Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Weddenschap zelfmoord

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 18:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik en iemand hebben een weddenschap over zelfmoord.
Ik moet weten of het strafbaar is zelfmoord te plegen, of een poging daartoe. Ik weet wel dat het andere aanzetten tot zelfmoord illegaal is, maar is het plegen van zelfmoord ook illegaal? En als het mislukt?

Ik heb gezocht op de site van het Nederlandse wetboek maar daar staat alleen dat het iemand aanmoedigen om zelfmoord te plegen strafbaar is. Ik moet dus echt bewijs hebben dat ook zelfmoord zelf plegen zonder invloed van anderen legaal/illegaal is.

Uniqe
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 18:16
💸+
Bewerken Quote

Nee zolang niemand je helpt/ iets regelt voor je om dood te gaan

het mag dus als je het zelf wil

KoiSashuu
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 18:22
💸+
Bewerken Quote

omg?

Als zelfmoord plegen illegaal is... wat voor straf krijg je dan nadat je zelfmoord heb gepleegd? ophanging?

RobiN
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 18:22
💸+
Bewerken Quote

volgens mij is het wel illegaal, want euthanasie zonder toestemming is toch ook strafbaar?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 18:25
💸+
Bewerken Quote

Poging tot zelfmoord op treinstation wel kan je boete van 20 euro krijgen
@ Koishashuu
Niet denken dat je grap grappig is want zelfmoord is zeer ernstig...
Iemand hier op school zijn vader heeft het gedaan en die ken ik ook nog persoonlijk, en geloof mij die is nu heel emotioneel

[Laatst bewerkt door Soaddemon op dinsdag 22 januari 2008, om 18:50]
Jaapje
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:06
💸+
Bewerken Quote

Zover ik weet niet illegaal. Iemand mag toch zelf weten of diegene zijn/haar leven wil beëindigen?

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
KoiSashuu, je bent niet grappig

Tadnecty
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:16
💸+
Bewerken Quote

Maar denk niet dat als je de terorist uit gaat hangen en je 50 mensen meesleurt, dat je die 70 maagden krijgt.....

daarover nog iets: er staat wel in de koran dat je 70 maagden krijg ofzoiets, maar NIET dat het 70 vrouwelijke maagden zijn... straks al die teroristen met 70 mannenmaagedn

Nee, zelfmoord is niet strafbaar. Passieve euthanasie is ook niet strafbaar (gewoon elke dag overdosis morphine, ga je vanzelf pijpie uit), maar actieve euthanasie is wél strafbaar volgens mij.

Ik vind dat elk mens ook wel het recht heeft om zelfmoord te plegen, hoewel ze eerst even moeten nadenken wat je je familie en vrienden aandoet. En als ze dat hebben gedaan, kunnen ze er net zogoed van afzien, aangezien sommige zelfmoorden uit andere zijn voortgekomen.

ps. en wat is de straf voor degene die verliest? -stomme opmerking verwijderd-

[Laatst bewerkt door Tadnecty op dinsdag 22 januari 2008, om 19:28]
Saven
admin
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:30
💸+
Bewerken Quote

volgensmij is het niet legaal

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:34
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Maar denk niet dat als je de terorist uit gaat hangen en je 50 mensen meesleurt, dat je die 70 maagden krijgt.....

daarover nog iets: er staat wel in de koran dat je 70 maagden krijg ofzoiets, maar NIET dat het 70 vrouwelijke maagden zijn... straks al die teroristen met 70 mannenmaagedn

WAHAH, kerel zelfs die volendammer is grappiger.
Verder is dat ook heel irrelevant.

Sharp
moderator
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:35
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

volgensmij is het niet legaal

Lijkt mij dus ook niet .
Dus dat zou betekenen dat je gewoon zomaar overal in openbare ruimtes jezelf voor je hoofd kan schieten?

Saven Ze kapen me topic

[Laatst bewerkt door Sharp op dinsdag 22 januari 2008, om 19:43]
tttommeke
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:36
💸+
Bewerken Quote

Volgens mij is het strafbaar... want als je er in mislukt word je opgenomen in een instelling enzo. Misschien is dit beter want al veel mensen pleegden zelfmoord gewoon omdat er iets is gebeurd. Ook kan het strafbaar zijn wegens wanneer je zelfmoord pleegt andere mensen er mee schade/verlies kunnen leiden (de trein met vertraging, ongeluk wegens van brug gesprongen recht op een auto,...)

Santi
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:39
💸+
Bewerken Quote

Gkhn schreef:

[...]
WAHAH, kerel zelfs die volendammer is grappiger.
Verder is dat ook heel irrelevant.

wat ben jij dan? islam fanaat?

Saven
admin
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:57
💸+
Bewerken Quote

Oke nu weer ontopic anders maandban

Ruttie
Heeft gesproken.
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 19:59
💸+
Bewerken Quote

Volgensmij is het legaal zolang je gewoon de mens niet lastig valt met je dood ofzo.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 20:00
💸+
Bewerken Quote

Waar wed je voor ?

Saven schreef:
Oke nu weer ontopic anders maandban

Oeh, *piep*.

Volgensmij is het legaal. Al zou het strafbaar zijn. Wat willen ze doen?

[Laatst bewerkt door Christan op dinsdag 22 januari 2008, om 20:01]
Maarten
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 20:01
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Volgens mij is het strafbaar... want als je er in mislukt word je opgenomen in een instelling enzo. Misschien is dit beter want al veel mensen pleegden zelfmoord gewoon omdat er iets is gebeurd.

Dat doen ze alleen om de mensen te helpen en te zorgen dat ze niet weer zelfmoord gaan plegen. Dat is voor hun eigen bestwil.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 20:10
💸+
Bewerken Quote

Ik vind trouwens mensen die zelfmoord plegen in een openbare ruimte (wachtkamer/school ofzo) zelfmoord plegen met getuigen zelf niet slim... Ze hebben het altijd op hun netvlies gebrand enzo...
Maarja wat voor straf kan je hun geven als hun al dood zijn?

Santi
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 20:14
💸+
Bewerken Quote

Soaddemon schreef:

Ik vind trouwens mensen die zelfmoord plegen in een openbare ruimte (wachtkamer/school ofzo) zelfmoord plegen met getuigen zelf niet slim... Ze hebben het altijd op hun netvlies gebrand enzo...
Maarja wat voor straf kan je hun geven als hun al dood zijn?

Misschien de nabestaande een boete geven ofzeuw

maar ik vindt ook dat áls je zelfmoord pleegt, het ook je éigen probleem is, dus betrek andere er niet bij.

BaXiess
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 20:24
💸+
Bewerken Quote

Kan me niet voorstellen dat het strafbaar is, het er andere er bij betrekken die daar niet voor kiezen vast wel maar in je eentje je polsen opensnijden of iets in die richting is vast niet strafbaar aangezien het je eigen leven is..

Melvin
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 21:27
💸+
Bewerken Quote

Het is niet illegaal volgens mij als je het maar niet met een wapen doet

En nee koishasuu ofzo het is geen grap

[Laatst bewerkt door Melvin344 op dinsdag 22 januari 2008, om 21:28]
Rinaldo
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 21:32
💸+
Bewerken Quote

Ik denk niet echt dat ze een lijk opsluiten .

Maarja zolang je zelfmoord in je huis doet waar niemand last van heeft, lijkt me niet echt strafbaar he.

Maar als het mislukt word je meteen opgenomen

[Laatst bewerkt door Rinaldo op dinsdag 22 januari 2008, om 21:32]
Melvin
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 21:48
💸+
Bewerken Quote

Sharp jij had illegaal gewet?
Het is illegaal alleen als je het met een illegaal wapen doet verder niet

Joris
moderator
Geplaatst op: 22 Jan 2008, 21:55
💸+
Bewerken Quote

Is illegaal... in Amerika xD in NL. weet ik niet

Sharp
moderator
Geplaatst op: 23 Jan 2008, 11:04
💸+
Bewerken Quote

Heeft iemand ook bewijs? Dus niet wat ze denken/ooit hebben gehoord ofzo.

DJVG

Geplaatst op: 23 Jan 2008, 13:11
💸+
Bewerken Quote

Nou ik kan uit ervaring spreken en het is niet toegestaan om in een ruimte waar zich meerdere mensen bevinden zelfmoord te plegen.

Als niemand ervanaf weet dat je het van plan bent, dan zou het op zich gewoon kunnen, zodra iemand ervanaf weet, wordt je of direct in quarantine (howthefuck schrijf je dat?) gezet, met een pak dat je je armen niet meer dan 7 cm uit elkaar kan bewegen en ook worden je benen vast gemaakt.

Als iemand ervanaf weet en diegene stapt niet naar een hulpverlener toe heeft diegenen een probleem en wordt die als hoofdverdachten gezien!

En nu weer naar school HUP!

DJVG

Artikel 293 uit het Wetboek van Strafrecht schreef:

1.
Hij die opzettelijk het leven van een ander op diens uitdrukkelijk en ernstig verlangen beëindigt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2.
Het in het eerste lid bedoelde feit is niet strafbaar, indien het is begaan door een arts die daarbij voldoet aan de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in artikel 2 van de Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding en hiervan mededeling doet aan de gemeentelijke lijkschouwer overeenkomstig artikel 7, tweede lid, van de Wet op de lijkbezorging.

Artikel 294 uit het Wetboek van Strafrecht schreef:

1.
Hij die opzettelijk een ander tot zelfdoding aanzet, wordt, indien de zelfdoding volgt, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.
Hij die opzettelijk een ander bij zelfdoding behulpzaam is of hem de middelen daartoe verschaft, wordt, indien de zelfdoding volgt, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie. Artikel 293, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.

[Laatst bewerkt door DJVG op woensdag 23 januari 2008, om 13:16]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren

Login