee om op de nieuwe serie van Nvidia te wachten.

Oja, Saven, niet doen. Die computers die Alterneet in elkaar zetten zijn bagger.. M'n maat had er ook een, altijd BSOD's enzo. Losse onderdelen bestellen, en gewoon bij de eerste de beste computer winkel inelkaar laten zetten.

[Laatst bewerkt door Painmaker op dinsdag 15 januari 2008, om 22:55]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jan 2008, 23:00
💸+
Bewerken Quote

Guz, we hebben t er morgen ofz op msn nog wel over

Thx iedereen iig

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 16 Jan 2008, 16:03
💸+
Bewerken Quote

Mwa Dell heb ik geen ervaring mee. Beter laat je er een samenstellen bij een bedrijf . Die set-up die Guz had gemaakt was wel nice, maar je kan bijv ook dingne zegmaar downgraden die je dnek niet nodig te hebben.

Saven schreef:

Je kan denk ik beter zelf samenstellen bij Alternate ofzo en daar laten assembleren.

[url]http://www.saven.nl/forum/topic/44044[/url]

Hoi Saven

Died
Geplaatst op: 16 Jan 2008, 16:49
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Mwa Dell heb ik geen ervaring mee. Beter laat je er een samenstellen bij een bedrijf . Die set-up die Guz had gemaakt was wel nice, maar je kan bijv ook dingne zegmaar downgraden die je dnek niet nodig te hebben.

[...]
[url]http://www.saven.nl/forum/topic/44044[/url]

Hoi Saven

Inderdaad, dacht ook net aan dat topic toen ik saven's bericht las

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login